Het 1:12 Topic

Hmm... De GM's komen helemaal niet voor op deze lijst. Weet iemand of dat met een GM ook kan? Lijkt me toch dat je daar gewoon de timing op 0 graden zet en de turbo eruit haalt dat je klaar bent...

Hoi Robert,

de Advanced Black Diamond te duur?? de normale advies verkoopprijs is 249€ en je hebt geen laptop nodig om software aan te passen.

Groeten,
Bart

Jason,

Ik ben er nog niet uit. Ik heb een Tekin NIB liggen, omdat deze zo klein is, maar daar moet dan weer een Booster/RX Lipo bij..... En ik vind dat het "window" waarin de tekin écht hard gaat, maar klein is, wat inhoud dat het (voor mij iig) erg moeilijk is om de ESC in te stellen.

De Speed Passion bevalt me super, alleen het kreng is zó groot.... Het past volgens mij niet eens fatsoenlijk in de 1:12..... Maar Power is geweldig met deze regelaar, en ook heel snel "gevonden" (Groot window)

LRP/Nosram, lijkt me top om deze te hebben, ingebouwde booster, maar is wéér een ESC aanschaffen, en ik heb geen ervaring met de power / zijn window....

AE BD... Sorry, als student zijnde is deze me gewoon te duur.

GM, geen ervaring mee Frans reed in zijn TC GM en in de 1:12 ook, maar ook LRP/Nosram

Novak, Idem als GM.

Mamba Max, als je dacht dat de Speed Passion groot was. Deze zat in mijn 1:12 de laatste wedstrijd, maar wel zónder behuizing, anders past hij niet. I bij mij dus ook al geschrapt ;-)

En dan de keuze tussen RX Lipo of Booster... Er gaan veel verhalen de ronde. Ik zelf weet het nog even niet. Ik heb 2 Boosters liggen die ik beide ga gebruiken en testen, maar ik denk persoonlijk dat een RX Lipo beter is, wanneer je geen interne booster hebt in je ESC... Hier ben ik ook nog even niet uit...

Binnenkort maar eens proberen als de 1:12 binnen is.

Groet Robert

Dat scheelt nog altijd €100,-- met bijv. de GM75 en een laptop hebben de meeste al... Dus ja, hij is nog steeds prijzig ja...

Akkoord, maar de Advanced zit niet in een plastic doosje en heeft een zeer geavanceerde hard-en software, een Porsche GT3 is ook altijd nog iets duurder dan een Golf GTI hé :D

Groeten,
Bart

Dat scheelt nog altijd €100,-- met bijv. de GM75 en een laptop hebben de meeste al... Dus ja, hij is nog steeds prijzig ja...

Met doosje neem ik aan dat je de behuizing bedoeld van de regelaar zelf? Hmm... Laat de GM nu ook niet van plastic zijn ;) En ook goede hard/software hebben...

Maar zo kunnen we nog wel uren doorgaan denk ik...

Het is absoluut een goede esc maar valt wel in het hogere prijs segment, hoe je het ook draait of keert en dat zal een struikelblok vormen voor menig rijder denk ik. Hoe goed hij ook is. Daarnaast rijden er meer mensen met Tekin/GM/LRP en zal de onderlinge ondersteuning van die merken groter zijn waar veel rijders dan weer gemak van ondervinden...

Hoi Robert,

de Advanced Black Diamond te duur?? de normale advies verkoopprijs is 249€ en je hebt geen laptop nodig om software aan te passen.

Groeten,
Bart

De "Normale Advies Verkoop Prijs"..... Kortom, ik koop hem voor 300 eu, omdat winkeliers ook nog een centje willen verdienen????? En wat is dan de "Abnormale Advies Verkoop Prijs"?

Ten aanzien van een Tekin voor ongeveer 100 Euro (ja lekker uit HongKong of Amerika), of een LRP/Nosram voor iets meer dan 100 euro is de AE BD een stuk duurder.

Een laptop had ik toch al staan voor mijn opleiding, dat is een kromme vergelijking die ik niet vind dat je die kunt maken. Op clubs zij er genoeg mensen die laptops hebben en elkaar helpen. En als je terug gaat naar de "zelfde" baan hoef je je ESC niet aan te passen...

De Speed Passion kun je overigens zonder Laptop programmeren.

Groet Robert

Laatst bewerkt:
Hoi Robert,

ik ben de distributeur voor Advanced, al de winkels waar ik de Advanced aan verkoop, verkopen deze ook voor ongeveer 249€ (dan verdienen ze er al een centje aan) kan jij me dan vertellen waar deze 300€ kost??

Groeten,
Bart

De "Normale Advies Verkoop Prijs"..... Kortom, ik koop hem voor 300 eu, omdat winkeliers ook nog een centje willen verdienen????? En wat is dan de "Abnormale Advies Verkoop Prijs"?

Ten aanzien van een Tekin voor ongeveer 100 Euro (ja lekker uit HongKong of Amerika), of een LRP/Nosram voor iets meer dan 100 euro is de AE BD een stuk duurder.

Een laptop had ik toch al staan voor mijn opleiding, dat is een kromme vergelijking die ik niet vind dat je die kunt maken. Op clubs zij er genoeg mensen die laptops hebben en elkaar helpen. En als je terug gaat naar de "zelfde" baan hoef je je ESC niet aan te passen...

