Het afstellen van een carburateur van een model race auto.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Starten, 2 kleine stootjes gas en eraf...dat zou moeten werken.
Het zou ook een verkeerde afstelling kunnen zijn maar 9 van de 10 keer is de plug kapot.
 
Ehm.. 10cm is denk ik lang genoeg om in de kop te passen.

Als de motor stationair loopt moet je de stekker eraf kunnen trekken, valt die direct dood is de plug op moet je een nieuwe plaatsen. Gaat die na het erafhalen van de gloeier lager stationair lopen en valt dan uit kan je beter met de gloeier erop een paar gaspulsjes geven voordat je de gloeier eraf haalt..
 
ik heb de auto nu ongeveer een jaar heb hem nog nooit aan de praat gekregen vanavond weer een gepakt had eerst de aandrijving los gemaakt en die halve maanen op geschuurd om dat er een zwaar punt in zat bij het aantrekken van de motor dat is nu gelukkig weg en heb motor vanavond voor het eerst horen lopen
maar bij het loskoppelen van gloeiplug stekker stop hij er mee toen hij liep wel geprobeerd om af te stellen maar wist niet of het kwaad kan (kon) als de stekker
erop blijft zitten dus af stelling is volgens mij niet goed


Ps fijn dat je zo snel antwoord geeft lol
 
Staan je wielen op de grond als hij af slaat of start je de auto op een blokje?

Als je wielen los van de grond staan en ze gaan meteen draaien zou je ook een probleem met je koppeling kunnen hebben. Wanneer de koppeling meteen aangrijpt bij stationair zal dat de oorzaak van het afslaan van de motor kunnen zijn (dit kun je meestal herkennen door het meteen draaien van de wielen bij stationair).
 
Mja... lezen....

Ehm.. 10cm is denk ik lang genoeg om in de kop te passen.

Als de motor stationair loopt moet je de stekker eraf kunnen trekken, valt die direct dood is de plug op moet je een nieuwe plaatsen. Gaat die na het erafhalen van de gloeier lager stationair lopen en valt dan uit kan je beter met de gloeier erop een paar gaspulsjes geven voordat je de gloeier eraf haalt..
 
Staan je wielen op de grond als hij af slaat of start je de auto op een blokje?

Als je wielen los van de grond staan en ze gaan meteen draaien zou je ook een probleem met je koppeling kunnen hebben. Wanneer de koppeling meteen aangrijpt bij stationair zal dat de oorzaak van het afslaan van de motor kunnen zijn (dit kun je meestal herkennen door het meteen draaien van de wielen bij stationair).

Aan koppeling probleem wil ik nog even niet denken om dat ik hem nog niet aan de praat heb gehad wist niet hoeveel gas nodig was heb met trimmer op A.B gezorgt dat de gasklep (schuif) iets open stond en ja dom van mij had hem niet ff op een blokje gezet lol
 
2 halve maanen (koppelling)

Hallo,
moet er een veer om deze halve maanen zittenvind het moeilijk te zien op de bouwtekening. want als de motor ff loopt draaien de wielen gelijk mee Krijg hem nu weer niet aan de praat. Trekt zwaar als ik hem wil starten en soms een zwaar punt in . Help help. lol
 
Hallo,
moet er een veer om deze halve maanen zittenvind het moeilijk te zien op de bouwtekening. want als de motor ff loopt draaien de wielen gelijk mee Krijg hem nu weer niet aan de praat. Trekt zwaar als ik hem wil starten en soms een zwaar punt in . Help help. lol

Dan heb je dus een koppelingsprobleem, kan aan de lagers liggen in je koppelingsklok of aan de koppeling zelf. Verder moet je koppelingsklok vrij en soepel kunnen draaien wanneer je de motor eraf hebt er aan draait. Alles demonteren en beste is met de handleiding ernaast opnieuw monteren, wanneer je er geen verstand van hebt...zoek iemand die je kan helpen dat is wel het handigste.
 
2 dagen later

Gisteren nieuwe centruvigaal gekocht had ik alleen de veer gebruikt
en het was na een paar keer trekken lopen maar door dat hier veel kinderen wonen op tijd stopen. Vandaag door gegaan er mee brak er een oogje af van het veertje veertje gemaakt trekken en lopen nu alleen de afstelling nog.
Hij loopt nu zonder gloei plug dus volgens mij moet ik nu dicht bij de juiste afstelling zijn.Zij het niet dat af en toe de motor op hol slaat tot jankend brullen
toe Veer zit er op van gas schuif (klep) < > na Hoofd sproeier pffffffffff lekt hij ook nog nitro bij kop geen lol

Groetjes Ruurd

Ps heb toch nog z`n 20meter kunnen rijden lol
 
Als een viertakt lopen.... Een redelijke snelheid halen maar de motor klnkt een beetje zwaar van de rijke afstelling en klinkt niet als die veel toeren draait. Het gaat gepaard met veel rook.
 
Hallo,

Misschien is deze vraag al meer dan 100X gesteld maar ik kon het niet 1.2.3 vinden helaas, echter heeft het te maken met mijn HPI Savage.

Ik probeer deze auto te kopen nadat hij +- 1.5/2 jaar stil gestaan heeft, dus ik keek als deze nog startte. Alleen het probleem is erg raar (wat ik dan denk), als ik me vinger op de uitlaat houd en zet de roto aan dan schiet de brandstof(nitro) richting mijn moter/Carb dus dat is het probleem nog niet.
Maar wanneer ik dan de gloeipen erin doe dan start de auto niet en klinkt alsof deze geen brandstof krijgt.

Wanneer ik dan een beetje brandstof (nitro) rechtstreeks in mijn carb of moter doe dan start de auto binnen 1 seconde.

Wat ik al geprobeerd heb;
- Brandstof filters verwijderd
- Brandstof slangen vervangen
- Gloeipen/plug nagekeken
- Luchtfilter verwijderd voor het zicht
- Andere gloeiplug
..
- Accu's zijn vol
- Gloeipen is vol
- Nieuwe/schone brandstof
- andere gloeiplug

Zonder dat de auto goed werkt kan ik deze natuurlijk niet verkopen voor een aannemelijk bedrag.
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen met dit miraculeuze probleem.
 
Monteer eerst een nieuwe gloeiplug en laad de gloeiplug steker 100% op. Daarna zal de auto starten en blijven draaien als de brandstof voorziening klopt (en dat doet het gezien er brandstof naar de carb stroomt als je je duim op de uitlaat houdt).
 
Carburateur even doorspoelen. Mogelijk wat olie opgedroogd die de kleine kanaaltjes sperren.
 
Zo als Roelof al zij, wat afterun-olie er in kan wonderen doen. Heb het na de winter ook gehad (beginners fout, niet goed kast klaar gemaakt)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top