Hitec 225 en Hitec 425 passen, De 225 kost ongeveer 30 euro (maar is Hitec) Verder passen een Futaba 3002, 9050 ook.
Wil toch even verslag doen van mijn dagjes rijden 1:12.
Gisteren naar RC Speedworld geweest om daar mod te trainen voor de M-auto cup. Man wat is dat circuit ontzettend klein. Na eerst nog wat tips gehad te hebben over de stuur inrichting ging ik rijden.
De tip van de stuur inrichting. Ik had zo als bij toerwagen de 1:12 zo veel mogelijk stuur uitslag gegeven, Dat was dus alles behalve goed. De auto wordt veel rustiger als je hem maar ongeveer 15 graden stuur geeft. Tevens ook op Jaco tyres gereden, dat ging best goed.
Goed te merken was toch wel dat 1:12 ontzettend moeilijk is, vele malen moeilijker (imho) dan toerwagen. Maar het is wel leuk, de koppel en de agressieviteit van het kleine karretje is leuk.
Ook merkte ik dat je diff erg belangrijk is, bij mij draaid deze nog al snel droog, terwijl ik hem iedere keer met Asso Stealth Grease herbouw, iemand nog een tipje hiervoor?
Ik heb een Speed 12 Kap van Protoform, maar deze gaat wel verschrikkelijk snel stuk, jammer genoeg zit ik nog te wachten op nieuwe kappen.
Gegeven moment met wat 1:12 4wd gereden, maar daaruit bleek wel dat mijn 2wd veel meer bochten snelheid heeft, wel leuk om te merken, maar ontzettend lastig om te rijden.
Ik ben met volle teugen aan het genieten van mijn 1:12je, en zal dit jaar ook voor "de lol" de M-auto cup mee gaan rijden. 2WD Modified!
Groet Robert