Het afstellen van een carburateur van een model race auto.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zonder uitlaat kan er geen drukslang naar de tank worden gemonteerd, en zal er geen brandstof naar de carburateur worden 'gedrukt' hierdoor zal de motor (te) arm gaan lopen en overhitten....

Beste mensen,

Heb sinds deze week een kyosho Fazer.
Ben nogal een nOOb met brandstof auto's, dus ik begin met een schone lei.

Ik heb 2 probleempjes.

-De auto start erg moeilijk.

-Als tie dan gestart is, gaat hij binnen 2 seconden weer uit.

Wat doe ik fout?

Alvast bedankt voor de hulp!!!

PP

Even ter verduidelijking: De stationair is het kleine zwarte schroefje onder de hoofdsproeier (bij mij althans) :wink:

Gerco

Hallo,

ik heb afstelprobleempie.
Ik had hem gewoon goed ingereden was hem steeds stukkie armer aan het zetten maar kwam na mijn mening toch nog best veel rook uit . maar zal wel goed zijn.

Maar toen wou ik met afstellen beginne van mengsel schroef maar dat wou niet echt lukken toen heb ik hem eerst weer op fabrieksstand gezet maar nu als ik hem start loopt die ff maar dan merk je dat die gaat uitvallen en korte tijd valt die dan echt uit.

Ik heb nog niet aan de stationair schroef gedraaid dus daar kan het niet aanliggen.

Wat kan ik er nu aan verandere dan ? want als die dan is uitgevallen gaat die soms wel weer aan maar valt die nog sneller uit?

<MVG

Dus valt ie vanzelf uit als ie loopt, of valt ie uit als je een beetje gas geeft? Zet evt je stationair sproeier wat hoger, loopt ie iets makkelijker (als ie genoeg brandstof krijgt natuurlijk :lol: ).

Gerco :wink:

nee ik kan wel gas geven maar op een begeven moment valt die gewoon uit ook al geef ik gas.;)
en aan stationair heb ik nog niet gedraait alleen via de trim de caburatuer luik verandert....

Een nieuwe plug kan ook wonderen doen, maar volgens mij heb ik je dat ook al verteld.
Anders moet je kijken of je de mengselschroef echt weer teruggezet hebt zoals die stond.
Ik snap alleen niet waarom je daar aan gaat draaien als hij verder wel goed loopt.

M.v.g. Mark

Nou kijk ik volgde de handleiding in het boekje. Ik had hem ingereden en hij reed goed ja. Maar ik had nog niet volgas geprobeerd. En er stond een hoofdstuk in het boekje over die schroef en daar stond wanneer je de auto even laat draaien en dan meost je hem van de grond af pakken tot dat de wielen niet meer draaiden en dan in een keer volgas geven en bij mij ging die erg roken en schor klinken en als ik het nog een keer deed viel die uit. En dus moest ik hem iets verdraaien van het boekje. maar ik begreep niet welke kant.

want in het boek stond veel roken>> armer
en als die uitviel>> rijker(ik weet niet cker kan ook andersom zijn)

maar bij mij ging die dus eerst hevig roken en toen viel die uit als ik het nog een x deed. Dus ..

(en ik heb nu trouwens een nieuwe gloeiplug en als t goe dis probeer ik hem morgen:)

mvg

Dan moet je de HSN eens wat armer zetten en niet de LSN. De LSN is de koperen schroef aan de zijkant van de carburateur en de HSN zit net boven waar de brandstof slang op aangesloten is.
Succes ermee.

M.v.g. Mark

Een vraagje:
mijn neef heeft een hpi rs4 evo 3 nou is het geval zo,
hij,wij hebben hem zelf proberen af te stellen nou is het zo dat we per ongeluk,
veel hebben veranderd aan het lage toeren sproeier en dan heb ik het over hele slagen.....
met het gevolg hij start dus helemaal niet meer.....
is er een mogelijkheid de fabrieksinstelling terug te vinden?
of moeten we echt beetje bij beetje de instelling terugvinden,
of kan het ook aan het stationair liggen?

misschien iemand uit omg. maastricht die ons kan helpen?

hoy ik heb me sinds kort een sx-21 3p motor aan gekocht
van protech maar na een paar keer rijden
bij te veel gas valt ie stil ik dacht te veel benzinne
of zo maar niets
toen keek ik in het boekje en er staat
de high speed needle 3 1/4
dat snap ik maar de andere niet
mid range needle moet
ik die ook indraaien en dan uitdraaien of hoe moet dat eigenlijk

Midrange needle ook dezelfde procedure. Bij 2 naalden moet de gouden in het huis gelijk aan de behuizing staan en degene in de schuif op het aantal gegeven slagen zetten.

Let op, dit is alleen een startbare situatie welke dichtbij de goede afstelling zit, je moet finetunen omdat het weer en de brandstof de variabele factoren zijn voor de juiste afstelling

als ik dit doe valt ie bij het minste dat ik gas geef stil als ik de vijs gelijk zet met de behuizing kan ik als ik halfgas geef een beetje bollen als ik wat met de gas speel kan ik een paar meter rijden zelfs soms op sneleid komen maar toch val ie na een 10 meter rijden stil

tanx maar had het filmpje ook zat bij men hpi mt2
ik heb het probleem gevonden het darmpje dat van de uitlaat naar de nafttank gaat onbreekte is er iemand die mischien weet waar ik onderdelen voor zircon rs 2

ik had nog een klein vraagje, wat is nou de ideale instelling van de hoofdsproeier..

Eerst draai je hem helemaal dicht en hoeveel slagen moet je hem dan opendraaien?

Er is geen "ideale" afstelling....

De afstelling is namelijk helemaal afhankelijk van de motor , het weer , de brandstof en nog een hoop andere dingen...

Er is alleen een optimale afstelling en die zal je heel voorzichtig op moeten zoeken ....

ik heb een 2.5 cc motor maar hoeveel slagen moet ik de hoofdsproeier zoiezo draaien om in de buurt van die ideale afstelling te komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back