Heeft iemand ervaring met hellingvliegen in Equihen (FR)? Wij gaan dit weekend eens een kijkje nemen..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hoewel het topic over hellingzweefplekken in nederland en belgië gaat wil ik hierbij ook een prachtige stek laten zien in duitsland bij het plaatsje Istha bij de Edersee. Je kan daar bij alle windrichtingen vliegen. Een weggetje maakt het mogelijk boven te komen en te parkeren. Op de top een bos maar even iets lager mooie grasvelden rondom. Echt super. Ongeveer een 2 uurtjes rijden van Nederland.
Bob Hoey's Turkey Vulture on Vimeo
Als ik dat opzoek op Google kom ik alleen Equihen-plage tegen. Niet echt een bult te zien. Waar lig Equihen precies?Heeft iemand ervaring met hellingvliegen in Equihen (FR)?
Als ik dat opzoek op Google kom ik alleen Equihen-plage tegen. Niet echt een bult te zien. Waar lig Equihen precies?
Snelle vertaling voor degenen die niet in 5 min. Frans kunnen leren:
Komend vanuit Calais via de a26, neem afrit 29.
Komend vanuit Le Touquet: afrit 28.
Bij Equihen-plage neem de 'Rue du beurre Fondu'.
Aan het eind (van de straat ligt een kleine parking.
Neem vanaf daar de trap die naar het strand en naar de weg leidt (150-200m). Daar is de vliegplek.
Daar voor je, ligt de zee en de lucht op je te wachten, achter je ligt een immense grasvlakte. Ideaal voor de landing.
De trappen leiden vrouw en kinderen naar het strand, terwijl jij daar kunt blijven vliegen. Iedereen tevreden.
De klif, die op het oog een hoogte heeft van 30 m, is niet te stijl en heeft een zeer goed dynamisch rendement.
Foto-1 : landingsterrein
Foto-2 : Start-/pilotenplek
Foto-3 : Uitzicht vanaf de parking
Foto-4 : uitzicht richting parking en trappen
Foto-5 : Uitzicht naar rechts.
Hier is het dus.
Aan het einde van Rue du beurre Fondu.
Volgend weekend is het daar wel droog!? ;-)
Dirk.