Het afstellen van een carburateur van een model race auto.

Status
Niet open voor verdere reacties.
als je gaat afstelen moet je de hooft sproeien rijker of armer zetten?
sproeiers.JPG

Mja.... een beetje vreemde vraag.....

Met het zoeken van de afstelling moet je het punt zoeken waarbij de motor optimaal presteert zonder te heet/arm te lopen.

Je moet dus weten hoe je motor optimaal loopt, als door weersveranderingen of een andere brandstof de motor anders loopt moet je weten wat de motor doet en zo correcties op de afstelling maken.
Weet je niet wat je moet doen moet je altijd rijker gaan om te kijken als het beter of slechter wordt of de motor rijk afstellen en vandaar in stapjes armer gaan. Ga je te arm kan dat op een lange duur schade betekenen.

Hallo,

Welke kant moet je de stationair sproeier opdraaien om te zorgen dat de wielen niet draaien bij stationair? Mijn auto gaat er vanzelf vandoor :P

Hallo,

Welke kant moet je de stationair sproeier opdraaien om te zorgen dat de wielen niet draaien bij stationair? Mijn auto gaat er vanzelf vandoor :P

Deze vraag is het stellen niet eens waard want draai er eens aan en zie wat er gebeurd....

Maar het kan ook:
- trim verkeerd?
- koppeling kapot ?

Deze vraag is het stellen niet eens waard want draai er eens aan en zie wat er gebeurd....

Maar het kan ook:
- trim verkeerd?
- koppeling kapot ?

Ja je hebt gelijk, domme vraag ben er al achter. Maar goed de auto rijd nu toch niet meer want het plastic tandwieltje is zo goed als helemaal versleten en de auto blokkeert dus gewoon als je hem duwt :P

+3 bij deze. Die reactie was éxact wat ik dacht bij het lezen van zijn vraag.

edit wiebe.

Zulke taal is hier niet gepast .
Als je een probleem hebt met een brandstof motor ,Probeer je probleem dan zo goed mogelijk te verwoorden.
Modelbouw is niet simpel en word het ook niet ,probeer je eerst een suf te lezen op alle topic,s die er al zijn .

wiebe mod.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat we dat berichtje best eventjes melden bij de mods. Zo'n taal wordt hier niet getolereerd.

EDIT: niet meer van toepassing

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb een kyosho inferno mp 7.5 sports 3 maar euuhm zelf als ik geen gas geef gaat die zomaar ff wegrijden ! hij is nog niet voorbij zijn eerste afstelling maar wil er zo snel mogelijk afgeraken

MVG

Volgens mij wil de TS een oplossing voor het probleem, denk niet dat ie 'm wil verkopen.
De omschrijving van TS is wel een beetje beknopt, niet echt duidelijk dus

Hmm, dat zou best eens kunnen ja. :rolleyes:

Nou, in dat geval stel ik TS voor om dit sticky even goed door te lezen. Vevolgens deze stof in samenwerking met het gebruik van zijn eigen handleiding in de praktijk te brengen. En wanneer er dan nog vragen of onduidelijkheden zijn met betrekking tot het afstellen van een carburateur deze dan hier te opperren.

maar de carburateurs in deze foto's in deze topic zijn verschillend dan mijn carburateur duss

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back