Het 1:12 Topic

Hoi Rene
mij lijkt het wel wat,, en de baan lijkt mij ook heel geschikt daarvoor mooi vlak :p
maar er ik heb een probleem ik vind alles leuk als het maar wieltjes heeft;)

maar hoe zit het met F1 ?
Gr RVG

Hallo Richard,

In principe geldt dit natuurlijk ook voor de F1, als er maar voldoende animo is en we hebben een paar F1 rijders op de club ;)
Ik had er zelf 1 (Corally) maar heb deze omgebouwd naar Pro-10

Ik zou zeggen kom eens langs

Groetjes René

Hallo Rene,

Jij hebt al meerdere malen met je 1:12 gereden bij MRM.
Ik zeg plemp je setup hier en dan weten de mensen meteen of er exoten qua banden gebruikt moeten worden;)
@ Robert.
Ik weet niet hoe het met de shore verhoudingen in de 1:12 zit qua banden maar de combinatie 25/30 shore achter en 40/45 shore voor is een goede basis qua banden om mee te beginnen.
Ik weet niet of deze combinatie ook binnen gebruikt word?
Ook Tire Tweak werkt goed als smeer middel of de combinatie smeermiddel en sunblock werkt bij ons ook goed.

mvg Roy

Bij deze mijn "afstelling",

vraag me niet naar shore, want daar heb ik geen verstand van :confused:

auto is een corally SP12X met aangepast chassis ivm Li-Po

voorbanden Jaco Dubbel Pink, achterbanden Corally Orange

rijhoogte voor 4,5 mm ong., rijhoogte achter 5 mm ong.

verder rij ik met 1S Li-Po, een LRP X12 6.5T octa-wind motor, een LRP SXX Competition (zonder koelblokje) regelaar, moet alleen nog even goed kijken naar de tandwiel verhouding en de rol-out, zit nu op 78/19 48dp
en rol-out is 38,9 mm ivm de grote van de baan ten opzichte van de auto.

Mvg. Rene

Beste rijders,

Even een berichtje tussendoor, met ingang van 1 januari 2012 is Model Racing Midland te Lelystad lid van de Nomac voor de setie EC10 (electro circuit 1/10). :D

Of we ook een wedstrijd mogen organiseren volgend jaar wordt nog besproken in de aankomende vergadering

Verdere informatie volgt nog, houdt hiervoor -en voor andere informatie omtrent MRM- de site van ons in de gaten. ;)

www.modelracingmidland.nl

Mvg. Rene

Waar andere secties soms een NK 2x op hetzelfde circuit moeten rijden heeft de electro sectie meer keus als NK's ! Leuk dat Lelystad weer mee wil doen.

Hallo Frans,

Misschien is het een idee om dan wat meer NK's te houden en dan zonder schrap resultaat ;), of is dit ivm de diverse kalenders niet mogelijk ?

Rene

Even een vraagje,

Ik heb in mijn 1/12 een LRP SXX regelaar,
Art. no.: 80905 SXX Competition Version 2 Brushless gemonteerd met 1S Li-Po.
Wat voor een motor kan ik hier beter op zetten een Modified motor of een Stock spec. motor? :confused:

Heb er nu een LRP X12 6,5T Octawind in zitten, is wel gaaf om te zien op onze baan :D, maar toch......zat te denken aan een LRP Stock spec. 13,5T

Rene

hangt er vanaf wat je wilt gaan rijden, wedstrijden zit je gebonden aan beplaalde eisen van de club (baan)

ik rij zelf een xerun van hobbywing boosted met een lrp x12 13,5t op de mach, en lrp x11 10.5t op circuit in mol.

je kan ook mod gaan rijden maar dat gaat wel heel hard en moet je goed voor kunnen rijden.

dus rijervaring speeld ook mee, net zoals setup ervaring anders krijg je de power niet op de baan.

mvg hans

Even een vraagje,

Ik heb in mijn 1/12 een LRP SXX regelaar,
Art. no.: 80905 SXX Competition Version 2 Brushless gemonteerd met 1S Li-Po.
Wat voor een motor kan ik hier beter op zetten een Modified motor of een Stock spec. motor? :confused:

Heb er nu een LRP X12 6,5T Octawind in zitten, is wel gaaf om te zien op onze baan :D, maar toch......zat te denken aan een LRP Stock spec. 13,5T

Rene

De SXX competition is een regelaar bedoeld voor modified motoren, dit impliceerd dat hij niet in staat is veel vertiming aan een motor te geven. Ergo een 13.5T motor erop zal absoluut niet de snelheid halen die met de StockSpec regelaar kan, of zoals Hans aangeeft, met bijvoorbeeld de Hobbywing regelaar.

hangt er vanaf wat je wilt gaan rijden, wedstrijden zit je gebonden aan beplaalde eisen van de club (baan)

ik rij zelf een xerun van hobbywing boosted met een lrp x12 13,5t op de mach, en lrp x11 10.5t op circuit in mol.

je kan ook mod gaan rijden maar dat gaat wel heel hard en moet je goed voor kunnen rijden.

dus rijervaring speeld ook mee, net zoals setup ervaring anders krijg je de power niet op de baan.

mvg hans

Hallo Hans,

Met de rij-ervaring komt het wel goed, rij al een paar jaar 1/12 modified brushed op ons circuit in Lelystad :)
eigenlijk al vanaf de tijd dat we nog het indoor-circuit in Swifterbant hadden.

En afgaande op de reacties op mijn vraag blijf ik dan wel modified rijden.

Voor wat betreft een wedstrijd regelement, deze hebben we (nog) niet bij ons, dus suggesties zijn welkom, bijvoorbeeld Nomac of Efra of een combo
eens kijken wat dat dan opleverd :cool:

Rene

Laatst bewerkt:
Back