De Speed Passion kun je overigens zonder Laptop programmeren.

Groet Robert

Mee eens Jullius,

Misschien gaat een 13,5T wel "hard genoeg" op 1S Lipo. de auto is natuurlijk een heel stuk ligter, en met Brushless kunnen we zware vertandingen aan... Naast het feit dat veel mensen die motor hebben liggen door het NK/ETS/CW's/.....

Groet Robert

Kaap even je idee ;) (we hebben het er toch al over nu...)

Misschien als het rijdersveld het toelaat een idee om een stock 13.5/0 timing te maken en een modified klasse?

Zomaar even een interesse peiling hier...

Hoi Robert,

ik ben de distributeur voor Advanced, al de winkels waar ik de Advanced aan verkoop, verkopen deze ook voor ongeveer 249€ (dan verdienen ze er al een centje aan) kan jij me dan vertellen waar deze 300€ kost??

Groeten,
Bart

Dit was slechts een voort geborduurd idee op de opmerking "Normale Advies Verkoop Prijs". Laten we de discussie over de ESC's lekker staken.... Promoot jij lekker je AE BD, bepaal ik lekker welke ESC ik graag in mijn auto stop.

:ontopic:

Ik ben voor Joost zijn idee!

Groet Robert

Hoi Robert,

natuurlijk is iedereen vrij om te kiezen voor een ESC, het is alleen niet leuk als er zo met prijzen wordt gegokt, op die manier haal je een product onterecht onderuit.

Dus als je een link kan laten zien waar deze 300€ kost dan ben ik je heel dankbaar ;)

Groeten,
Bart
QUOTE=Robert K;1781015]Dit was slechts een voort geborduurd idee op de opmerking "Normale Advies Verkoop Prijs". Laten we de discussie over de ESC's lekker staken.... Promoot jij lekker je AE BD, bepaal ik lekker welke ESC ik graag in mijn auto stop.

:ontopic:

Ik ben voor Joost zijn idee!

Groet Robert[/QUOTE]

Misschien als het rijdersveld het toelaat een idee om een stock 13.5/0 timing te maken en een modified klasse?

Jaaaa...terug naar modified, geen duur/complex gedoe meer met esc's/steeds nieuwe motoren in die spec-klasses (hoe zijn ze daar toch toe gekomen :( )

Ieder doet z'n eigen ding binnen zijn eigen mogelijkheden : mod, waar de rijder het verschil maakt en niet de poen ;)

En voor wie het toch wat te snel vindt, kan je idd een milde zero timing spec-klasse invoeren, maar dan begint het spel opnieuw : beste motor, beste batterij....

Als dit zo doorgaat met die regelaars verwacht ik weer een groot Modified veld :D...

Even een puntje, de EPS en Masters of Foam is toch 10,5T en timing vrije regelaar / motor?

Hoi Nismo,

we zijn druk bezig met de EPS organisatie, EPS = 10.5T en Modified en ook de introductie van de WGT, reglementen volgen snel via de EPS website.

Timing is vrij natuurlijk op de regelaar!

Voorlopig idee van kalender:
Oktober = Duitsland
November 27-28 = Zwevegem (B) in de nieuwe sporthal
Half Januari = Mach (NL)
Februari = Frankrijk (nog te bepalen waar en wanneer, er is wel al een optie voor Morlaix)

Groeten,
Bart

Als dit zo doorgaat met die regelaars verwacht ik weer een groot Modified veld :D...

Even een puntje, de EPS en Masters of Foam is toch 10,5T en timing vrije regelaar / motor?

Laatst bewerkt:
Kijk, voor mij als brandstof rijder is de 1/12 in de winter super en heb ik ook een 10,5 aangeschaft met tekin regelaar vorig seizoen. Nu is het dit jaar waarschijnlijk LIPO 1s met een booster of life van graupner maar waarom nu weer een andere moter? Laat het lekker 10,5 en doe dan de 0 timing spec die zit op de nieuwe software van de tekin volgens mij. Het kost al geld zat; nieuwe bandjes lipo`s booster enz.

greetz JW

Helemaal mee eens, als iedereen toch modified wil rijden dan maakt het toch ook niet uit met welke regelaar of timing gedoe er in de stock wordt gereden.

Alle moderne regelaars en merken hebben topprestaties en kan je ook updaten, enz..., dus als iedereen met een 10.5T rijd en met een deftige regelaar is het toch allemaal gelijk.

Groeten,
Bart

Laatst bewerkt:
Wauw, wat 1 vraagje niet allemaal teweeg kan brengen!! :D
Mijn opinie is dat er niet teveel verandert moet worden! Alleen 1s lipo (incl. speedzone 1s saddle pack!) verplichten/toestaan en dan kunnen de meesten zonder (veel) kosten rijden. (Zoals de Engelsen en EPS organisatie doen)

Moet alleen nog een baan hier in Noorden van NL hebben.... :D

weet iemand of die rc dynamics booster in nederland te krijgen is en welke lipo is nu de juiste . Is die van LRP wat met 50C ??

Greetz JW

Back