Herstel bootje :)

Aangezien ik de belofte gedaan heb om over twee maanden te kunnen varen met deze boot moet er hard worden gewerkt. Dus uit het werk, pak uit en werkkleding aan. Schuurmachine gepakt 50mtr verlengsnoer uitgerold en lekker begonnen met schuren. Moet zeggen dat ik behoorlijk kapot ben maar.....de boot is vrijwel helemaal kaal. Alleen de spiegel nog, een minuut of 10 werk nog. Al het lelijke groen is weg en de boot ziet er 100 keer beter uit dan hij ooit heeft gedaan, in ieder geval sinds hij in mijn bezit is :)

Aangezien een dergelijk bouwverslag niks is zonder foto's heb ik er nog maar een paar gemaakt :)

Foto-U84RKWE3-G.jpg

Foto-ZMDYM778-G.jpg

Foto-I63FQKY4-G.jpg

Foto-FXO7VLXQ-G.jpg

Was al met al een behoorlijk stoffig karweitje, de wind blies veel in mijn ogen en mijn keel is droog, tijd om even naar de kroeg te lopen en een pilsje te pakken ;)

Schenk er alvast maar een in Koen, ik kom er aan.

Schuurmachine gepakt 50mtr verlengsnoer uitgerold en lekker begonnen met schuren. Moet zeggen dat ik behoorlijk kapot ben

snap je nu dus ,waarom junkie wel eens gaar is ;), ik als schilder, schuur aardig wat weg ;)
daarom zal ik niet gauw een opknap bootje als hobby nemen :mad: ;)

maar gaat de goede kant op burp , jij bent goed bezig :thumbsup:

Geeft wel een heel ander gezicht zo, ben benieuwd.
Gaat lekker op schema.

Als je gaat harsen, houd dan rekening met het douwpunt, zo laag boven de grond?
Is nog behoorlijk koud en nat voor die rommel.

Heb er zelf geen ervaring mee, maar twee uur voor je gaat plakken zou ik er een kachel onder leggen, hoeft maar paar graden warmer te zijn volgens mij.

Gelukkig is het de laatste dagen lekker droog en warm. Ik was van plan om niet te vroeg in de morgen te beginnen vanwege de kou. In de middag moet het wel voldoende zijn denk ik? Iemand daar een zinnig antwoord over? Een kachel is eventueel wel een goed idee, wordt de boot van binnen lekker warm. Moet alleen de epoxy niet te hard gaan drogen :)

Vandaag weer even aan het bootje gewerkt (vrijdag altijd vrij ;))

Aangezien ik afgelopen week geen tijd heb gehad om te plamuren stond dat op het programma van vandaag. Grote gaten zijn netjes dicht gemaakt. Nu even laten uitharden zodat ik die mooi glad kan schuren. Epoxy met microbaloons werkt prima. Ook de naden en een deel bovenop wat ik moet repareren even voorbehandeld met epoxy.

Spiegel ook geschuurd dus verder gereed voor de laatste kleine reparaties en het epoxy'en en glassen. Plan is om dat zondag te doen.

Foto's? Ik maak ze meteen even en plak ze er zo bij :yes:

Lekker Koen schenk er maar alvast een paar in. :proost:

Hele goede vraag over de kleur. Ik ben er nog niet helemaal over uit maar ik denk aan een bordeaux rode kleur aan de buitenkant en de bovenste boeidelen blank. Binnen ook iets met die combinatie. Maar het kan ook nog wat anders worden. Moment van beslissen komt nu wel snel natuurlijk, twijfel, twijfel. Als iemand een mooie kleuren combi weet dan hou ik me aanbevolen. Een plaatje met voorbeeld is helemaal tof natuurlijk.

Ohja, de foto's

de rand waar ik het slechte hout verwijderd had. Zit nu mooi dicht. Straks alleen nog even vlak schuren.
Foto-QNP3PEX6-G.jpg

Alle donkere stukken zijn ingesmeerd met epoxy om alvast een goede hechtlaag te creeren.
Foto-FGRUCBZP-G.jpg

Hier zie je de spiegel ook mooi kaal zijn. Overduidelijk het nieuwe stukje rechts onderin. Is netjes glad geschuurd. Tevens ook wat plamuur op de zijkant.
Foto-7ZLG3Z8Y-G.jpg

Hier nog een foto van het korte balkje wat ik onder de spiegel geplaatst heb. Zo blijft de boot netjes los van de grond liggen. Geen optrekkend vocht dus. De speigel ga ik nog een compleet nieuw deel over heen zetten, ik denk een 12mm dik. Dan heb ik ook alle lelijke delen keurig weggewerkt en ik denk er zelfs over om er nu een stalen ring op vast te maken en de nieuwe plaat er over heen te zetten zodat deze verankerd zit in de speigel. Daar kan de motor dan ook aan vast en uiteraard aan de wal.
Foto-S3KASLEQ-G.jpg

En ook het neusje goed los van de grond :thumbsup:
Foto-X7TMIFWC-G.jpg

Hele goede vraag over de kleur. Ik ben er nog niet helemaal over uit maar ik denk aan een bordeaux rode kleur aan de buitenkant en de bovenste boeidelen blank. Binnen ook iets met die combinatie. Maar het kan ook nog wat anders worden. Moment van beslissen komt nu wel snel natuurlijk, twijfel, twijfel. Als iemand een mooie kleuren combi weet dan hou ik me aanbevolen. Een plaatje met voorbeeld is helemaal tof natuurlijk.

Foto-X7TMIFWC-G.jpg

bordeaux rood in combinatie met roomwit?
sloep1.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
He die Fritsie, dat heb ik ook een beetje in mijn hoofd zitten :)

Afgelopen week door alle drukte niet meer toe gekomen om te epoxyen. Ook nog een paar dagen van huis geweest dus planning en uitvoering lopen niet helemaal samen. Vandaag alle schroefgaatjes geplamuurd en geschuurd. Hij is nu klaar om met de glasmat aan de gang te gaan. Aangezien dat met twee man lekkerder werkt denk ik dat ik er morgen mee begin. Temperaturen zijn dan ook wat hoger zodat het beter kan uitharden.

Foto-MMF8BQZ7-G.jpg

Foto-P3XVJTWQ-G.jpg

Kan je niet aan de gemeente vragen of je daar niet een stijger mag bouwen waar je je bootjes aan kan leggen?:confused:

Ziet er erg strak uit hoor!!

Ha Martin , ik zie dat het statenjacht ook onder haar winterjas vandaan is !
lekker weer om ook te gaan varen is wel verleiderlijk nu, i.p.v. te gaan werken.

groetjes, Brandaris

Vorige week een heerlijk dagje gevaren. De boeg kan niet altijd gespannen zijn natuurlijk ;)

Ik moet hem nog wel even schoonmaken en her en der een likje lak geven. Blijft hij mooi van :yes:

Nee daar heb je ook gelijk in , maar is het nou de boog of de boeg, (grapje)

succes met lamineren , ben wel benieuwd al naar de foto's

Back