R
razor
Guest
Laatst bewerkt door een moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
The needs of the one outweigh the needs of the many - ja ik ben een grote startrek fan.
Ik vond The Three Musketeers toch beter, One for all and all for One
Wie ben ik dan om nog een langdradig verhaal te posten?
Zo, gewist...
Omdat duidelijk te krijgen wil ik eerst een antwoord op mijn vraag in deze.
Als je fpv vliegt ben je dan altijd helemaal in je eentje bezig, is er nooit iemand bij aanwezig?
tja doe is opnieuw is wel goeie discusie als je goed leest zitten ze bijna op een lijn .Wie ben ik dan om nog een langdradig verhaal te posten?
Zo, gewist...
dat bedoelde ik dusNee Roel, doe dat nu niet. Jouw bijdrage in deze discussie is goed.
Als jullie zelf eens alles opnieuw doornemen dan komen jullie misschien ook wel tot de conclusie dat jullie het eigenlijk wel allemaal met elkaar eens zijn..............................................................................................................
Chips, nu lijk ik ook wel zo een moddereter........en dat wil ik nu net niet
en ik wil me niet bemoeien met de verder discussie........
Of mensen nou voor regels zijn, of tegen regels ... erover "zeuren" is universeel.![]()
![]()
Dit bedoel ik dus met mensen die ergens een mening over vormen terwijl ze de materie helemaal niet machtig zijn. De bekende beste stuurlui die aan wal staan. Als je nimmer FPV gevlogen hebt en 't FPV vliegen niet beheerst heb je weinig recht van spreken omdat je volstrekt onzinnige aannames kunt maken, zoals bovenstaand voorbeeld.
Ook de vraag of ik full scale kisten wel hoor/zie aankomen is de revue al eerder gepasseerd. De vraag is een volmonding 'ja, altijd', ik ben nog nimmer verrast door een full scale kist die ik niet had gezien/gehoord. Als je FPV gevlogen hebt dan zul je zien dat in de praktijk die vraag niet relevant is. Men denkt kennelijk dat je met de bril op opeens je niet meer van je omgeving bewust ben, of dat de camera tunnelvisie geeft, da's niet 't geval. Maar goed, zonder FPV ervaring valt dat lastig uit te leggen.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
Welcome to ImmersionRC
Ik raak na ruim 1100 vluchten en ruim 500 uur op de teller m'n orientatie niet kwijt, zeker omdat ik mijn vliegstek na twee jaar natuurlijk op m'n duimpje ken. Daarnaast geeft 't OSD mij altijd een kompas richting naar huis.
Een spotter heeft dus in mijn geval niet zoveel zin omdat ik 1. de locatie erg goed ken, en dus geen risico loop gedesoriënteerd te raken en 2. omdat 't OSD mij altijd de kompas richting geeft naar 't vertrekpunt.
De twee belangrijkste redenen om een spotter erbij te hebben is dat je model niet wegvliegt als de FPV piloot de orientatie kwijtraakt, da's hier niet aan de orde. Ten tweede het voorkomen van een mid-air met andere RC vliegtuigen. Nu vlieg ik op een locatie waar nooit andere RC vliegtuigen vliegen, dus da's hier ook niet aan de orde.
Ook de vraag of ik full scale kisten wel hoor/zie aankomen is de revue al eerder gepasseerd. De vraag is een volmonding 'ja, altijd', ik ben nog nimmer verrast door een full scale kist die ik niet had gezien/gehoord. Als je FPV gevlogen hebt dan zul je zien dat in de praktijk die vraag niet relevant is.
ssassen zei:hezik zei:Kijk maar eens naar zijn (overigens schitterende) vimeo filmpjes.
Dat vind ik dan weer aardig, voor de belangstellenden, da's hier:
D'r zijn hele volksstammen die denken dat RC vliegtuigen om de haverklap neerstorten, of door storing onbestuurbaar wegvliegen.
persoonlijk zou ik er geen traan om laten als je stuff in beslag wordt genomen en je een fikse boete krijgt.