Het 1:12 Topic

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Robert K, 4 okt 2006.

  1. hoe kwam het dan dat je gister ineens verbaast was toen ik het zei ? :eek:
     
  2. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Wil niet al stom over komen, maar dat blaadje hangt er al sinds de opening. Dat is de schets geweest van de huidige lay-out......

    Des al niet te min heb ik laatst 1:12 gereden op Ede, en dat viel me reuze mee. Echt onzettend gaaf om die klasse te rijden, het geeft een hele andere dimensie dan toerwagen. Geweldig!

    Groet Robert
     
  3. kriske

    kriske

    Lid geworden:
    6 sep 2005
    Berichten:
    436
    Locatie:
    TIELEN ( belgie)
    Ik ben er over aan het denken om terug een 1/12 te kopen.
    Ik zou dan wel voor de asso rc12l4 gaan, maar wat ik hier lees rijden ze bijna allemaal met corally is deze dan zoveel beter dan asso of waar zit het verschil.

    alvast bedankt kris
     
  4. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Ik zou op dit moment ook voor de SP12X gaan maar dan wel de US version... Dat ding ziet er erg gelikt uit. Vond de voorophanging er super uitzien... :D
     
  5. david spashett rijd ook met een sp12x maar dan wel met de asso voorophanging

    lijkt mij dus dat die beter/fijner is
     
  6. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Hmm, als je om je heen kijkt zie je voornamelijk CRC's (Calandra's) Persoonlijk zou ik echt niet weten welke beter is, alhoewel ik mijn bedenkingen heb op de voorwielophanging van een Corally SP12M. Verder is het zo goed als 1 pot nat. Maar misschien dat iemand mij hier op aan kan vullen.

    Groet Robert
     
  7. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Omdat er een toprijder met een ander systeem rijd wil natuurlijk nog niet zeggen dat het beter is, misschien is dat zijn persoonlijke keuze... In het top-segment aan auto's zal de kwaliteit niet zo zeer meer meetellen en zullen de meeste auto's evengoed zijn qua kwaliteit. Wat is de keuze van een toprijder zelf... De spullen, het onderhoud, maar ook de rijder zelf... :D
     
  8. Viper-RC

    Viper-RC

    Lid geworden:
    24 feb 2004
    Berichten:
    497
    Locatie:
    Drachten
    Nog meer aanraders kwa servo's? voor een niet al te gekke prijs (gewoon circuit, geen wedstrijden)
     
  9. Viper-RC

    Viper-RC

    Lid geworden:
    24 feb 2004
    Berichten:
    497
    Locatie:
    Drachten
    Ik heb zelf nog een gespot.
    Natuurlijk niet echt te vergelijken met een Kopropo of Futaba servo, maar voor een niet wedstrijdrijder (1:12) goed genoeg?

    "Hitec HS 81 MG Mini Servo

    HS 81 MG Mini servo met metalen tandwielen, kogelgelagerd en universeel servo kabel
    specificaties:
    afmetingen lxbxh 30x12x30 mm
    gewicht: 19 gr
    kracht: 4,8/6 volt 26/30 ncm (3kg)
    snelheid 4,8/6 volt 0,11/0,09 seconde bij 60 graden

    26.95 euro"

    [​IMG]
     
  10. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Nee, dit is een 1:18 servo
     
  11. Viper-RC

    Viper-RC

    Lid geworden:
    24 feb 2004
    Berichten:
    497
    Locatie:
    Drachten
    De maten komen wel overeen met mijn servo steunen, of bedoel je dat deze servo niet krachtig genoeg is?
     
  12. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    hmmmm klinkt goed, behalve dan 't merk en de opmerking van Jaap :(
     
  13. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Wij hebben m laatst gepast en toen paste ie niet (dat was in een Corally geloof ik). Hij is wat kleiner dan een 1:12 servo, geen idee of ie sterk genoeg is. Als ie bij jou past, kun je het proberen. Maar hij is er niet voor gemaakt.
     
  14. volgens mij hade ko propo maar een trekkracht van 1.5kg dus dan moet dit zeker genoeg zijn

    is dat een digi servo ?
     
  15. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Hitec 225 en Hitec 425 passen, De 225 kost ongeveer 30 euro (maar is Hitec) Verder passen een Futaba 3002, 9050 ook.

    Wil toch even verslag doen van mijn dagjes rijden 1:12.

    Gisteren naar RC Speedworld geweest om daar mod te trainen voor de M-auto cup. Man wat is dat circuit ontzettend klein. Na eerst nog wat tips gehad te hebben over de stuur inrichting ging ik rijden.
    De tip van de stuur inrichting. Ik had zo als bij toerwagen de 1:12 zo veel mogelijk stuur uitslag gegeven, Dat was dus alles behalve goed. De auto wordt veel rustiger als je hem maar ongeveer 15 graden stuur geeft. Tevens ook op Jaco tyres gereden, dat ging best goed.

    Goed te merken was toch wel dat 1:12 ontzettend moeilijk is, vele malen moeilijker (imho) dan toerwagen. Maar het is wel leuk, de koppel en de agressieviteit van het kleine karretje is leuk.

    Ook merkte ik dat je diff erg belangrijk is, bij mij draaid deze nog al snel droog, terwijl ik hem iedere keer met Asso Stealth Grease herbouw, iemand nog een tipje hiervoor?

    Ik heb een Speed 12 Kap van Protoform, maar deze gaat wel verschrikkelijk snel stuk, jammer genoeg zit ik nog te wachten op nieuwe kappen.

    Gegeven moment met wat 1:12 4wd gereden, maar daaruit bleek wel dat mijn 2wd veel meer bochten snelheid heeft, wel leuk om te merken, maar ontzettend lastig om te rijden.

    Ik ben met volle teugen aan het genieten van mijn 1:12je, en zal dit jaar ook voor "de lol" de M-auto cup mee gaan rijden. 2WD Modified!

    Groet Robert
     
  16. hmm ik had mijn stuuruitslag op mn zender op 80% staan ofzo en expensioneel op 100 :p

    maar is 15 graden niet weinig?
     
  17. Frans Heinsbroek

    Frans Heinsbroek

    Lid geworden:
    12 jan 2005
    Berichten:
    1.133
    Locatie:
    Schiedam
    15 grdn is onzin !!
     
  18. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Begrijp me niet verkeerd. Als je de hart lijn van je chassis plaat neemt, en dan je wiel ongeveer 15 graden verstuurd werd mij daar verteld dat dat goed was. Het maakte de auto stukken rustiger. Zal het eens precies na meten hoe veel het is.

    Net even zitten na meten, mijn schattings vermogen is niet al te goed. Gemeten kom ik op het binnstewiel (bij insturen van de bocht) op 20 graden. Het buitenste wiel is dan wel 15 graden
    Des al niet te min is dit totaal afwijkend van toerwagen (waar ik op doelde).

    Maar als het niet correct is, kan iemand mij vertellen wat het wel moet zijn? :?

    Groet Robert
     
  19. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    Hitec HS225MG deze werd me aangeraden door een engelse racevriend...
     
  20. Frans Heinsbroek

    Frans Heinsbroek

    Lid geworden:
    12 jan 2005
    Berichten:
    1.133
    Locatie:
    Schiedam
    wat is dan jou max stuuruitslag ?
     

Deel Deze Pagina