Het 1:12 Topic

Omdat het zo stil is nog maar een vraagje:
Brushless of brushed?
Heb allebei liggen maar wou eerst rustig beginnen met een 27 corally ofzow om het wat gewoon te worden.
hints en tips altijd welkom.

Groetjes

BRUSHLESS!!! Je kan ook rustig beginnen met brushless, een 10.5 of een 13.5 zijn rustige motoren...

Joost.

Hallo mensen!

Ik ben nieuw op dit forum en wil binnenkort een 1/12 asso rc12l4 kopen.

Omdat ik dan op 4 cellen moet gaan rijden vraag ik me af of dit zonder problemen gaat lukken ivm. voltage met mijn Futaba R603FS ontvanger.

Moet/kan ik een Spektrum Voltage Protector [SPM1600] bestellen om problemen te voorkomen? Een extra battery pack in mijn auto zie ik niet zo zitten.

Ik rijd met Corally grepow 4200 accu's, LRP comp.2007 regelaar, Futaba 9650 servo.

Alvast bedankt voor jullie moeite!!!

Ligt er even aan wat voor motor je gaat rijden. Ga je een goed stevige motor rijden (modified) dan zul je wel iets nodig hebben, een Power Cap op je ontvanger is leuk, maar ik weet niet of dit afdoende is, dan ga je dus naar een ontvanger pakketje toe.

Ga je voor stock, is de kans groot dat het gewoon goed gaat.

Succes!

Groet Robert

PS: waarom de L4, de R5 is al uit, en bij Associated Parts house helemaal niet duur (165 euro ofzo), heb je het nieuwste van het nieuwste, en ook nog eens een veel robustere auto.

Tegenwoordig heb je erg kleine Lipo accutjes als ontvanger pakketje van iets van 125Mah. Zeer klein én licht dus dat merk je bijna niet maar doet wel zijn werk!!!

Idd, ga je de L4 2ehands kopen ofzo? Anders zou ik ook zeker voor de R5 gaan... Ehh... Oh ja, I did!!! ;-)

Joost.

weet iemand of er ergens ook gespoten body's voor een 1:12 te krijgen zijn.

Mijn spuitkwaliteiten zijn heel slecht. Dat ik er liever niet aan begin

Ik dacht zelf aan een 10.5 lrp brushless, misschien 8.5 als ik het onder controle kan houden :p

De Asso rc12l4 kan ik al voor 100 euro krijgen, en die lijkt me iets simpler qua afstellen. Welke van de 2 is eigenlijk beter voor een asfaltbaan of maakt dit niets uit?

weet iemand of er ergens ook gespoten body's voor een 1:12 te krijgen zijn.

Mijn spuitkwaliteiten zijn heel slecht. Dat ik er liever niet aan begin

Nee die zijn er niet en troost je... De meeste bodies zijn, als je nog niet zo perfect kan rijden na één racedag toch alweer stuk dus... De kap is de bumper!!!

Joost.

hallo mensen
Ik heb een vraagje over de banden!
Wat willen ze daar mee bedoelen?
Het gebruik van de zogeheten 2-Stage of Duo Compound banden is niet
toegestaan.
Heb je eventueel vb met wat en niet mag gereden worden
alvast bedankt

De band "Black-Grey" bijvoorbeeld. Deze heeft twee compounds.
De buiten rand (20%) is een ander compound als de het binneste gedeelte (80%).

Groet Robert

De band "Black-Grey" bijvoorbeeld. Deze heeft twee compounds.
De buiten rand (20%) is een ander compound als de het binneste gedeelte (80%).

Groet Robert

Net zo iets als een black maar dan een beetje zeer dunne secondelijm op de wang doen en er +/- 3mm in laten trekken?

;)

ik kwam deze body tegen op internet.
Ze zijn voor 1:12 pancar, en zijn van het merk Mc allister racing.

Op hun site geven ze aan, dat diverse US winkels ze verkopen. En dat je zou moeten vragen bij je local shop (helaas geen lijst met dealers op hun site).

Weet iemand waar je deze zou kunnen bestellen? want op hun site gaat het helaas niet.

95-1%2012%20Flying%20M%20Stocker%203.jpg

Ik weet niet wat je hiermee wil gaan doen maar dit is een OVAL body en heeft dus ook alleen maar nut als je 1/12 oval gaat rijden met bijv. een RC12LO. Dit heeft totaal géén wegligging op een "road-coarse"...

Joost.

Even een vraagje tussendoor,

Ik heb bij PK een onvangeraccu gezien (intellect, 1600 Mah) en omdat ik van 6 cellen stickpack wil overstappen naar 4 el sadlle pack, leek mij dit niet overbodig, alleen.... (lees niet verder als je bang bent voor een domme vraag) :p

Hoe laad je deze batterijen op???

B.V.D.

Groet,
Robert C

een 4 cellen pakket of een ontvangeraccu?

Op je lader kan je als het goed is het aantal cellen instellen (aantal volts van het pakket, 4 cellen dus 4,8 volt).
Dit geldt ook voor een ontvangeraccu.

Back