Het 1:12 Topic

Nvision heeft ook een heel leuk geprijsde 1s lipo 6400 90c kan je wel een half uurtje mee kachelen.

Dat denk ik niet. Dat ga je niet redden in een 1/12 met een 10.5. Daarnaast houden de bandjes dat niet zo lang vol om de hele tijd dezelfde grip te houden. Maar die combo van accu en motor is een snelle combo in de 1/12, dat is zeker! :D

Dat denk ik niet. Dat ga je niet redden in een 1/12 met een 10.5. Daarnaast houden de bandjes dat niet zo lang vol om de hele tijd dezelfde grip te houden. Maar die combo van accu en motor is een snelle combo in de 1/12, dat is zeker! :D

Qua rijtijd gaat dat wel lukken, ik rij met 5000mAh 1s Li-Po en een 10,5T en rij al bijna een half uur.
Maar inderdaad of je banden het uithouden en vooral of er dan nog wat van over is ;)

Ook lichamelijk gaat het moeilijk worden denk ik.......

Maar bij de volgende wedstrijd van MRM gaan we helemaal los, door met een man/vrouw of 6, 1:12 te rijden (jawel, als het goed is 2 dames)
Wordt interesant om te zien hoe dat gaat verlopen

Qua rijtijd gaat dat wel lukken, ik rij met 5000mAh 1s Li-Po en een 10,5T en rij al bijna een half uur.

Pas op met dit soort uitspraken, dit is erg afhankelijk van de manier van rijden. Als je niet harder dan 20kmpu rijdt haal je zelfs wel een uur rijtijd ....

Even voor de duidelijkheid. Met een boosted regelaar kan je de lipo leeg rijden binnen 8 minuten! 10 minuten is ook nog wel haalbaar als je wat rustiger rijdt.

30 minuten heb ik persoonlijk nog nooit meegemaakt...

Pas op met dit soort uitspraken, dit is erg afhankelijk van de manier van rijden. Als je niet harder dan 20kmpu rijdt haal je zelfs wel een uur rijtijd ....

hhmmm, heb net even zitten rekenen en kom uit op een gemiddelde snelheid van 35,5 km/u :(, maar trek toch echt wel het gas vol open waar het kan.
dit moet echt harder kunnen, zaterdag toch maar de boost nog een paar stapjes omhoog en goed de motor in de gaten houden :rolleyes:

gr,rene

2S Lipo 10.5T boosted in Pro10 buiten op asfalt, maximale rijtijd een minuut of 11 denk op 6000mAh.
1S Lipo 13.5T boosted in 1/12 binnen op tapijt, maximale rijtijd ook een minuut of 11 op 6000mAh.

e.e.a. ligt natuurlijk heel erg aan de layout van de baan.
Binnen op tapijt heb je ook mega grip vergeleken met buiten asfalt en kun je bijna elke bocht uit vol op het gas, dat lukt buiten absoluut niet.
Ook vreet boost timing erg veel energie, en is absoluut niet redabel.

Zeker Pieter, trouwens, diegene die die 12.5 reed, kwam vorig jaar op rucphen naar me toe toen ik op de zaterdag 1/8 training met mijn Pro10 een rondje deed, omdat ie niet kon geloven dat een 10.5T zo hard kon gaan!....
maar 14.0 met een 10.5T 1 op 10, da's ook nogal hard.....
Na het WK gaan de 4.0 of 5.5 die ik heb in de Pro10, eventjes kijken of ik dan een 1/8 bij kan houden..... (ik neem hem wellicht wel ff mee naar Apeldoorn dan).....

Wat een gesponsorde 1/8 rijder doet vind ik niet interessant. Een 1/8 rijder die 100% alles zelf betaalt is al blij met een lage 13 sec op Rucphen. ;)

Neeeee.... een hoge 12 :)

1:8 staat ff een paar weken in de kast, staan nu 2 1:12 hier fur mien nase.
Morgen nog even boodschappen doen en vrijdag met de caravan naar Heemstede.

Back on topic,

Heb afgelopen zaterdag mijn snelste ronde verbeterd bij MRM naar een 23,3. :D

ik heb de boost terug gedraaid en een grotere pinion geplaatst, het begint te komen die snellere tijden, Remko (de Vries) zit qua tijden al op het niveau van de stock rijders, rond de 21,5.

en dat terwijl de grip nog niet optimaal is :cool:

gr. rene

yesssssssssssss vandaag de shake down gedaannnnnnnnnnnn

en ben happy met me Hobbywing 1S regelaar na een uur aan het klooien te zijn geweest
omdat het niet wilde lukken met instellen enzo.....

Lag niet aan de regelaar maar het werk net iets beter als je ontvanger met je zender in verbinding staat (niet gepaard).

zo komt me onderschrift toch weer van pas:-):-)

Afgelopen zaterdag me eerste rondjes gereden met me 1 op 12 en ja het is leuk heel erg leuk zelfs en de baan in Lelystad is net een biljart laken dus gewoonhet hele jaar 1 op 12 rijden yessssssss superrrrr

dus heren haal je 1 op 12 uit de winter stalling en zeg nou niet is zo zonde van me bodemplaattttttttt

Kijk dat hoor ik nou graag Martin

Zoals het er nu naar uit ziet zal er op 2 sept wellicht op de openclub wedstrijd van MRM
ook de 1 op 12 worden toegevoegd aan het wedstrijdschema

dus schrijf je in en ervaar het buiten rijden

Back