Robbie TPC
Forum veteraan
Als je je nou beseft dat het systeem in Nederland zo werkt, waarom dan toch die discussie aangaan?
Ik heb deze zin uit z'n oorspronkelijke context gehaald zodat ik erop in kan haken.
Ik denk dat de meeste mensen wel beseffen hoe het democratische systeem in dit kleine land met wetten en regels werkt. Sommige leggen zich erbij neer en accepteren de wetten en regels, andere verzetten zich ertegen en proberen een discussie aan te gaan om iets te veranderen aan een situatie.
Grootste probleem met wetten en regels (Het Wetboek) is dat daar niet mee gediscussieerd kan worden, het wetboek heeft geen mond nog een eigen wil, en het wetboek kan geen onderscheid maken tussen fictie en/of realiteit. Voor de mensen die het wetboek dienen en 'aanbidden' is het een soort heilig geschrift zoals bv de Bijbel of Koran.
Daarom is het belangrijk om een discussie aan te gaan zodat de problemen (waar het wetboek vol mee staat) opgelost kunnen worden. Het is moeilijk om met problemen om te gaan, daarom is het makkelijk om voor elk probleem een wet te maken.