Hellingzweven

Afgelopen zaterdag was ik ook aanwezig in zoutelande. Super gevlogen met de microfloh en de Wolf K10 die ook steeds sneller lijkt te gaan. Helaas crashte m'n microfloh op het laatst door een lege ontvangeraccu, een maat van m'n had nog minder succes, na 20 seconden vliegen waaide z'n K10 over de duin, niet meer teruggevonden :( . Tsja, de helling is en blijft gevaarlijk maar ja, het is wel de allermooiste manier van vliegen!

En die pilatus vloog inderdaad geweldig mooi!

ik heb een vraagje over een helling. Ik heb een mooie plek in gedachten aan de belgische kust, in oostduinkerke, t'schipgat voor digene die het mss zouden kennen maar dat betwijfel ik

dat is een duin vlak na het strand en is ongeveer 20 m hoog meer dan 100 m lang en redelijk stijl ik gok +/- 50° valt daar wat op te hellingen?

Uiteraard! 20 meter is prima, de meeste duinen hebben een uitstekende hellingsgraad. Als de wind binnen zo'n 40 graden van de helling komt kun je vliegen. 100 meter is meer dan genoeg om leuk te kunnen spelen.

Vandaag met "inwerpen" pakte de kist in mijn avatar een beetje hoogte op een afgegraven ribbel van nog geen 2meter hoog (en liet mij heeeeel ver lopen!)
Dus de door jou beschrven helling moet zeker lukken!

Eric Poppe zei:
Afgelopen zaterdag was ik ook aanwezig in zoutelande. Super gevlogen met de microfloh en de Wolf K10 die ook steeds sneller lijkt te gaan. Helaas crashte m'n microfloh op het laatst door een lege ontvangeraccu, een maat van m'n had nog minder succes, na 20 seconden vliegen waaide z'n K10 over de duin, niet meer teruggevonden :( . Tsja, de helling is en blijft gevaarlijk maar ja, het is wel de allermooiste manier van vliegen!

En die pilatus vloog inderdaad geweldig mooi!

Het is leuk dat je nu ook een gezicht bij de Avatars hebt. Hè Eric.
Les 1: als je in Zoutelande gaat hellingvliegen, gebruik dan geen schutkleuren op je K10. (bruine verpakkingstape) Houd het zo fel mogelijk.

Ik durfde m'n nanofloh op zaterdag niet van de berg te gooien. Het briesje was iets te heftig in mijn ogen. Was 'm op vrijdagavond al bijna kwijt geweest.

Komend weekend ben ik er weer 8)

hey,
wij gaan dit weekend met een paar mensen van de club naar de vogezen om op de helling te zweven (gerardmer geloof ik?)
weet er iemand waar ik weersvoorspellingen kan vinden? (heb op windfinder gezocht maar kan het niet vinden..)

gisteren , Maandag 2 Juli naar Zoutelande geweest en ik heb nog nooit z'on goede dag gehad om te vliegen 4 a 5 bf
en de WOLF K 10 was in zijn nopjes, spijtig ik was daar terug moederziel alleen .
het word tijd dat we nog eens afspreken, of mag het nu niet meer ?

Vrijdagavond ook een top dag, 7 bft. ZW. En ook weer moederziel alleen. Zulke harde wind dat je niet fatsoenlijk op de duinrand kan staan, maar gelukkig stond je 2 meter achter die rand heerlijk uit de wind. Ik was nog bijna m'n Wolf K10 kwijtgeraakt, nadat hij de duin had aan getipt werd hij door de wind geschept en vloog met een vaart over de duinen heen. Gelukkig bleef hij hoog zodat ik hem kon zien vliegen, hij crashte ver weg, voorbij de bossen, in een graanveld voor een gele boederij. 10 min. zoeken en ik had hem weer terug 8O . Daarna nog super gevlogen met de microfloh, er stond zoveel wind dat ik bang was hem naar beneden te gooien maar als hij eenmaal vloog, vloog hij ook geweldig. Maar ja, zulke harde ZW wind samen met redelijk vliegweer komt helaas niet elke dag voor.

Kvind het zelf ook wel een goed idee om weer eens af te spreken, kzal voortaan wel posten als ik wat langer van te voren weet dat ik ga vliegen in de hoop dat er dan wat meer langskomen.

gr.

Eric

Tja Simen, sommige mensen moeten ook werken.
Over anderhalve week zit ik weer in Zoutelande (mits het weer een beetje mee wil werken)

Frank

Verlof begint vrijdag. :-)

Ik ook zeker van de partij ...
De Booby heeft nog steeds niet gevlogen.
En ik heb nog steeds niet op de Hellingen van ZouteLande gestaan.

Greetz

Mijn Booby verwacht haar aanvang van de bouw op 9 juli in Oostenrijk.
Overdags vliegen en 's avonds nog een beetje bouwen tijdens het uitbuiken na de goede maaltijden.
Bij mijn pension in Fiss hebben ze een grote garage waarin een speciaal gedeelte als werkruimte is gereserveerd voor modelvliegers.

Dus Zoutelande zit er voor mij de komende 3 weken niet. :lol:

Hans

geef maar seintje, liefst tijdens de week .
als je van Herentals moet komen, zou ik liever naar de cap gaan he.
de wind moet echt zeer goed zitten om te vliegen daar, en liefst met EPP spul want nu is het niet te doen ( ik denk zelfs verboden ) om op het strand te landen

Speelt voor mij geen rol. De Cap is ook goed.

De 1ste week van mijn verlof moet mijn vriendin nog met de Late gaan werken.

Dus indien het weer zou omslagen, (echt ZOMER worden) ga ik de rit verdelen over 2 dagen en blijf ik overnachten in La Douce France.

Morgen heel de dag zuidwestenwind, 's ochtends regent het misschien nog een beetje maar 's middags wordt het vanuit het zuiden droog (van hieruit dus!), en in Zeeland (hier dus) gaat de zon zelfs schijnen. 'S ochtends windkracht 7, 's middags 8 en 's avonds 6. Wie heeft er zin mee naar Zoutelande te gaan?

gr.

Eric

Oh ja, ik heb zelf nog geen vervoer naast m'n brommer, dus áls er iemand richting zoutelande gaat en nog een plaatsje vrij heeft.....

Op dit moment staat er windkracht 7 ZW, en het is droog. Vanmiddag neemt de wind toe maar vanavond zal er een rustige 5 á 6 bft. ZW staan. Ik probeer vanmiddag in Zoutelande te zijn en als dat niet lukt ga ik vanavond.

gr.
Eric

Het was weer top vanavond! 7 Bft. ZW en de Microfloh was weer in topvorm. Jammer dat er niemand anders kon komen, ik zal de volgend keer proberen wat langer van te voren te posten.

gr.

Eric

Back