Hellingzweef plekken in Nederland/Belgie.

Discussie in 'Hellingzweven' gestart door Theo Coenen, 28 jun 2005.

1. classicracer

classicracer

Lid geworden:
    2 sep 2005
    Knap Theo, dat heb je mooi geregeld! :)
    Ik heb ook 15 jaar een prive-helling aan de overkant van de straat gehad. 108m hoog en vliegbaar van ZW tot N-NO. Jammer genoeg heb ik het huis 3 jaar geleden verkocht... Woon er nu op 6km vanaf maar sindsdien er nog maar slechts 3 maal geweest terwijl ik vroeger er 105 dagen per jaar op ging vliegen. parapenten zowel als modelvliegen.

2. Henri Kaper

Henri Kaper verslagschrijvers

Lid geworden:
    25 nov 2006
    Ik wil het toch eens vragen ...

Er staat een "Startplek Kijkduin" op de kaart:
    https://maps.google.nl/maps/ms?msid...0.004729,0.013078&iwloc=00044e646d9d808569659

Ik woon daar in de buurt en kom er dus wel eens. Het wordt een "Officiele startplek" genoemd, maar ik kan me niet voorstellen dat je daar mag vliegen of dat het slim is om te doen. Het is daar heel druk en het is het pal voor de boulevard. Ik heb er ook nog nooit iemand bezig gezien.

Hoe zit dat met die startplek? Is het een startplek uit het verleden misschien?

3. Rick NL

Rick NL The First Aviators

Lid geworden:
    18 apr 2008
    Omdat ik die plek ook zag als een officiële heb ik er ~ 4 jaar geleden eens gevlogen met kleinere lichte schuimpjes, de Pawadan en de Alula.
    Dat ging uitstekend, ondanks vrij wat publiek.
    Ik stond vrijwel exact op de plaats van het vliegtuigje op de kaart en kon met de kleine wendbare kistjes weer aan de voeten of in de hand landen.

Ik weet niet of het nog steeds mag.

Rick

4. Henri Kaper

Lid geworden:
    25 nov 2006
    Nou ja, er zijn daar natuurlijk dagen met topdrukte en rustiger dagen. Als het rustig is kan het misschien wel?

5. Henri Kaper

Lid geworden:
    25 nov 2006
    Nou vraag ik me eigenlijk nog af wat "officieel" is ... het klinkt wel officieel, maar is het tot officieel verklaard door de KNVvL, de gemeente, het Koninklijk Huis, of door één of andere eigenwijze Hagenees? ;)

6. bongose

bongose

Lid geworden:
    2 mrt 2010
    Heerlijke dag aan Zoutelande gehad met een Gaupner LS8-18. Maiden tripje voor mezelf en het toestel, smaakt naar meer!

7. robert pietersz

robert pietersz

Lid geworden:
    30 dec 2013
    Langervelderslag is ook een hele goede plek. Ik kom daar regelmatig bij westenwind. Prachtig bij zee en er is ook een top restaurant.

Deel Deze Pagina