Het 1:12 Topic

Yups... Past perfect...

Speedzone1SSaddle-2.jpg

oh ik had nog niet alle reacties op mijn vraag gelezen.. die lipo ziet er wel gelikt uit, dat zou dus gewoon passen? is dat dan even groot als een 4 cellen pakket, dus gewoon met glastape erin vast tapen? er zit nu zo'n cellenhoudertje in, moet dat er dan uit en dan gewoon plat op het chassis tapen?

eerstvolgende stap maar ffe servootje kopen, en dan toch keertje zo'n 1s lipo saddle erin ;-) electronica komt wel goed, heb nog een eenvoudig hobbyking setje met een 380 motor in 540 behuizing-motortje (10t. ezrun).

leuk :-) bedankt voor de tip!

Uhhmm... Is dat EZRun setje geschikt voor 1S LiPo? 1S LiPo is toch echt minder spanning dat 4 celletjes NiMH. Anders moet je er een boostertje of 2S LiFE ontvanger accuutje bijprakken.

Maar sinds we gisterenavond de baan toch redelijk hebben aangepast, kun je weer opnieuw beginnen... ;)

Hoezo, ligt er ook ander tapijt? Betekent het ook dat jij andere zwarte bandjes moet kopen? :p

Komt goed uit, kan ik al die andere kleuren ook eens oprijden.

Fotootje graag! (van de baan, die bandjes geloof ik wel)

Uhhmm... Is dat EZRun setje geschikt voor 1S LiPo? 1S LiPo is toch echt minder spanning dat 4 celletjes NiMH. Anders moet je er een boostertje of 2S LiFE ontvanger accuutje bijprakken.

Hmm het wordt al wat minder makkelijk dan ik op het eerste gezicht dacht. Denk niet dat dat setje namelijk geschikt is voor 1s lipo

HK-45A.jpg

Specification:
Input voltage: 2-3S Lithium batteries / 4~12 Ni-xx
Cont. Current: 45A
BEC output: 2A/5V (Switch)
Size( length X width X high): 45x32x20mm
Weight: 60g

Denk dat ik hem eerst maar eens rijdend ga maken met een servootje en met de huidige brushed electronica (eenvoudig lrp regelaartje + brushed motor waarvan ik de staat niet meer weet).

Wel is 1/12 met 1S vergeleken met 1/10 op 2S veel gevoeliger op de dalende accuspanning, dus een 1S 6000mAh is gewoon sneller dan een 1S 5000mAh, ook al gebruik je er maar 3500mAh van.
Dus Alexander, mocht jij aan 1S denken voor je WGT (gok ik) dan zou ik toch voor een beetje redelijke capaciteit gaan.

Wel is 1/12 met 1S vergeleken met 1/10 op 2S veel gevoeliger op de dalende accuspanning, dus een 1S 6000mAh is gewoon sneller dan een 1S 5000mAh, ook al gebruik je er maar 3500mAh van.
Dus Alexander, mocht jij aan 1S denken voor je WGT (gok ik) dan zou ik toch voor een beetje redelijke capaciteit gaan.

Martin, deze aanname van jou is niet volledig waar. Er zijn accu's waarvan de 6500 Mah versie "minder hard" loopt dan de 5500Mah versie, door de afgegeven spanning / het vermogen.

Groet Robert

Martin, deze aanname van jou is niet volledig waar. Er zijn accu's waarvan de 6500 Mah versie "minder hard" loopt dan de 5500Mah versie, door de afgegeven spanning / het vermogen.

Groet Robert

oke, ik moet inderdaad ook de "C" waarde eigenlijk meenemen.
De inwendige weerstand van een accu is hier van belang, maar goed, daar weet iedereen wel genoeg vanaf denk ik zo....
Die "C" waarde is ook meteen een soort van verkoopgetal.... ;)

Nu zie ik de nieuwe layout van de MACH baan. En er zijn nu 2 high speed bochten naar rechts ipv 1 en linksom allemaal korte. Zal een hogere verschil in banden slijtage geven toch? rechts en links. Dat had ik eerst weinig last van.

Euhh naar links bedoel ik,

Laatst bewerkt door een moderator:
Denk dat het op zich wel meevalt Jan willem het ziet er nu wel sneller uit zo op het eerste oog maar we moeten kijken als we er daadwerkelijk op hebben gereden .
De baan is nu zowel geschikt voor 1:12 en 1:10 dus dat is wel positief ben benieuwd hoe het gaat ben er gelijk bij op 2 oktober...hebben we tenminste geen gezeur meer met het weer is ook weer positief want de laatse tijd was het bagger..

Groeten

John

Back