Het afstellen van een carburateur van een model race auto.

Status
Niet open voor verdere reacties.
oke, bedankt voor je reactie/uitleg. dan ga ik straks weer even rijden, en kijken hoe die loopt. ik heb wel nog steeds het probleem dat de motor met kap, waarschijnlijk te heet wordt, waardoor hij afslaat. ik zal hem eerst een klein beetje rijker zetten, om de temperatuur wat omlaag te brengen.
m.v.g,
manuel.
 
ik heb toch nog een probleem met mijn nitrobull,ik ging daarnet een stukje rijden op een grasveldje, ik had de tank helemaal vol gedaan, hij startte gewoon goed, maar na een misschien 7 minuten stopte de motor ermee, met nog een halve tank over, ik beschik niet over een temp gun, dus kon ik niet kijken hoe heet de motor is geworden, ik heb dit nu al een paar keer mee gemaakt met deze motor, en begin nu te twijfelen of ik de motor wel goed in heb gelopen, daarmee bedoel ik dat ik betwijfel of de motor wel op de juiste temperatuur is gekomen. ik heb bij pk racing gelezen dat als de motor niet op de juiste temp wordt ingelopen, de zuiger kan inslijten op een kleinere maat bus, en als deze warmer wordt, ook stopt.kan het zijn dat dit bij mij ook zo is ?.de motor staat wel rijk genoeg neem ik aan, aangezien er veel vet uit de uitlaat komt.wat zou de oplossing zijn voor mijn motor ?.alvast bedankt,
m.v.g,
manuel.
 
Afstellen van een Vega motor

:confused::confused::confused:Hallo ik ben nieuw op dit forum ik heb een HPI-R40 met een Vega race motortje een erg snel ding na het schoon maken van de carburateur sproeiers schoon gemaakt e.d nu krijg ik hem niet meer goed afgesteld.hij pruttelt wel op de startbox maar daar blijft het ook bij (maakt niet meer toeren)heeft er iemand ervaring met dit type hij heeft 3 naalden en een stationair sproeier heb de basis afstelling geprobeert van RC Junkies ik krijg hem niet beter.Wie kan mij helpen.
 
Iemand bij jou uit de buurt. Of je moet een filmpje maken en op youtube zetten dan de link hier plaatsen dan kunnen mensen je via het forum helpen.
 
ik heb toch nog een probleem met mijn nitrobull,ik ging daarnet een stukje rijden op een grasveldje, ik had de tank helemaal vol gedaan, hij startte gewoon goed, maar na een misschien 7 minuten stopte de motor ermee, met nog een halve tank over, ik beschik niet over een temp gun, dus kon ik niet kijken hoe heet de motor is geworden, ik heb dit nu al een paar keer mee gemaakt met deze motor, en begin nu te twijfelen of ik de motor wel goed in heb gelopen, daarmee bedoel ik dat ik betwijfel of de motor wel op de juiste temperatuur is gekomen. ik heb bij pk racing gelezen dat als de motor niet op de juiste temp wordt ingelopen, de zuiger kan inslijten op een kleinere maat bus, en als deze warmer wordt, ook stopt.kan het zijn dat dit bij mij ook zo is ?.de motor staat wel rijk genoeg neem ik aan, aangezien er veel vet uit de uitlaat komt.wat zou de oplossing zijn voor mijn motor ?.alvast bedankt,
m.v.g,
manuel.

rij eens zonder kap, en dan kijken of hij nog steeds afslaat.
 
:confused::confused::confused:Hallo ik ben nieuw op dit forum ik heb een HPI-R40 met een Vega race motortje een erg snel ding na het schoon maken van de carburateur sproeiers schoon gemaakt e.d nu krijg ik hem niet meer goed afgesteld.hij pruttelt wel op de startbox maar daar blijft het ook bij (maakt niet meer toeren)heeft er iemand ervaring met dit type hij heeft 3 naalden en een stationair sproeier heb de basis afstelling geprobeert van RC Junkies ik krijg hem niet beter.Wie kan mij helpen.

Vul even je woonplaats in bij je profiel. Misschien zijn er mensen die bij je in de buurt wonen die kunnen helpen.

