Ok, vandaag was D-Day

De belofte om het met mijn pa te doen is nooit gelukt, dit voelde als het aflossen van de schuld... en zo zie ik het ook. Het weer was echt prachtig en mooier kon het niet... alsof het zo moest zijn
Na de koffie en de noodzakelijke sport vanmorgen aan de slag. De Bugsier 3 was zover klaar dus de Carina en het nieuwe bootje dat ik laatst op MP had gekocht klaargemaakt. En zo stond alles begin middag in de startblokken:
20250513_141329 by
Ronald Halma, on Flickr
Alles in de auto plus een hark om evt het kroos weg te halen (ik was vooraf al even wezen kijken bij de vijver):
20250513_145228 by
Ronald Halma, on Flickr
Plek opgezocht en alles uitgeladen. Ik denk ik begin met de nieuwe aanwinst. Klaargemaakt, in het water, gas en....schroef vast. Dat kleine schroefje met dito motortje is niet echt een hit

Maar eens kijken, nu durfde ik er zo niet mee te varen. Wind was aardig en voor een eerste keer en alleen (mocht het ding vast komen te zitten) vond ik het welletjes. Betekende ook dat de Carina geen optie was dus ook die weer terug in de auto.
Dan maar de Bugsier. Alles aangesloten, getest en .... gaan!:
20250513_161120 by
Ronald Halma, on Flickr
20250513_161124 by
Ronald Halma, on Flickr
Filmpje, klik op het plaatje:
20250513_151735 by
Ronald Halma, on Flickr
Alles wat ik zeg is ook zo, dank voor de hulp en speciaal Klaas in de vorm van donatie van de motor. Het ding loopt echt super op 6 volt en ik heb er denk ik toch zeker een 3/4 uur mee gevaren. Waarbij de accu nog niet leeg was.
De oude man was aanwezig, ik zweer het je. Mijn roer was zeg maar doorgedrukt dus stond te ver zodat de trim onvoldoende was. Bleek dat de roeras iets kan bewegen tov de servoarm. Toen ik de boot daarvoor aan de kant haalde lag de dek deksel boven het roer er los op...... en die zat tot aan dit moment gewoon vast en is er nooit afgehaald of afgegaan met alles wat ik met de boot gedaan heb. Beetje freaky wel en ofschoon ik aardig nuchter ben zou je haast zeggen dat de ouwe zich er even mee bemoeid heeft vandaag

De vaarbaas zelf zat lekker hoor, wel wat drassig dus kont en schoenen smerig maar het was het zeker waard:
7385910d-2645-40f5-b2af-0766b6cf07ad by
Ronald Halma, on Flickr
Dochterlief was bij ons op bezoek en die heeft nog wat foto's en een filmpje gemaakt:
07dd650e-1855-4a60-a47c-4e69652624cb by
Ronald Halma, on Flickr
Filmpje, klik op het plaatje:
WhatsApp Video 2025-05-13 at 16.06.41 (1) by
Ronald Halma, on Flickr
De plek waar ik zat:
20250513_162831 by
Ronald Halma, on Flickr
Mooie plek om te varen, ligt wat lager en je zit dan lekker uit de wind.
Alles is weer thuis. De Bugsier is een heerlijke boot om mee te varen, uit mijn jeugdherinnering is dat anders. Maar goed, daar was ik nog heel jong. Wat ik wel ga doen is de boot optisch verder netjes maken. Her en der had mijn pa wel dingen gerepareerd de laatste jaren maar niet allemaal super. Touwwerk plus draadspanners is zeker niet mooi meer dus dat ga ik vernieuwen. De reddingsboot moet er weer op en deugdelijk vastgezet worden. Verder nog wat kleine details en wat schilderwerk. Komt goed! Oh ja, en wat speciale functies en geluid die bij de zender zaten, ook dat komt er komende maanden in.
Nogmaals allemaal heel erg bedankt voor jullie steun en hulp in dit project!!! Zeer gewaardeerd! Afsluitend een foto van mijn pa en mijzelf uit 2011 waar we samen met mijn zoon naar Engeland zijn geweest voor een weekeinde:
933897_1376087509283716_775435881_n-Enhanced1 by
Ronald Halma, on Flickr:
Een van de mooiste foto's die ik heb van ons samen