Het algemene Mpx Gemini topic.

• Topicstarter Topicstarter Acropilot
  • Startdatum Startdatum
toch zoek ik iets dat krachtiger is dan die powerset, enige ideeen?

verticaal gaat hij niet eh met die powerset?

Hallo Gemini fans,

ik bouwde deze week de mijne :D Prachtige bouwdoos en naar het schijnt typisch voor Multiplex, tijdens het bouwen passen al de te verlijmen onderdelen netjes in mekaar. SUPER! Ik heb niet veel ervaring met het bouwen van vliegtuigen (wel heli's) en heb er heel de zondag en vandaag een halve dag aan gewerkt. TIP: ik ben begonnen met het uitsnijden van de decals en het plakken van deze decoratie. Is veel gemakkelijker dan dat je dit achteraf zou doen. Het laatste moment voordat je moet beginnen met aanbrengen van decals wordt in de handleiding trouwens duidelijk vermeld. In ieder geval vóór het verbinden van boven- en ondervleugel. Ik bouwde de voorgestelde powerset van Multiplex in, gebruikte Hitec HB56 (carbon gear) servo's, 3 verlengsnoertjes voor de rolroerservo's en regelaar en Tara lipo's van 2200 mah. Ik neem hem zondag samen met de Easyglider en Trex 450 mee op reis en laat jullie wel weten hoe hij vliegt...TSJAAAUUUWW 8) 8) 8)

Groetjes,

Johan

Aansluitend bij mijn vorig bericht zou ik nog willen vragen of er iemand een idee heeft of de spinner moet vast gelijmd worden op het plastic skukje waar hij over schuift want ik heb de spinner er voorlopig los op gezet????

Greetz, Johan

De spinner moet niet gelijmd worden,deze klikt er licht over en blijft zo op zijn plaats
Ikzelf gebruik de elaporspinner niet,heb voor de mijne een plastiekspinner aangeschaft,dit staat wel mooier op een model,maar met de elaporspinner gaat het natuurlijk ook

Moet de mijne nog afbouwen,maar hoe je de antennedraad naar buitenbrengt maakt niet uit,wat het beste uitkomt met de positie van de ontvanger,ik doe het meestal langs de bovenzijde en dan door een gaatje bovenaan in de staartvin.

Bij ons op de club zeggen ze allen, antenne onderkant vliegtuig, duidelijk betere ontvangst en minder kans op storingen.

Bij Albatros kost de Gemini 92 of 93 euro (Serge kon het vorige week niet exact zeggen; ik wacht nog steeds op het verlossende telefoontje "hij is binnen, kom maar afhalen... :cry: )

En het is zo'n goed bouw-weer :roll: zit niks anders op dan te wachten. :oops:

:P is ier nu echt niemand die mij een motor kan aanraden dat de gemini verticaal gaat?
zoals eerder vermeld, ik ben totaal tegen die powerset, of niet? wat zijn jullie bevindingen van die powerset geminipiloten?

grts

Ik ben van mening dat onderkant of bovenkant niets uitmaakt,trouwens een vb: de twister van mpx is voorzien voor de geleiding van de antenne bovenaan
ik heb zelf een tientalmodellen vliegen waarbij 2 de antenne onderaan,ik persoonlijk merk geen verschil :wink:

mooiding is het! heb hem bijna in mekaar gezet. erg makkelijk! alleen mis ik wat onderdelen.. de 4 plastic houdertjes die de rolroeren connecten kan ik nergens vinden! iemand een oplossing hiervoor?

Daan

samuel speltdoorn zei:
:P is ier nu echt niemand die mij een motor kan aanraden dat de gemini verticaal gaat?
zoals eerder vermeld, ik ben totaal tegen die powerset, of niet? wat zijn jullie bevindingen van die powerset geminipiloten?

grts

Deze misschien?

https://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4916

HXT3536.jpg

De Robbe Roxxy 3536-06 met de bijbehorende regelaar zou volgens mij ook wel een goede match zijn. Zijn kwalitatief ook goede motoren.

sorry rafgol, ik heb gezondigd :oops:
heb me een sukhoi 29s 30E van sebart besteld als nieuw 3d model, maareuh, deze komt er zeker nog eens bij :D

grts

Kom jongens, algemeen GEMINI topic, niet laten jennen.

Den Albatros belt maar niet, ik geraak niet aan mijnen Gemini.. :oops: (de zonde komt niet van mijne kant dus. tsss, Belgen... een raar volkje (zei hij zelf met cynische spot) !) :D

hmmm, bij W&W Modellbau te Waldfeught liggen er een heleboel, ze staan links naast de kassa opgestapeld.

Theo Coenen zei:
hmmm, bij W&W Modellbau te Waldfeught liggen er een heleboel, ze staan links naast de kassa opgestapeld.
Wat, Belgen? :P
Bart

(sorry hoor... konnetnielate)

Back