Wat vliegen betreft of afstellen voor mij kan ik echter maar aan weinig hulp bieden of vragen, ben een mode 1 "piloot" en dat is (denk ik) toch vrij uitzonderl vr heli.
Gr
Haha.. ik ook hoor, vlieg ook mode 1... Dat is op zich niet zo moeilijk, al vergt het wat extra werk. Je vliegt een heli in in mode 1, en zet vervolgens de zender om naar mode 2.
De pest is dat sommige zenders dat niet accepteren, en alleen omgeschakeld kunnen worden als je een memory reset doet... In dat geval moet je eerst al je waardes opschrijven.
Overigens, ik geef wél les in alle vier beschikbare modes... Ondanks dat ons spul al aardig oud is, kan het dát wel probleemloos aan....
Ik ben overigens nooit een pas achteruit gegaan: die reflex heb ik niet zo: vroeger (pre-gyro-tijdperk) was het in sommige manuals een aanbeveling om tijdens het invliegen, als nog niet bekend is wat de heli doet, de heli bij de staart vast te houden bij het optoeren.
Ik neem wel afstand als ik een grote jongen optoer, hoor (zo achterlijk ben ik ook niet) maar het is dus maar net wat je gewend bent....
Groet, Bert