Het 1:12 Topic

Wat heeft de vorm van de Y- of T-bar te maken met de grootte van de pinions? Omdat de motor dan verder naar de voorkant zou kunnen? Op de productie foto lijkt het wel of er helemaal geen T-bar meer is en het CRC systeem toegepast is.

Ziet er erg goed uit... Staat ook al weer op mijn lijstje...

Wat is trouwens die dikke witte ring die tegen het spur aan zit? Dat kan ik niet thuisbrengen...

JK.

Laatst bewerkt:
Ja door een Y-bar kan de motor verder naar voren en kan je dus een grotere pinion monteren, simpel toch;)
Deze auto is blijkbaar een link car waarvoor AE een T-bar conversie klaar heeft. Er is dan nog een prototype dat verder uitgewerkt is op basis van de 2e foto en die zou een Y-bar hebben.

Ze zijn gespot op de Snowbirds (nu aan de gang). En aangezien het duidelijk om molded onderdelen gaat, is er een zeer sterk vermoeden dat dit een definitieve versie is en deze wagen gewoon de productieversie is.

die 2e is echt een andere auto: kijk maar eens goed naar het chassis en de positie van de cellen. Ook mooi om te zien dat de auto op de eerste foto een dempertje heeft dat onder het upperdeckje zit en boven het bruggetje.

Dat zijdelinkse dempertje hebben ze allebei en uiteraard is het chassis anders. Als er geen Y- of T-bar zit kunnen de cellen dichter tegen elkaar aan maar het zijn duidelijk wel allebei Asso's... Alleen vraag ik me nog steeds af wat die dikke witte ring bij het spur doet...

JK.

Misschien "beschermd" die witte ring de kogels tegen vuil en haren van het tapijt?
Dat was het eerste wat ik er bij dacht.

Groet Robert

Afgelopen weekend is de 1e 12scale Masters verreden op het mooie circuit van racing Paradise.

Het was een heel leuke wedstrijd met een goede gemoedelijke sfeer. Ook het racen zelf ging zeer netjes; geen beukpartijen oid, gewoon zoals het hoort.

Wedstrijdleiding was in handen van Hugo & Rick en die bakten er allebij een mooi geheel van ;)

Ondanks dat het bij de M-auto cup race al hard ging bleek het afgelopen weekend dat het altijd harder kan:

in de stock klasse won Jan Asmer uit Duitsland. Hij zette overtuigend TQ en won alledrie de finale's. Michael had zijn auto ook goed voor elkaar maar kon Jan net niet bijhouden. Derde werd Vesa Yli ( Finland ).

in modified won Daniel Sieber uit Duitsland. Hij liet zien dat hij een serieuze kandidaat is voor een A finale plaats op de EK 1:12 in Ingelstadt. Hij versloeg Markus Mobers. Laatstgenoemde had de wedstrijd georganiseerd en was met alles wat hij daarvoor had gedaan net te moe om dat laatste beetje te kunnen geven. Derde werd Vesa Yli. Hij bleef Hugo vd Berg net voor doordat hij een snellere tijd had gereden in de finale.

Voor de Nederlandse rijders: petje af. We rijden in Nl niet zo veel 1:12 en het was goed te zien dat we in Stock de halve A finale konden vullen !! Dat Michael goed zou moeten gaan was al een beetje verwacht. Hij had het op de M-autocup ook al goed voor elkaar. Ook Stefan ging met de M-autocup heel goed in de finale's. Toch moet je het dan nog wel "even" doen, en dat deden Michael en Stefan dan ook.
Als 8e in de A finale: Remy Moller. Hij reed een superstrakke kwalie en zag die beloond met een 8e tijd. Heel goed gedaan !

In de finale's reed hebben we allemaal een aantal leuke gevechten gehad en ik denk dat de uitslag goed mee te leven is.

