Hercules C130 4x40cc

Vandaag even de diverse delen op de weegschaal gelegd.
Totaal dus 50kg!!!!!

Herculec c130 long
gewicht gram
aantal
totaal




midden rompdeel
8500
1
8500
neus
4400
1
4400
motor per stuk
2000
4
8000
deurtje voor
68
1
68
deurtje midden deel
18
2
36
deurtje achter
38
2
76
laaddeur scharnier
276
1
276
laaddeur motor met steun
313
1
313
onderstel klein deurtje
58
2
116
onderstel groot deur
127
2
254
motorgondels halve maan
12
8
96
laaddeur kort
127
1
127
laaddeur groot
160
1
160
stabilo
598
2
1196
hoogte roer
233
2
466
richtingsroer
275
1
275
kielvlak
975
1
975
romp achterdeel
3500
1
3500
vleugels incl: motorgondels-stuurvlakken
7000
2
14000
servos vleugels hc805bb
152
8
1216
servo hoogte hc805bb
152
2
304
servos richting hc805bb
152
1
152
servos motoren s3001
44
4
176
ontvanger r6008hs
14
2
28
accu ontvanger 4300
266
2
532
accu motor onsteekking
117
4
468
branstof systeem
1500
1
1500
de rest
3000
1
3000





totaal gewicht
50210
 
even wat foto's
full

staartstuk

full



full


full


full


full


landingsgestel ga ik dus aanpassen nu kost het teveel ruimte. Ik wil graag een tank en parachutisten kunnen droppen

full


40cc 3w

full


full


dan zie je met mij er bij hoe belachelijk groot deze eigenlijk is.

full


vleugel rechts, hier komen dus alleen al 4 hc805bb servo's in.
ja op de kleine flap kan ook een lichtere servo maar ik wil geen verschil.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zow, dat houdt dus in dat je buiten de modelvliegregelingen etc valt en voor elke vlucht een goedkeuring moet hebben van het IVW.

Of heel stiekum af en toe :roll:

Succes in ieder geval ermee, nu klinken die 4x 40cc helemaal niet zo klein meer :nooo:
 
Zow, dat houdt dus in dat je buiten de modelvliegregelingen etc valt en voor elke vlucht een goedkeuring moet hebben van het IVW.

Of heel stiekum af en toe :roll:

Succes in ieder geval ermee, nu klinken die 4x 40cc helemaal niet zo klein meer :nooo:

ja ach dat zie ik dan wel weer.

je bedoelt nu klinken ze helemaal niet zo groot meer.



Waar kan ik de regels vinden van wat wel of niet mag?

wil altijd zelf graag weten hoe of wat.

mischa
 
dankje

had ik net gevonden op de knvl site ook.

zal eens verder gaan zoeken.

hoe is het geregeld in duitsland?

zie daar vaker grote kisten.
 
daar heeft ooit iemand grote en dure mallen gemaakt.
Het lijkt wel of de kist zo wat voll GFK is, of lijkt dat maar?
 
berto maar met 40kg val je dan toch in de ultralight klasse. die vragen toch niet elke keer een vergunning aan. net zoals een parapent?
 
Nee, maar dat zijn weer geen radiobestuurde modellen.
En Parapentes zijn zowiezo een beetje en vreemde eend in de vijver :roll:

Maar voor een modelvliegtuig met een gewicth meer dan 25kg moest je altijd een vergunning aanvragen voor een bepaalde dag en mocht je maar zoveel keer per jaar vliegen.

Misschien is dat ondertussen veranderd maar enige optie is om dat uit te zoeken met een modelvlieger die daar ervaring mee heeft.

Het IVW moet het weten maar die begrijpen er nietsvan en is veelal een grote muur.
 
met moeilijke regels en ambtenaren ben ik wel bekend door mijn werk.

heb veel te doen met de rdw. ik zelf heb er zelfs voor gezorgd dat er een traject is gekomen voor het op kenteken krijgen van een zelfgebouwde 1:1 auto.

Zal hier wel eens verder in gaan spitten wat de regels zijn en waarom een parapent wel mag vliegen. zijn altijd wel wegen te vinden.

mischa
 
Neem eens contact op met de KNVvL, zij hebben een speciaal boven 25kg programma opgezet.

Gr. Teus
 
Aangezien dit een kist was waar ik niet mee zou mogen vliegen wanneer ik zou willen. Heb ik hem verkocht aan een amerikaan. Dus nu alle tijd voor mijn dr-1 fokker
 
En die is er zelf ingestapt en ermee naar de usa gevlogen?:D



Had me wel afgevraagd hoe die zou vliegen met die oude motoren.
Zal met 12.5kg de motor niet veel power zijn geweest.
 
die 40cc zullen toch best goed zijn.

maar degene aan wie ik hem heb verkocht gaat deze kist elktro maken.

ik heb hem verkocht aan een modelbouwwinkel die gaan er een kit van maken.
 
die gaan er een kit van maken.

Ik ben heeeeeeeeel benieuwd hoe die de markt inschatten. :confused:

Zou er veel animo zijn voor zo'n beest?

En wat voor kit dan?

Helemaal GFK?

Klinkt als een investering die je nog maar niet zo terugverdiend hebt . . . :nooo:


jan.
 
Back
Top