M.v.g. Mark
 
rij eens zonder kap, en dan kijken of hij nog steeds afslaat.

ja zonder kap slaat hij soms ook af,meestal na een half tankje.
ik heb nu ook een probleem met de picco uit mijn buggy, na een paar keer volgas geven slaat de motor zomaar af,dit is nooit eerder gebeurt, dus vind ik het een beetje raar, ik heb al geprobeerd zonder kap te rijden, rijker te zetten etc.
zou het misschien kunnen dat er ergens lucht naar binnen lekt ?
met mijn nitrobull heb ik ook nog wat :oops:, elke keer na het rijden is het gedeelte bij mijn trekstart, uitlaatpoort helemaal nat van de brandstof, mijn uitlaatpakking is gewoon goed, wat zou ik hieraan kunnen doen ?
alvast bedankt,
m.v.g,
manuel.
 
vastzittende carb. na het afstellen

hallo ik heb een vraag. ik ben nog niet nog niet zo lang aan het prutsen met nitro en afstellen is voor mij dus nog een hele toer... maar nou dacht ik laats dat ik hem goed had....want hij reed lekker alleen nu moest ik hed stationair nog wat hoger zetten en ik draaide de stationair schroef in en in eens kan mijn carb. niet meer open nu wil hij nog maar voor 1/3 open en als ik de stionair schroef weer open doe wil het nog steeds niet.
mvgr,
henrik-arjen
 
Zou bijna denken dat je de stationair te ver in hebt gedraaid en daarmee verbogen....

Enige wat je kan doen is de carb eraf halen en uit elkaar gaan halen , daarna alles controleren op schade....
 
Als het al de 2de carb is dus je dus duidelijk iets fout !!

Uit elkaar halen en alles goed nakijken op schade/verbuiging...
Grote kans dat je iets gaat vinden ....

ik heb de carb.'s gister bekeken maar de pennetjes zijn nog recht en hij kan als je hem scheef doet wel gewoon in en uit alleen op de manier zoals het hoor niet.
 
dan doe je toch iets fout....

Vul even je woonplaats in, in je profiel. Dikke kans dat er iemand in de buurt er even naar wil kijken.
 
hallo ik heb een thundertiger tomahawk vx maar heb een klein probleempje
als ik ga rijden en ik geef volle gas valt hij altijd uit

help me aub !!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Als die voorheen goed gelopen heeft moet je eerst de gloeiplug vernieuwen.

Lees alle andere stickies eens door en gebruik ook de zoekfunctie want deze vraag komt zeer regelmatig voorbij.
 
Ik heb hier wel iets wat ik niet kon vinden met de zoekfunctie.

Ik ben nog zo groen als gras met afstellen van nitro motoren. Ik heb nu een vrij goede afstelling en hij trekt goed en loopt goed naar zijn top met een mooi rookspoortje.
Wat ik nu wel af en toe heb is het volgende:
Soms als ik vanuit stilstand volgas geef en direct weer los laat dat de motor soms afslaat.
Hou ik volgas even aan en laat ik hem even lopen en laat dan los is er niets aan de hand.

De stationair loopt ca 5 sec door bij het afknijpen van de brandstofslang dus de lsn lijkt me goed?!?

Kan iemand me op de goede weg helpen?


ps. Het gaat om een 3.5cc Force motor met een R5 plug op 20% nitro
 
Laatst bewerkt:
Zal toch een beetje in de LSN zitten ..... Tijdens stationair loopt je motor/carter langzaam vol met brandstof , geef je dan volgas (en trek je hem door) trek je het carter leeg en wat er vers wordt aangevoerd wordt ook verbrand.

Geef je echter volgas en ga je gelijk op de rem krijgt de motor nog een extra stoot brandstof bovenop de in het carter aanwezige hoeveelheid. Die extra stoot brandstof zorgt dan voor een te veel aan brandstof met een "uitpisser" als gevolg. Er komt dan ineens zoveel brandstof in de cilinder dat de gloeiplug te ver afkoelt en de motor afslaat.
 
Ik denk dat je LSN iets te rijk staat. Zet die eens een achtste slag armer en kijk wat hij dan doet. Het kan zijn dat het stationair toerental iets gaat stijgen, dan moet je de stationair schroef iets uitdraaien.

M.v.g. Mark
 
Bedankt voor de reacties. De motor is helaas al een 2tal weken geleden overleden doordat het luchtfilter los was geraakt en ik op het zand reed, gevolg: :murder:

Maar jullie gegeven info is sowieso nog wel nuttig natuurlijk!
Intussen heb ik een nieuwe force 21 black series gekocht bij de grote electro groothandel. Bij nadere inspectie (flinke lekkage voorste lager/krukas) heb ik de nieuwe motor uit elkaar gehaald en de krukas, cilinder en zuiger e.d. over gezet in het huis van de oude force motor, die zat toch wat beter in elkaar.
Hij loopt nu weer als een zonnetje ;) Ik heb ook de oude carb gebruikt aangezien die nieuwe wat rare kuren leek te hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top