Het 1:12 Topic

ik heb een carpet knife 3.2
vandaag geprobeert op asfalt, gesmeerd maar nog steeds geen grip.

banden zijn achter white en voor purple (crc)

heeft iemand nog afstel tips ?

achterveer
die tube's
2 kleine veertjes achter
veren voor
caster
toe voor

ejj, doe er eens heel gouw een bumper op, als beginnend rijder met een nieuw soort auto kan ik je dat iig aan raden. het rijd echt heel anders dan touring en veilig botsen ( waar ik echt meestlijk goed in ben he robo;) ) is wel een Must...

ik heb me laten vertellen vandaag dat de meeste mensen met een 1:12 een speciale antenne hebben die de auto als t ware vanzelf rechtzet. mocht je een grip roll hebben of op een andere vreemde manier ocer de kop slaan rol je mbv de antenne door terug op je wielen... geen idee hoevel ze kosten en waar je ze koopt, Google-ze he!

haha ejj robo, rondje rijden op je kamer, heb je al pionnetjes neergezet :D?

Mark

ja zoeen koolstof staafje

ik heb er idd ook n bumpertje op gemaakt (t1r bumper om de bodyposts en bij gesnede)

dat antenneding was ik ook naar op zoek en kwam ook op het idee om een glasvezel staafje van 3mm te kopen.

of kan dit storing geven?

glasvezel, kan daar wel stroom doorheen?
en daarnaast kan alleen ijzer of staal storing geven aangezien die een magnetisch veld kunnen maken. 3mm glasvezel, beter kan niet ;)

maaruh, koop spektrum ofzo ghehe

Mark

Mark, sommige mensen zijn niet zo rijk als jou. Puur theoreties gezien zit de Frequentie waarop men data door Glasvezel kan sturen op 3000 Baud (of hoger) Dat is ver boven onze 40 MHz (of 27) Dus zou het niets uit mogen maken, jammer genoeg gebeuren er wel vaker onbegrijpelijke dingen.

Ik zit wel te denken over een bumper, maar moet nog even kijken hoe en of ik dat wil maken.

Groet Robert

gaat een bumper niet redelijk veel gewicht zijn op de voorkant vd auto wat hem zeer aggressief/gevoelig maakt op't stuur?

cooper zei:
gaat een bumper niet redelijk veel gewicht zijn op de voorkant vd auto wat hem zeer aggressief/gevoelig maakt op't stuur?
nee ik heb een xray bumpert die wegen toch al bijna nix..

@ robert
mark is ook niet zo rijk hoor anders had ie ook wel een 1:12 :P

glasvezel als antennedraad zou niet nuttig en te duur zijn... fiberglas kan echter goed ;)

op me corsnotty had ik een normaal antennebuisje op gezet, met daarin antennedraad... vond ik fijner, en als een baaninzetter bovenop je wagen valt vind hij dat denk ik prettiger

hoezo heb ik geen geld, ik heb t wel alleen geef het verstandig uit. aan keramische lagers voor me t2 bijvoorbeeld :lol:

erik, wel eens OP een auto gevallen dan:P?
t enige lompe wat ik jou zie doen is je auto lanceren in de rijders stand in ede:P

mss als ik een hele goeiekope vind op ebay freek;)

Mark

erik: vertaal eens glasvezel naar het engels

en vertaal eens glasfiber naar het nederlands....

hééééééééé dat is hetzelfde!!!

Blade_3 zei:
Maaruh, koop spektrum ofzo ghehe

Dan heb je dus ook geen antennedraadje meer nodig, dus hoe ga je je auto dan terugflippen?

Overigens is het hier geen fok of breezer forum, dus als je een beetje kan tikken zoals de meeste mensen dat doen, dan wordt het allemaal net iets leesbaarder. MSN is een groot goed.....

Spectrum = Langzame troep

Gewoon HRS rijden heb je de beste/snelste reactie van je servo. Helemaal met z'n 1:12 autotje is een snelle stuurservo belangrijk lijkt mij.

sjorsi zei:

Gewoon HRS rijden heb je de beste/snelste reactie van je servo. Helemaal met z'n 1:12 autotje is een snelle stuurservo belangrijk lijkt mij.

ik heb HRS in me T2 en zoals je al kunt verwachten merk je er niet echt veel van.
mss kan florian toelichting geven

latuh

!:12 rijden is het moeilijkst wat er is in het hele rc racen en als je dat 8 minuten lang zonder fouten kunt, is het 5 minuten racen, voor wat het rijden betreft, een makkie !!

*Robo wil graag ontopic blijven*

Zoals ik al zei, is de auto zo goed als af. Heb toch even naar de Servo gekeken, hij is een fractie langzamer (zoals Frans al zei) maar in mijn ogen is het een miniem verschil. Daar ben ik blij om, want ik was al bang dat ik een nieuwe servo moest aanschaffen. Nu kan dat altijd later nog. Ik ben nog even aan het kijken naar een Batterij pakket, is dat een aanrader? Of voedt het gros van de mensen zijn elektronica gewoon van "de" accu?

Groet Robert

Blade_3 zei:
sjorsi zei:

ik heb HRS in me T2 en zoals je al kunt verwachten merk je er niet echt veel van.

Rij je binnen of buiten? want dat scheelt nogal een hoop, op kleine techinshe baantjes is een snelle servo best waardevol!

helaas is het zo dat Spectrum in je 1:12 nogaleens wil uitschakelen als je de eerste of tweede versie hebt. Dat komt omdat de set niet kan tegen de opgebouwde statische electriciteit. ( is althans mijn indruk )

Ook met een flinke klapper wil de set nog eens uitschakelen. ( gezien tijdens wedstrijden met 1:12 )

zou je statische elektriciteit niet kunnen vermeiden door een heel simpel dun draadje langs de grond te laten leiden? gewoon iets dat die statische electriciteit naar de grond afvoert? mocht dat een probleem zijn

Back