Het algemene Mpx Gemini topic.

• Topicstarter Topicstarter Acropilot
  • Startdatum Startdatum
Dat zwaartepunt klopt volgens mij alleen nog steeds niet. Als je 75mm uitmeet vanaf de punt van de bovenste vleugel, kom je precies op de witte 'balk' uit die je er zelf in moet lijmen.

Als je naast de vleugel-verbindende-balken aan de buitenzijde van de vleugel kijkt, daar zit een ronde cirkel. Dat lijkt mij een beter punt voor het zwaartepunt.

De domp klopt ook niet volgens mij. Ik heb nu denk ik 4 graden domp en dat moet nog meer zijn gok ik. Het ding wil nog steeds klimmen, pas als ik de volle trim-uitslag down geef, begint hij een beetje level te vliegen.

Dat heb ik in eerste instantie proberen op te lossen met belachelijk veel lood in de neus (op de top van deze poging zelfs 175 gram) maar dat is duidelijk niet de oplossing. Nu heb ik al het lood eruit gehaald en zelfs de accu wat naar achter geschoven, en vrij veel domp ingesteld, en is het al beter.

Heb vandaag eens een ander motortje in de gem geplaatst,is er eentje van jamara,weet geen type of specs
Was er eentje dat ik nog had uit een sukhoi
Heb ook graupnerontvangertje geplaatst en ander regelaartje van 25A
Is een klein motortje maar vraagt volgas 20A,dit gemeten met vermogentang
Testvlucht gedaan,wees maar gerust deze gaat verticaal :P
Totaal gewicht met 65gr lood in de neus is 960gr
Vlieg met de 10x5 schroef en turborixbatterij 3cell 2100mAh 15C
Heb nu geen storingen meer,het lag waarschijnlijk aan de regelaar of goedkope chinese ebaymotortje

Hey,

Ik vloog met de discovery van Albatros, maar moet door een heel agressieve vogel een nieuw vliegtuigje aanschaffen. Ik dacht aan de gemini aangezien ik toch meer van elektro houdt dan van brandstof. Maar door deze negatieve commentaren ben ik toch niet erg zeker. Neemt iemand mijn twijfels weg? Ik zou het vliegtuigje bij de eerste vluchten wel niet overpoweren.

Grtz

Het is gewoon een leuk toestel hoor, maar het is dus geen dubbeldeks acromaster.

Voor de rest; als je hem goed afstelt is het gewoon een heel leuk kistje. Bewegelijk zat maar zeker geen etterbakje. Kan heel mooi stapvoets vliegen.

Hoveren zal hij wel kunnen, maar echt geschikt voor aerobatics is hij niet, meskanten wil hij bv. niet echt. Het kan wel hoor maar je stuurt je ongans om alle couplings tegen te gaan.

Dat alles neemt niet weg dat het gewoon een harstikke leuk kistje is.

zeg hezik , hoeveel kostte de gemini jou eigenlijk,
exlusief de zenderset, ik heb nou even gespaard
en nu ongeveer 180/190 euro, kan ik daar een RR
voor kopen ?(ik heb de tijd niet om dat uit te zoeken
, ik zit in een internet cafe en heb nog maar 50 sec)

Nee, dat ga je zeker niet redden.

De Gemini zelf kost rond de 100~110 euro. Dan moet je nog een brushless motor hebben van ca. 35~55 euro. Een regelaar van ca. 25~35 euro. 4 servo's van ca. 10~30 euro per stuk en een lipo van ca. 70~80 euro.

Je moet rekenen op een bedrag tussen de 300 en 400 euro, zonder zender. Ik geloof best dat het voor 250 ook nog kan, als je overal het goedkoopste van neemt wat je kunt vinden, maar 180/190 gaat je nooit lukken.

Vandaag aan het vliegen met de gem en na een glijvlucht terug de gazze erop en 8O de schroef doet een paar toerkens en stopt
In glijvlucht nog deftig aan de grond gezet en toen ie stilstond viel de schroef eraf 8O
De as van de motor gewoon afgebroken :roll:
Heb van men vriend een axis2808/24 meegekregen,Thanks JDC,om er in te monteren
Deze zal zeker meer of power genoeg hebben en is zwaarder,nu kan ik er eigenlijk terug wat rendementloos lood uitnemen :wink:

Beste GEM Bezitters.

