Het 1:12 Topic

Het zal een rc12r5 worden .
Ik woon in Zwevegem en daar blijkt een club met indoor piste .
Ik weet niet of je outdoor kan rijden ...?
Hun site is wel nogal beperkt...
Iemand ervaring daar ??

KH

Hey,

Ik rij 1/12de in Zwevegem. Er is zowel een (permanente) indoor als
een outdoor piste; outdoor enkel tijdens de zomermaanden als ik me niet vergis - vanaf mei tem september... lange zomer ;)

1/12e indoor is fun :) bij mrcz is het een vrij technische omloop en zeer auto-vriendelijk. Je zal er ook genoeg info & tips kunnen vinden over 1/12e aangezien hun 1/12e rijdersaantal in sterk stijgende lijn zit = er zijn altijd wel een paar 1/12e piloten aanwezig.

De AE 12r5 is zeker en vast een goede keuze! (lage prijs/goede kwaliteit + beschikbaarheid wisselstukken,...)

Tot ziens,
Benedict.

ae rc12r5

bedankt voor de info !!
ik kom zeker eens langs !!
moet je je lid maken van de club en kan je vrijblijvend langskomen ?

ivm aankoop asso , weet iemand een goeie winkel regio kortrijk ?
Ik heb mijn Tamiya Keen Hawk in de concorde gekocht maar de info is er heeeeeeeeel beperkt !!
Uiteindelijk is het een hobby van 100den euro's en verwacht ik wel wat meer info :rolleyes:

alleszins bedankt

Kh

bedankt voor de info !!
ik kom zeker eens langs !!
moet je je lid maken van de club en kan je vrijblijvend langskomen ?

ivm aankoop asso , weet iemand een goeie winkel regio kortrijk ?
Ik heb mijn Tamiya Keen Hawk in de concorde gekocht maar de info is er heeeeeeeeel beperkt !!
Uiteindelijk is het een hobby van 100den euro's en verwacht ik wel wat meer info :rolleyes:

alleszins bedankt

Kh

Je mag altijd langskomen - vrijblijvend (open op zaterdagnamiddag van 14u-18u en zondagvoormiddag van 9u-12u30). Om een gans jaar te rijden (trainen en/of deelname aan lokaal clubkampioenschap) moet je je lid maken. Je kan ook sporadisch een langskomen om te rijden (en per dag betalen)

Alles ivm inschrijvingsgeld zal je met iemand van het bestuur moeten bespreken ;) (er is altijd iemand aanwezig vh bestuur)

Als je nog geen 1/12e hebt aangekocht, kan je eens informeren bij de 1/12e piloten daar ter plaatse (maar AE 12r5 is zeergoed hoor ;) ), ook ivm winkels (waar te kopen) en tips (welke soort banden, accu, ...).

grtz
B

ps: heb PB gestuurd

Ik wil een 1:12 gaan kopen,voor bij PK Racing te gaan rijden.
Wat raden jullie mij aan?

Of heeft er iemand nog iets in de aanbieding

Ik hoor het graag.
Mathieu

De Asso RC12R5 is een uitstekende auto, dat hebben we afgelopen WK wel weer mee mogen maken ;-)

Het beste kun je kijken naar modelbouwzaken die Thunder Tiger in hun programma hebben, die kunnen Asso leveren alleen zal je dan wel iets meer betalen dan de gemiddelde online store... Ik raad je aan om bij Asso/Losi Parts House te kijken in de VS.

Losi & Associated Parts House Home Page

Die hebben hem, zeer goede en snelle levering en ze hebben ook nagenoeg alle onderdelen op voorraad... Je zit met een Asso nu eenmaal een beetje aan de online markt gebonden maar dat mag je niet weerhouden van het kopen en rijden van een Asso!!!

Joost.

Ik wil een 1:12 gaan kopen,voor bij PK Racing te gaan rijden.
Wat raden jullie mij aan?

Of heeft er iemand nog iets in de aanbieding

Ik hoor het graag.
Mathieu

Ik raad je aan als je 1/12 wil gaan rijden je eerst eens goed te gaan verdiepen in de wereld van 1/12... Maar om een kort antwoord te geven, we kunnen je niks aanraden. Dat zou alleen maar een persoonlijke voorkeur zijn want er zijn geen slechte 1/12 auto's op de markt vandaag de dag...

Enkele merken die het zeer goed doen de laatste tijd:

Team Associated RC12R5
Team Associated RC12L4
CRC Carpet Knife GenX
BMI DB12R & DB12RR
HotBodies Cyclone 12X
Corally SP12X WC

Ik zelf denk dat de top 3 toch wel de Asso R5, CRC en de BMI zijn...

Joost.

enkel met het achterdiff en sevo mounts (ingeval je een futaba hebt) dacht ik te horen
er is met elke auto wel iets hé, crc's hebben slechte center shocks, de hotbodies hebben std. slechte voorassen en goede centershocks

grtz dave

Er zitten nog wel wat meer kinderziektes in de S120. Zo is de T-bar erg breekbaar en inderdaad de servo centrering heb ik ook meerdere dingen over gehoord...

Tja, wil natuurlijk geen reclame maken maar aan de RC12R5 heb ik nog niks negatiefs kunnen bespeuren... ;-) Maar ook de nieuwe HB C12X is verbeterd qua voorassen en achteras en is nu ook een erg goede auto...

Denk dat die twee zo uit de doos op dit moment de beste keuze zijn... (de Xray XII is er nog niet dus...)

Joost.

Frans, er zijn gevallen bekend dat de CRC shocks slechte shafts hebben die krom gaan of breken... Qua werking zijn ze goed alleen is de shock-shaft van CRC niet zo...

Joost.

Wat is een goede motor keuze voor in een crc?
Voor op de baan van PK

Ikzelf zit te denken aan een 19 turns,in combinatie met een LRP runner reverse.

Hoewel een brushed motor in een 1/12 minder snel slijt zou ik voor een LRP X11 10,5T met LRP Sphere Competition gaan (als je budget het toelaat).

Hoewel een brushed motor in een 1/12 minder snel slijt zou ik voor een LRP X11 10,5T met LRP Sphere Competition gaan (als je budget het toelaat).

Als je een 10.5T aanraadt, kun je dat beter met de SPX Stock Spec regelaar doen. Die is net wat beter. Buitendat is het misschien slimmer om een X12 te nemen, anders koop je een motor die eigenlijk al achterhaald is. Het nieuwe model is er al.

ff een vraag van een 1/12-noob:

Is zo'n wagentje low-maintenance tijdens een wedstrijddag?
Even ter verduidelijking van mijn vraag: als ik ergens ga racen met m'n M-chassis, dan heb ik meestal weinig meer werk dan de accu bijladen en m'n bandjes behandelen. Dat wagentje bolt gewoon altijd en er valt weinig aan af te stellen. Low-maintenance dus voor mij. (ik race voor de FUN!)

Als ik daarentegen met m'n Tamiya 416 ga competitie-rijden ben ik wel druk bezig met de afstelling, nakijken, nameten, kijken dat alles correct bleef staan, pinion wijzigen, spur .... om de juiste ratio te vinden ...
En dan ben ik al gelukkig dat ik een PT heb, Lipo's + Brushless want dat maakt het werk veel eenvoudiger.
Dat is dus een voorbeeld voor mij van high-maintenance racen.

Hoe situeert 1/12 zich daarin?

Back