Heu.... als je op die toon begint, dan gaan we ook op die toon terugbijten: als je met "vliegen" bedoelt "kort los van de grond komen, volledig onbestuurbaar zijn en volledig in de kreukels na terugvallen op aarde" dan.... ja, MISCHIEN.Ik heb het idee dat bijna iedereen hier denkt dat er 1 standaard formule is om een vliegtuig te laten vliegen. Al zet ik er een 20 inch prop op, dat maakt niks uit. Al is mijn spanwijdte 50 cm en weegt het vliegtuig 2 kilo, vliegen zal hij, mits de takeoff snelheid hoger is en het toestel voldoende power heeft. Als het toestel goed gebalanceerd is, zal hij met voldoende power vliegen. Fijne dag.
Je krijgt hier prima en welgemeend advies, en je slaat alles in de wind.
Ik heb je foto bekeken, en als eerste valt op dat het vleugelprofiel volledig nergens op slaat, dat is iets wat je uit de losse pols getekend hebt, en zo werkt dat niet.
Iets tekenen wat "vaag op een vleugelprofiel lijkt" is geen goed idee.
Dan de constructie: alleen al de manier waarop de ribben geplaatst zijn, zal leiden tot een bespanning die diep tussen de ribben wegtrekt, ofwel: de helft van je vleugel heeft niet in de verste verten het beoogde profiel. Dat geeft niks want dat profiel was toch al volkomen kut, maar het verslechtert iets wat al slecht was, alleen nog maar verder.
Rolroeren heb je ook niet echt over na gedacht, die zitten op een ongunstige plek. Met die vorm moet je ze aan de vleugeltips plaatsen, niet "zomaar ergens in het midden".
Koop nu maar gewoon een bouwdoos waar een fatsoenlijke tekening bij zit, dan heb je tenminste een ontwerp wat van zichzelf, mits goed gebouwd, vliegt.
Het "goed bouwen" is punt twee, dat zul je zelf moeten doen.
En nee, ik geloof geen seconde, dat iemand van kids af aan kan modelvliegen, en tegelijkertijd volledig nul verstand van het ontwerpen of bouwen van modelvliegtuigen heeft. Simpelweg niet mogelijk, IETS diep binnen in je had al heel lang geleden moeten zeggen "nee, dit ziet er niet goed uit"....