Heropbouw EMHW Funtana na crash

Eisen: SNel, supper stevig, goedkoop, makkelijk aan te brengen,
enigste 2 nadelen zijn dat je het moet mixen en dat het als je het ergens op of inkomt nooit meer uit krijgt.

Ik gebruik ook geen 5 min Epoxy .

Dat is alleen als redder in de nood op het veld goed . ;)

30 min gebruik ook alleen als het snel moet gaan , anders alleen 24 hars .

Mvg Johan

Fijn om te zien dat deze funtana dan toch nog netjes wordt heropgebouwd. Hopelijk gaan veel mensen nu inzien dat zulke kisten repareren sneller gaat en goedkoper is dan nieuwe bouwen. En daarna zijn ze soms nog steviger dan tevoor! Zelf heb ik ook al heel wat uit de vuilbak gered :-)

Als je er zo over denkt mag je mijn EF extra 58" uit de vuilbak redden als je wil, ik bestel wel gewoon een nieuwe ;-)

Wat schiet er nog van over?

ow?? hier ook nog een hersteller bouwer hoor!:)

outlaw001ev5.jpg

outlaw002ma6.jpg

outlaw003jd2.jpg

outlaw004uo6.jpg

Tip:
Ook in electro modellen kunnen de schroefjes uit de as van MG servo's trillen..
Is bij mij gebeurt.. schroefje is er net ver genoeg uit getrild dat het het servoheveltje van de as kon, wreed ambetant als het over de hoogteroer servo gaat :( heb dus voor de 2e keer lijdzaam moeten toezien hoe mn extra stuurloos de grond in ging.. gebeurde net na een slow roll dus heb ook nog een dikke halve km mogen wandelen en 20min zoeken..

Als er kandidaten zijn ;-)

Nou die is wel echt kapot.. krijg je ook zo'n project dat je achteraf eigenlijk het hele toestel opnieuw gebouwd hebt.. :P

ik heb nog 2 goeie vleugels van de 1e ;-)
Op de foto kunt ge het ni goed zien, ma tis toch goed kapot, de hele linker flank is stuk, vleugelbevestiging is stuk, dus das met instelhoeken beginne kl**e, alle dwars spantjes tussen voorkant vleugel en achterkant cockpit zijn over/weg, cockpit & motorkap kapot, rudderservotray kapot, rudder voorlijst weg enz..
Toch heel wat werk aan.. en ik vrees nooit meer evengoed vliegend te krijgen, alleen al de romp terug mooi recht en ongetorst krijgen lijkt me al een serieuze opgave, maarja..

Wow, ja alles beter vast zetten he ;-). Ik dacht eerst eventueel voor reserve onderdelen maar pff :-)

Die zaten oorspronkelijk goed vast trouwens..
maar zeg nu zelf, hoe dikwijls check je of die nog vastzitten in deze maat van kisten? ik nooit, maar ga er wel maar eens mee beginnen nu ;-)

Die zaten oorspronkelijk goed vast trouwens..
maar zeg nu zelf, hoe dikwijls check je of die nog vastzitten in deze maat van kisten? ik nooit, maar ga er wel maar eens mee beginnen nu ;-)

Inderdaad bij mijn grote vliegers probeer ik wel alle ball links enzo elke vliegdag te controleren. Maar bij kleine kisten komt het er meestal niet van.

ik heb nog 2 goeie vleugels van de 1e ;-)
Op de foto kunt ge het ni goed zien, ma tis toch goed kapot, de hele linker flank is stuk, vleugelbevestiging is stuk, dus das met instelhoeken beginne kl**e, alle dwars spantjes tussen voorkant vleugel en achterkant cockpit zijn over/weg, cockpit & motorkap kapot, rudderservotray kapot, rudder voorlijst weg enz..
Toch heel wat werk aan.. en ik vrees nooit meer evengoed vliegend te krijgen, alleen al de romp terug mooi recht en ongetorst krijgen lijkt me al een serieuze opgave, maarja..

Instelhoek nieuw uitmeten is wel het kleinere übel . :D

En als je nog 2 vleugels hebt is de helft al gedaan .

Een romp repareren en daar bij recht krijgen is ook geen probleem .
Je moet er gewoon aan beginnen .

Ik denk dat aan de Funtana veel meer werk is .

En gerepareerde kisten vliegen bij mij altijd beter omdat ze dankbaar zijn dat Ik ze weer tot een nieuw leven heb gewekt . :cool:

Mvg Johan

Back