Ook de overige Nl rijders deden het goed: zo ging Joey S in de stock ook heel behoorlijk rond en deed goed mee in de B finale, Richard Oversloot had wat pech: hij had zeker in de b finale kunnen rijden maar dan moet je wel eerst een goede heat ook uitrijden. Robert krens ging zo nu en dan goed maar het lukte hem niet al zijn goede rondjes aaneen te plakken voor een goede kwalie. Joost wist ondanks dat hij nog nooit op de baan bij Racing Paradise had gereden na een wat moeilijk begin goed rond te komen en zijn finale te winnen.
In modified zette Erik Jonk zoals te doen gebruikelijk bijna onverstoorbaar de 6e kwalificatietijd, waarbij het te zien was dat de trainingssessies zijn vruchten afwerpen ;) Ook in Modified Hugo vd Berg. Die had "even " een CRC Carpet Knife 3.2 geleend en na nog wat geleend spul kon hij gaan rijden. In het begin ging dat niet lekker maar na wat sleutelen ging het steeds beter en Hugo ging als 8e de finale in. In de finale's wist Hugo zelfs wat deelnemers in te halen en tenslotte belandde hij net naast het podium.

Volgend jaar komt er zo goed als zeker nog een 12scale Masters. Dan misschien wel in een grotere hal waarbij ook de baan groter en breder wordt. Misschien tot dan.

Geweldig!

Petjes af voor iedereen; de organisatoren, de wedstrijdleiding, de accomodatie, de rijders en ja natuurlijk voor zoonlief.

Zoals Frans al aangaf heel netjes gereden, zeer spannend en vooral erg leerzaam. Volgend jaar zijn wij zekers weer van de partij.

Het was zeker een zeer geslaagd weekend!!! Ondanks dat ik mezelf in de E finale had geplaatst was ik toch zeer tevreden met het behaalde resultaat (2e gekwalificeerd en 1e geworden). Het waren mijn eerste meters ooit op het zeer mooie en in mijn ogen voor 1/12 perfecte circuit van Racing Paradise en daarom was ik dan ook blij om te zien dat ik in een weekend 2 sec. van mijn rondetijden af kon rijden. Dit kwam ook mede door de goede hulp en tips van Frans.

Ik werkelijk een TOP weekend gehad!!! Mijn dank gaat uit naar de mensen van Racing Paradise & Markus Mobers voor het organiseren, Rick & Hugo voor het commentaar tijdens de race. Verder Frans Heinsbroek bedankt voor de vele goede tips en hulp aan mijn auto. Robert bedankt voor het onderhouden van mijn motor en mentale steun ;-) en verder iedereen die om ons heen aanwezig was en zo er voor gezorgt hebben dat het weekend leuk en gezellig was en bleef!!!

OP NAAR DE VOLGENDE MASTERS ALS JE HET MIJ VRAAGT!!!

Joost.

Eén geweldig weekend was het.

Allereerst mijn dank aan Hugo, Rick, Pascal S, Markus, en alle andere harde werkers die de Masters of 12 Scale mogelijk hebben gemaakt.

Zoals Frans al aangaf had ik met de Kwali wat problemen, ik kreeg de auto maar niet goed. en kon mij met 6 tiende verschil nog net 8ste in de C finale maken.
Zondag merkte ik waardoor de auto niet goed ging, mijn draagarmen werden opgetild door de servo. Stom, maar ik verbeterde het.
Zondag ging stukken beter, de auto lag als een tank op de baan, en ook de motor liep goed hard in combinatie met de accu's.
De eerste finale kon ik na 8 minuten mijn auto van plaats 8 naar plaats 4 sturen.
De tweede finale kon ik na 8 minuten, en hele pittige gevechten van plaats 8 naar plaats 3 sturen.
De laatste finale was erg gaaf, veel gevechten gehad, en gestoeid op de baan, maar uiterst netjes, geen tikjes of beuken, gewoon inhalen als het kan, het niveau was erg goed te noemen, Helaas maakte ik een klein foutje in de laatste ronden en moest ik mijn 3de plaats in leveren voor een 4de plaats. Daardoor raakte ik in de C finale net naast het podium en werd ik 4de in de C (20 overall).

Een geweldig weekend was het, met een auto die zondag heerlijk reed, waarin veel lol was, en erg mooie race momenten, zeker in de laatste finale toen Frans "wel aardig" ging! Nog bedankt voor de tips Frans!

Op naar de volgende Masters of 12 Scale! :D :D

Iemand al foto's of filmpjes gevonden?

