Het 1:12 Topic

Dat heb ik een keer gedaan met een andere sensorkabel en dat is geen bevordering voor de kabel. Het mooiste zou zijn om de losse stekkers te hebben van de GM regelaar. Dan kan de stekker overzetten. Ik ga iig niet meer aan een sensorkabel solderen.

Hallo allen

Korte vraag, ik moet nog electronica bestellen voor mijn 1/12

Ik zat te denken aan de stockspec i.c.m. stock 10.5 beide van lrp.
Maar de tc spec version 2 heefd ook een booster zag ik,
Zijn er al verschillen, en ervaringen mee?

ik las ergens iets over ultra flex motor draden en sensorkabels
waar zijn deze verkrijgbaar?

alvast bedankt, stefan

Ik zou voor de TC spec 2 gaan. Je zult er niet de stock wedstrijden mee kunnen winnen. Als je daar echt voor wilt gaan zou ik de Stock Spec kiezen. Weet niet zeker of die ook een ingebouwde booster heeft. de TC spec 2 is natuurlijk ook goed bruikbaar in de 2 of 4 wd. De stock spec is bij mijn weten ook nog een beetje meer euries.
TQ heeft zowel het flex draad als de flexibele sensorkabels. Kan geleverd worden via een niet nader te noemen belgische persoon die ook in dit topic vrij actief is.

Ik zou voor de TC spec 2 gaan. Je zult er niet de stock wedstrijden mee kunnen winnen. Als je daar echt voor wilt gaan zou ik de Stock Spec kiezen. Weet niet zeker of die ook een ingebouwde booster heeft. de TC spec 2 is natuurlijk ook goed bruikbaar in de 2 of 4 wd. De stock spec is bij mijn weten ook nog een beetje meer euries.
TQ heeft zowel het flex draad als de flexibele sensorkabels. Kan geleverd worden via een niet nader te noemen belgische persoon die ook in dit topic vrij actief is.

Erg toch dat de keuze van de regelaar (én de juiste 'stock' motor) bepalend is als je al dan niet de wedstrijd kan winnen .....:(
Hopelijk komt er een eind aan die esc/timing/software-toestanden, en wordt stock wat het moet zijn : 0° vertiming, iedereen dezelfde motor/regelaar en zelfs batterij en banden !
Anders is alles wat mod is veel meer fun !

En hoe zit het dan met de SXX Versie 2 (80905) ? De vorige versie, nl80900 werd zowel voor 1/12de aangeraden als voor 2X4 offroad .

1 advies....koop geen LRP ......(zal wel weer een discussie komen)maar koop een hobbywing (de nieuwste), tekin of GM of wat dan ook. Daar kun je alles mee rijden en zit je niet gebonden aan het feit dat je voor elke applicatie een andere regelaar nodig hebt. De bovenste zijn kwa firmware ook nog te vernieuwen en die updates zijn nog gratis ook....Voor de langere termijn een betere investering.

Tevens waren/zijn er ook veel problemen met de nieuwere lrp's. Ik weet niet of ze reeds zijn opgelost maar ik lees nog steeds dat rijders problemen hebben met cogging etc.

1 advies....koop geen LRP ......(zal wel weer een discussie komen)maar koop een hobbywing (de nieuwste), tekin of GM of wat dan ook. Daar kun je alles mee rijden en zit je niet gebonden aan het feit dat je voor elke applicatie een andere regelaar nodig hebt. De bovenste zijn kwa firmware ook nog te vernieuwen en die updates zijn nog gratis ook....Voor de langere termijn een betere investering.

Tevens waren/zijn er ook veel problemen met de nieuwere lrp's. Ik weet niet of ze reeds zijn opgelost maar ik lees nog steeds dat rijders problemen hebben met cogging etc.

Hier ben ik het niet mee eens, en ik vind dat je het niet kunt zeggen ;) :mrgreen: (joke)

Nee, ik ga geen regelaar prijzen, noch afkraken. Het voordeel van de LRP regelaars is dat ze geen booster nodig hebben. Ze kunnen al werken op 3,7V (voor zo ver ik weet zowel de Stock Spec (Spec Racing) versie, als mede de gewone SXX of SXX TC versie.

Zelf heb ik in de toerwagen de Hobby Wing software op een Speed Passion regelaar gebruikt en vond dit ideaal! Maar, omdat deze niet past in de 1:12, ga ik voor de Tekin (die ik nog nieuw in doos heb liggen, makkelijke keuze.....)

