Het 1:12 Topic

Het rijden van 1s lipo en 4 cellen met dezelfde motor in dezelfde klasse is geen optie!

Maar zoals al aangegeven, als je nu Lipo in combinatie met 9.5 turns (of 8.5, 7.5) motoren laat rijden (of 4 cellen naar 13.5), komt het dan niet meer bij elkaar in de buurt?
Tuurlijk wel, alleen moet iemand het gaan testen.

Ehm... Dan moeten alle electro rijders die al lipo hebben en een 10.5 ineens weer een nieuwe motor gaan kopen omdat een paar rijders met NiMh cellen willen rijden??? Ik denk dat de meerderheid al lipo en een 10.5 heeft en dus niet zomaar even weer een andere motor erin gaat steken...

Ehm... Dan moeten alle electro rijders die al lipo hebben en een 10.5 ineens weer een nieuwe motor gaan kopen omdat een paar rijders met NiMh cellen willen rijden??? Ik denk dat de meerderheid al lipo en een 10.5 heeft en dus niet zomaar even weer een andere motor erin gaat steken...

Volgens mij is het rijden met NiMh cellen zo wie zo een no-go, zijn er nog wel goedgekeurde cellen verkrijgbaar dan? (voor de normale man, tegen normale prijs)

Of 4 cellen naar 13.5 gaf ik toch ook nog als optie....
Of de 1/12 in tweeen delen op de clubrace? (modified vergeet ik dan ff)

Ja dat zag ik wel alleen vraag ik me echt af hoeveel 1/12 rijders er nog daadwerkelijk zijn die met NiMh cellen gaan rijden... Volgens mij zijn er niet eens meer echt goede cellen te koop dus...

Vandaar, zal mij verder jeuken of iemand er tussen rijd met een 13.5 en cellen alleen denk ik dat diegene vlotjes over zal gaan stappen op lipo. Op wat voor manier dan ook...

Ja dat zag ik wel alleen vraag ik me echt af hoeveel 1/12 rijders er nog daadwerkelijk zijn die met NiMh cellen gaan rijden... Volgens mij zijn er niet eens meer echt goede cellen te koop dus...

Tja, ik heb daar helemaal geen kijk op natuurlijk, dus wat dat betreft.... maar als het inderdaad maar om een paar gaat (ik ken er 1 maar die heeft al aangegeven geen clubraces mee te gaan doen) moet je wellicht de stap maken.

Het is altijd wel een evolutie geweest, ik herinner me nog de accu's van 1700mah en dan enkele maanden later die van 2000mah en nog wat later dan die van 2400mah, enz... dat was een vele duurdere grap op 1 jaar dan nu...

Groet,
Bart

Als men de NiMh rijders niet wil duperen, waarom staan we NiMh cellen dan niet toe in de Modified? Dan kun je ook met je 10,5T motor en vertimebare regelaar heel goed, en heel hard mee rijden met je nog "goed bewaarde" of net gekochte NiMh cellen..... Problem Solved????

laten we de Stock lekker 10,5T - 0 gr - Lipo?

Groet Robert

De merken - behalve asso denk ik - waren zo snugger eerst met een t-bar en dan pas met de link-auto's te komen.
Die wisten wel dat het lipo single cell zou worden!

Gewoon marketing, mensen doen kopen, de economie moet draaien he ;)

En wat ik ook zie : t-bar auto's doen het helemaal niet goed in de 2de handsmarkt, worden voor belachelijke prijzen verkocht, de reden is wel duidelijk toch...

groet,
Kurt

Laatst bewerkt:
De T-bar technologie bestaat al van in de vorige eeuw, ergens van in 1970 of zo...:p dus het heeft echt wel lang geduurd eer de merken zijn overgestapt naar een link systeem.

Groeten,
Bart

De merken - behalve asso denk ik - waren zo snugger eerst met een t-bar en dan pas met de link-auto's te komen.
Die wisten wel dat het lipo single cell zou worden!

Gewoon marketing, mensen doen kopen, de economie moet draaien he ;)

En wat ik ook zie : t-bar auto's doen het helemaal niet goed in de 2de handsmarkt, worden voor belachelijke prijzen verkocht, de reden is wel duidelijk toch...

groet,
Kurt

De T-bar technologie bestaat al van in de vorige eeuw, ergens van in 1970 of zo...:p dus het heeft echt wel lang geduurd eer de merken zijn overgestapt naar een link systeem.

Groeten,
Bart

Er wordt alweer druk gewerkt aan een nieuw T-bar systeem :D
Wat d88 jullie van 2 T-bars!

Link is wel mooi hoor maar (volgens de kenners) was / is een T-bar auto stabieler voor sommige (stock) klasses.

ah ok, ik dacht uit je antwoord dat er iets nieuws ging komen. Heb zelf de BMI DB10RR (voorganger van de copperhead) namelijk en die is er ook al een tijdje met de flexplates.

Team Associated #4019 RC12R5.1 Factory Team
Protoform #1611-21 AMR-12 Light Weight Clear Body

LRP #50682 Vector X12 Brushless Modified - 5.5t
LRP #80905 SXX Competition Version 2 Brushless ESC
Ko Propo #30048 PDS-951ICS ICS 6.0V Digital FET Servo
MYLAPS RC4 Hybrid Transponder

4x LRP #79877 LiPo Competition Car Line 1S Hardcase 5400 - 50C - 3.7V

Ko Propo #80400 EX-10 Eurus 2.4GHz SS (Tx/Rx with setting module)
Graupner #6444 ULTRA DUO PLUS 50
leuke foto: http://www.xs4all.nl/~rzavelli/stuff/rc_ca...0100911_006.jpg

Servo en packs moeten nog aankomen, buiten dat heb ik nu alles om te beginnen. Nog wat andere bijzaken moeten ook nog aankomen.

Ik heb vorige week front/side/center springs en kingpin/diff lube bij Asso besteld, maar zag net dat de rear axle height adjuster sets niet bij de auto zitten, er zit maar een paar bij. Doh. Zijn er nog andere Asso gerelateerde zaken die ik mogelijk vergeten heb?

Ik heb wellicht tevens een fout gemaakt met de motor selectie (link), iemand enig idee?

Back