Groet Robert

PS: Joost, you make the "Diff"-erence :wink:

ik had uiteindelijk de 5e kwalificatietijd. 1e finale werd ik 4e. Michael en Vesa lagen 2e en 3e en gingen ook heel goed zodat 4e maximaal was.
2e finale ging Vesa niet zo hard en Dempsey Jacobs ging wel iets harder maar kon er niet voorbij. ik dacht een goede inhaalactie te kunnen doen bij de Belg maar zat met 1 achterwiel nog op een curb, gaf gas en .....spinde. Kwam daardoor 8e te liggen. Bij een race-ongelukje werd de achterstand op nrs 3, 4, 5 en 6 nog een stuk groter en omdat ik dacht dat de auto niet goed stuurde ben ik gestopt. Later bleek dat 1 band totaal onder stof zat, de andere niet. Dit kwam omdat de auto net naast het laatste stukje raceline was terechtgekomen.
3e finale lag ik na 3 rondjes nog 5e. Alleen Stefan, die als 7e startte, had de nr 6 ingehaald; de rest reed nog op de positie waarvan die gestart was. Door een klein foutje van mezelf raakte Stefan mijn auto net en kwam ik naast de lijn terecht en moest naast Stefan ook Remy voorbij laten gaan. Vanaf de 3e minuut ben ik in 1 groot gevecht geweest om de derde plaats. Eerst maakte Demsey Jacobs een foutje, vervolgens ging ik Stefan voorbij. Intussen was ik ook nog Remy aan het pushen en net op het moment dat ik wilde aanvallen moest ik inhouden omdat er een auto eind rechte eind gecrasht was. Intussen had Remy Vesa ingehaald Nu was ik Vesa hard aan het pushen en die maakte weliswaar geen fout maar ik zag toch aan zijn manier van rijden dat het hem wat deed. Bij een ( volgens Vesa ) klein foutje van Remy besloot hij direct zijn kans te wagen maar Remy wilde zijn fout goed maken en beiden raakten elkaar waarbij Remy zijn positie verloor en ik net om Vesa heen kon. Dit was op 6 minuten in de race. Tot aan de finish heb ik de vliegende Fin achter mijn auto gezien, zelfs even ernaast begin rechte eind en in het binnenveld maar ik had ietsjes meer rechte-eind snelheid en haalde het. In het binnenveld kwam Vesa aan de verkeerde kant ernaast en door simpelweg mijn lijn te houden kon hij er niet voorbij. Verschil op de finishlijn 0.1 sec ??

Voor mij was dat het mooiste moment van de race.
Heb ook mijn snelste tijden daar verbeterd waarbij mijn snelste rondje nu 10.8 is met een 19 turns spec motor. Met dit alles, en een leuke race, moet je gewoon tevreden zijn, ook al kwam ik net 1 puntje te kort voor het podium.

Laatst bewerkt:
Robert, ik heb wel wat foto's maar die stuur ik je wel een keer op msn... Wel een gaaf stukje film trouwens van mijn 2e finale, heb de laatste 4 minuten waarin ik de stop & go kreeg en erna weer terug kwam op de eerste plaats...

JK.

Hier even twee stukje film van de Masters. Het zijn beide delen van de 2e E-finale op de zondag. Het eerste filmpje is de eerste 1.36 minuut en de tweede is de laatste 4 1/2 minuut van de finale. In het laatste deel knal ik de op dat moment eerste liggende auto de baan uit en krijg daardoor een stop 'n go. Daarna pak ik hem weer terug en eindig alsnog als eerste...

Joost.

hEfq-XDd2Go[/media] - Masters of 12scale

blR4yDeL4A0[/media] - Masters of 12scale

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had eerst niet door dat het een fout was door de adrenaline denk ik... Dus daardoor ben ik doorgerden. Later nog nagevraagd hoe dat in elkaar steekt dan met de lijnen en toen was het duidelijk. Het was een terechte stop 'n go inderdaad en die heb ik ook gedaan. Het gebeurde gewoon en ik had er geen erg in. Shit happens dan zeg maar...

Joost.

serpent 1/12

Heeft iemand de 1/12 van serpent al gezien? Echt en mooi ding zo een ga ik halen!!!

Back