Het klinkt allemaal geweldig, zoals jullie die mpx GEM beschrijven, althans buiten de kinderziektes om.
Ik zelf ben in bezit van een greatplanes ultimate ep "niet ter verstaan met epp" :wink:
totaal gewicht incl. accu 916 gr.
te vliegen met een 2200 3s1p lipo. ( volledige setup: http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=58842&highlight=ultimate )

Na genoeg de zelfde gewicht.

Nu heb ik de eer om mijn hangar weer is een keer uit te breiden. mijn interresse gaat uit naar nog een bi-plane, en zeker voor dezelfde setup die ik gebruik voor de ultimate (die heb ik dubbel). gaat dat lukken denken jullie.
En zal het niet het zelfde vlieggedrag hebben als de ultimate en alleen maar verschillen van uiterlijk. :oops:

Kunnen jullie over de gem vs ultimate duidelijkheid geven. ( in mijn ogen verschilt er maar 1 ding en dat is het materiaal) toch :?:

groeten bas

Eindelijk the final setup:axis 2808/24, 4towerpro servos van9gr,regelaar 25A,E-sky ontvanger,3s lipo turborix 2200mAh 15c,en 10x5prop
Vandaag ingevlogen en met nog 50gr lood in de neus vliegt ie nu goed,rollen loopings hooveren omlaag beneden links en rechts en verticaal tot de lipo leeg is :P Totaalgewicht 975gr
Wat moet ge nog meer hebben. :D

Kan iemand mij zeggen of de Gemini goed 3D vliegt met de Multiplex Gemini Power Set???? :)
Daarmee wil ik zeggen, als ik prop hang, kan ik hem dan ook verticaal omhoog wegvliegen? :roll:
Dat is wat ik ervan zou willen :lol: Een full-3D toestel, is dit mogelijk met de Power Set??

Mvg sven311

sven, ik zou alvast niet de gemini kopen op 3D te leren, begin met een simpel cheapo shockietje, naar mijn zien is er nog geen review hoe de gemini prophangt...

of koop ook een sebart sukhoi :D

ach,schrikt me niet echt af hoor...
Op een rustig tempo mijn niveau naar boven halen he;)
Ik hoop,maar waarschijnlijk zou ie toch moeten kunnen prophangen....

mvg sven

De Gemini wil best prophangen hoor; echter 3D is meer dan prophangen en de Gemini is gewoon geen 'echt' 3D toestel, maar een funkistje.

Wil je 'echt' 3D, dan moet je een acromaster nemen, of een shockflyer oid.

Bijna elk normaal toestel met 1 prop vooraan kan prophangen, zolang er maar voldoende vermogen op zit en de piloot capabel genoeg is.

Eventjes dit draadje terug wat leven inblazen. Mijn gemini is op een paar kleinigheidjes bijna af. Ik wil het landingsstel nog vervangen/wijzigen/aankleden want is toch een beetje kaal.
Nu nog wachten op een beetje deftig weer.....
/

Netjes hoor, leuk weer een Gemini te zien in een ander jasje :mrgreen:

Zie term prophangen hier veel voorbij komen, [URL="
dit filmpje[/URL] een paar pogingen 8)

Laatst bewerkt door een moderator:
omdat ik een [ wild ] vlieger ben , dus ook geen perfecte landings baan tot mijn beschiking heb, heb ik een geprofielleerd balsa blok op de plaats van het landingstoestel gemonteerd. dit heb ik beplakt met gewapend witte plakband. voorin het balsa blok zit een uitsparing waar ik een landingstoestel in kan schuiven gemaakt van alminium strip. het geheel ziet er goed uit en je heb de keus hoe en waar je wil landen. door de plak band is het balsa slijt vast. ik heb inmiddels menig buik landing gemaakt, en ook met het landings toestel, het werkt perfekt!

Hoi Pascall,

Je eerste post hier, dus allereerst welkom op dit forum :cool:
Klinkt als een bruikbare aanpassing voor meer vliegers :thumbsup:

Wellicht wist je het nog niet, maar dit soort posts krijgen allemaal en altijd dezelfde tegenvraag. Als ik 'm niet stel, doet iemand anders het wel :rolleyes: Komt ie dan:
WAAR BLIJVEN DE FOTO'S ????:celebrate:

He he, het is gelukt. hier een paar foto's van het landingstoestel. :p

gemini005xc7.th.jpg

Back