Het ARRMA-topic / Nieuw RC merk!!!

Erg late reactie, maar misschien helpt het nog.
Als het rechterwiel geen speling heeft zou u de stub axles kunnen verwisselen, dus link rechts, en vice versa.
Als hij dan speling heeft aan het rechter wiel is het de stubaxle, als de speling dan nog links is zijn het waarschijnlijk de lagers.
Is het heen en weer of is het axiaal?
Anders zou u nog wat shims ( dunne ringetjes ) tussen de meenemer en het buitenste lager kunnen doen.

Ik heb wel vaker wat gehoord van de ARRMA lagers geloof ik, volgens mij hadden die mensen ze vervangen voor Boca Bearings, Fast Eddy of Avid en reden ze nu perfect.
Volgens mij was het het binnenste lager, maar dit weet ik niet zeker.

Het is langs beide kanten nu.
En ik denk dat het de axle is zoals je noemt,dat is hetgene dat in het rollement zit he? Zie voorgaande foto.
Ik,denk dat het uitgesleten is van het zand,maar dat is wel vlug vind ik,na amper een vijf keer gereden te hebben.

Dat van de rollementen had ik ook al op verschillende plaatsen gelezen,die zal ik ook wel vervangen eens ze kapot zijn.
Voor de rest ben ik daar wel tevreden van,maar het is mijn eerste auto nog maar en het kan veel verdragen,doe vooral offroad en springen,en dan kan er natuurlijk altijd wel iets kapot...

Hoi hoi, ik ben bezig met het vervangen van de lagers, ik heb echter nu al twee inbussleutels rondgedraaid... Ik ben bang dat ik hiermee de inbusbout ook kapot maak. Zijn mijn sleutels dan gewoon slecht of heeft Arrma het gewoon te vast gemaakt?

Ik heb een eigen sleutel rondgedraaid en een sleutel die ik bij de Kraton zelf kreeg.

Het kan zijn dat het redelijk vast zit maar ik vemoed dat je sleutels van slechte kwaliteit waren.
Meegeleverde sleutels kiep ik altijd meteen. Dat ga ik niet eens proberen.

Het kan zijn dat het redelijk vast zit maar ik vemoed dat je sleutels van slechte kwaliteit waren.
Meegeleverde sleutels kiep ik altijd meteen. Dat ga ik niet eens proberen.

Goed gereedschap is het halve werk!
En check of er geen vuil in de kop zit van de inbusbout! Dan weet je zeker dat het mis gaat.

Echter in de regel is je gereedschap sterker dan een boutkop...

Bedankt voor jullie reacties, ik heb nu ook gemerkt dat alles goed vast zit. Ik probeer bij de diff een klein boutje los te krijgen. Ik weet even niet hoe dat heet. Het gaat in ieder geval om dit onderdeel: http://www.trxxs-winkel.nl/ar310432-input-shaft-7x18mm-p-7870.html (AR310432 Input Shaft Cup 7x18mm). Ik ben net even langs een kennis geweest om daar sleutels te lenen, helaas ook kapot gedraaid nu. Morgen maar eens langs de Gamma of Karwei voor beter gereedschap.

Hebben jullie nog merken die jullie aanraden?

Laatst bewerkt:
Misschien zit er loctite in. Probeer het even goed warm te maken met een aansteker oid en geef de sleutel een tik op de handgreep. Misschien werkt dat.

Mijn ervaring met inbussleutels van de praxis /karwei /gamma is niet zo heel goed.
Kijk eens naar een goede set bij een hobbyshop vandaan. Thunder tiger had een hele mooie set die niet al te duur was. Anders hudy of RB bijvoorbeeld. Dat is van vorenstaande en is een stuk steviger.

Hallo, daar ben ik weer. Ik stuit nu een beetje van de ene op de andere uitdaging. De fan op de ESC start niet meer automatisch. Ik moet met m'n mond erop blazen om een soort 'kickstart' te geven. Vervolgens draait het fannetje wel gewoon. Ik heb hem ook al aan een andere ontvanger verbonden, namelijk een AR8000 die ik hier nog heb liggen. Daar start de fan ook niet automatisch. Dit is een garantie dingetje neem ik aan?

Kan je de esc losdraaien? Let op: bij nieuwkoop en garantie niet aan te raden. Doe dit alleen als je zeker weet dat er nergens een sticker zit die scheurt als je hem losmaakt. Dit is een soort zegeltje.

Wat ik vermoed ik dat er in de fan een grassprietje of iets dergelijks zit dat die fan tegenhoud. Alstie dan op gang is maakt het waarschijnlijk niet uit. Dus dat zal het wel zijn

Ik heb de ESC nog gewoon vastzitten, de fan heb ik wel even losgedraaid/losgemaakt om het te kunnen testen op een andere ontvanger van m'n vliegtuig. Daar heb ik het zelfde probleem. Het is wel apart, de ene keer gaat de fan wel aan en de andere keer moet ik hem dus die kickstart geven.

Er zit geen vuil meer, dat heb ik al gecontroleerd.

Oh oke, bedankt, ik heb ondertussen contact gehad met de winkel waar ik de Arrma Kraton heb besteld. Ik mag de ESC opsturen en vervolgens wordt er een nieuwe opgestuurd.

Hier nog een video met het probleem dat ik heb:

Nu dat ik vanmorgen terug voor de eerste keer is kon gaan bashen met men typhon,na een kapotte servo te hebben gehad(wat volledig mijn fout was), na amper 10min,hadden de achterste wielen enkel nog aandrijving. Kon ter plaatse niets direct vinden,dus dan maar na huis. Blijkt men differentieelhuis gebroken te zijn... En had maar 1 deftige jump nog maar genomen,maar kan ook van iets 'tevoren nog geweest zijn natuurlijk.
Volgens mij breekt dit toch niet zomaar?
Wat een hobby:D

Bijlagen

• IMG_1349.JPG
    IMG_1349.JPG
    137,3 KB · Weergaven: 176
  • IMG_1348.JPG
    IMG_1348.JPG
    121,9 KB · Weergaven: 162
Het is nu koud dan kan het wat sneller breken, of gewoon dikke pecht. Ik heb met me autos vaak lomp gedaan nooit wat gebroken[emoji106][emoji38]

Hoe hoog was die jump dan

Back