Het probleem met de LRP regelaars is inmiddels opgelost zodra je een MKIII versie hebt, heb je geen "cogging" meer. De Versie 2 regelaars van LRP zijn zelfs updateble via een Pulsar Touch. Kortom kijk eens rond wat jou bevalt op dit moment zijn er veel regelaars die goed zijn, kijk wat het beste past bij jou....

Groet Robert

problemen zijn opgelost, reto gesproken op het Ek en deze had een nieuwe firmware bij
en deze staat nu ook op hun site.

het is mijn bedoeling om de tc versie 2 te gaan halen, om daar op de lange duur beter mee uit te zijn, ik weet het de hobbywing etc zijn goedkoper. maar de lrp versie 2 klinkt mij goed in de oren.

gr stefan

Als je nu op het punt staat in de 1/12 te gaan stappen, ga je dan voor modified, of stock?

Welke groep gaat het grootst worden straks? (op MACH indoor niveau)

Deze regelaar werd in de 1:12 wereld kampioen... zo slecht zal hij dus wel niet zijn. Ow ja, wat veel mensen vergeten, firmware updaten... hebben we dan een Stock-Spec versie hardware nodig? ;)

tja, je weet net zo goed als ik dat dat helemaal niets zegt bij een wedstrijd komt er meer bij kijken....maar de LRP zal nu inderdaad wel gewoon goed mee kunnen komen met de rest ......leuk voor de advertenties inderdaad...

Laatst bewerkt:
Als je nu op het punt staat in de 1/12 te gaan stappen, ga je dan voor modified, of stock?

Welke groep gaat het grootst worden straks? (op MACH indoor niveau)

Ga je voor 0-graden vertiming voor Stock of vrij? Als het de laatste is zie ik een trend naar Modified (zie ook de inschrijvingen voor Masters of Foam) omdat er dan erg weinig verschil is tussen dat soort "stock" en "Modified" (buiten de kosten)

Ga je voor 0-graden vertiming voor Stock of vrij? Als het de laatste is zie ik een trend naar Modified (zie ook de inschrijvingen voor Masters of Foam) omdat er dan erg weinig verschil is tussen dat soort "stock" en "Modified" (buiten de kosten)

1 Nederlander in modified, 2 in 10,5 stockspec.... Dus in Nederland nog steeds stock het grootst? :D

Simpel gezegd: Modified 1:12 op de MACH indoor is bijna bizar en voor de meesten alleen geschikt als er weinig auto's in de baan zijn. Helaas is 10,5 stock met de huidige regelaars in rechte lijn vrijwel net zo snel....

Persoonlijk ben ik voorstander van terug naar 0 graden timing ook al heb ik een Tekin regelaar. Nadeel is dan wel dat de motor belangrijker wordt en je daarnaar op zoek moet. Zal gezien de ingebakken timing wel een LRP X12 worden dan...

MOD goedkoper? Denk ik niet. Qua schade sowieso niet :D

Ik wens de regelmakers van de MACH wijsheid. Ook qua motoren in de WGT. 13.5 met vertimende regelaars en 2s lipo is indoor ook voor slechts heel weinigen echt leuk.

Na mijn ervaringen met de Tamiya M-Chassis klasse ben ik overtuigd dat snelheid niet de bepalende factor is voor leuke races. Sterker nog langzamer maakt het voor meer mensen leuk....

We gaan het zien wat het wordt in de 10.5 1/12... Als er 0 graden gereden gaat worden is het slechts een kwestie van een instelling veranderen en je zit erop met de meeste regelaars dus... We'll see...

ik heb zelf afgelopen winter in tynaarlo met een 10,5 gereden(corally),en een genius 120 (1e versie) in modus 3 (modified dus geen xtra vertiming etc geneuzel).En dat ging op zich heel leuk in een world/euro gt.Was goed tedoen kwa snelheid en accelleratie.
Maar wel met de toevoeging dat de baan in mijn ogen hier geschikter voor was dan de meeste andere indoor banen.

Voor mij ook TQ kabels!!
Flexibel en van goede kwaliteit.

En ze zijn ook goed in NL te krijgen hoor.
He Bart? Groeten Bas

European Pan Series 2010/11 website

Vanaf nu is de officiële EPS website online, we gaan deze dagelijks updaten met informatie, enz...
European Pan Series (EPS) 2010/11
EPS%20banner%201.jpg

Met vriendelijke groeten,
Bart

Back