Het brommer topic.

Na een dagje lekker zonnen in Nesselande langs het water, en de scooter achter ons neergezet te hebben gezet... Komen Vader&zoon langs onze scooter /Zilvererunnert/Blauweaerox/Paarseaerox/ Waarop vaders antwoorde tegen zoonlief; "welke scooter vind je het mooiste.. Die blauwe of die paarse?" Waarop zoonlief zonder twijfel de zilvere runner aanwees en vaders zei "Dies zeker van jouw!" Jazeker meneer... Toen de beste man met de geniaale opmerking kwam;" echt een mannenscooter dus :D"
Om vervolgends de dames van de Roxii`s met betogende gezichtjes begonnen te lachen maar toch wel stom verbaast waren (H)..

Zo, ik heb mijn scooter sinds vandaag:D

Varioring heb ik er uit laten halen. Rijd nu 60:)

img1217.jpg

img1216x.jpg

img1218t.jpg

Spiegel is een TNT f11 carbon.

Me YSS veer is helaas te lang voor de bok, die wie intresse heeft, PB me:)
Is een 29cm, niet de goedkope PRO-x maar de goud met zwart!
Niet nieuw maar in goede staat!

off-topic maar wie weet he^^

Greetz,
Joram

Ik ben zobieso niet erg veel qua tuning van plan omdat hij zo al erg vet is:)

TNT spiegel was de enigste die ik mooi vond en hij bevalt me goed. Trilt haast niet met 60km/h:D

Ik ga alleen nog een heel iets langere veer monteren(28cm) en een andere carterdeksel, en nog wat kleine details!

Greetz,
Joram

ik had mijn brommer begrenst is op 55.. ik voelde me echt serieus niet meer veilig.. het was gewoon eng om daar mee de weg op te gaan.

veeeel te langzaam

ik had vroeger een "kruluitlaatje" en als het controle was op school of veel flikke.. dan stak ik gewoon de orginele uitlaat er trug onder :p

is idd zeer traag dan :s als je gewoon bent van 100km/u te rijden ;)

Ik vind hem heerlijk rijden met standaard uitlaat. 60 is snel zat en deze uitlaat hoor je haast niet:D

Greetz,
Joram

Een kruluitlaat is idd een teruglopertje..

Ik heb er al een soort van terugloopding op, is wel ene leuke standaard uitlaat. Zo leuk zelfs dat hij er een hele tijd gewoon op blijft:)

Heb er al veel plezier mee gehad, staat al 82km op de teller, en heb hem sinds gisteren^^

Greetz,
Joram

Kenteken op carter is voor noobs, dat is kats lelijk....

Spatbord stoort me niet zo, als het geheel maar mooi is:)

Greetz,
Joram

ja bij je veer.

Het carter bestaat uit twee carterhelften en is het deel van een verbrandingsmotor waar de krukas in gelagerd is en in ronddraait.
Lijkt me dat je kentekenplaat vrij slecht leesbaar is als je hem op je carter schroeft?

Edit: ah, nu begrijp ik het, een steuntje haaks op het blok, waar dan weer de plaat op wordt gemonteerd, zodat deze zijdelings "aan de scooter hangt." Dit mag dus niet, het kenteken moet vanaf beide zijden duidelijk leesbaar zijn.

Laatst bewerkt:
Kenteken op carter is voor noobs, dat is kats lelijk....

Spatbord stoort me niet zo, als het geheel maar mooi is:)

Greetz,
Joram

Inderdaad. Mijne heeft al standaard een mooie kentekenhouder, maar met zo'n plaatje op het carter zoals iedereen elkaar na doet krijg je 1 een boete en wacht maar tot het regent en je hebt een beste jas aan. Bij mij zit alles dan tegen m'n rug aan geplakt. Maar over boetes mag ik eigenlijk niks zeggen :nooo: :nosmile:

waarvoor zou je uberhaut je kenteken verplaatsen naar je carter.... onhandig en lijkt me niet slim, vooral niet als je hem net hebt. Lkkr 60-65 laten rijden en motorisch standaard en je zult gegarandeerd nooit problemen krijgen:P . Ook geen gedoe met inhalende autos. Het uiterlijk tunen is altijd leuk.

ps, heb zelf ook geen spiegel, maar is dat dan wel verplicht?

Artikel 5.6.45

1- Bromfietsen, die na 31 december 2006 in gebruik zijn genomen, moeten zijn voorzien van een linker buitenspiegel.
2- In afwijking van het eerste lid moeten bromfietsen op meer dan twee wielen met gesloten carrosserie, die na 31 december 2006 in gebruik zijn genomen, zijn voorzien van een binnenspiegel en een linker buitenspiegel dan wel zijn voorzien van een linker en een rechter buitenspiegel.
3- De spiegels moeten deugdelijk zijn bevestigd.
4- Het spiegelglas van de verplichte spiegels mag geen verschijnselen van breuk vertonen en mag niet in ernstige mate zijn verweerd.

Artikel 5.6.45

1- Bromfietsen, die na 31 december 2006 in gebruik zijn genomen, moeten zijn voorzien van een linker buitenspiegel.
2- In afwijking van het eerste lid moeten bromfietsen op meer dan twee wielen met gesloten carrosserie, die na 31 december 2006 in gebruik zijn genomen, zijn voorzien van een binnenspiegel en een linker buitenspiegel dan wel zijn voorzien van een linker en een rechter buitenspiegel.
3- De spiegels moeten deugdelijk zijn bevestigd.
4- Het spiegelglas van de verplichte spiegels mag geen verschijnselen van breuk vertonen en mag niet in ernstige mate zijn verweerd.

Artikel: 3 van Mendeau,

1- scooters opvoeren mag ook niet.
2- Kenteken mag niet op je carter.
3- je mag niet met je helm half op.
4- Meeting`s mag ook niet.
5- teveel Decibel uit je uitlaat mag ook niet.
6- Soundboard mag ook niet.

Etc. Etc.

En zo kan ik nog wel even doorgaan,

en alle dingen die ik net boven heb aangegeven mag niet en tochgebeurd het. Dus of dat je nu je spiegel der af haal of niet. tegenwoordig heb je helemaal geen vrijheid meer om iets te mogen doen. En waarom na 2006, der rijden 1000e scooters voor dat bouwjaar rond...

Regels zijn er niet altijd om op te volgen, het licht ook aan de persoon zelf.

Er zijn niet voor niets regels. Ja, er zijn een paar stomme regels maar een helm goed op hebben kan je leven redden, ook met lage snelheden!

Als er geen regels zijn word het een grote chaos, groter dan het nu is.

Ik heb een hekel aan rollerbanken, maar als ze er niet waren ging iedereen 100 met een scooter, zou beetje levensgevaarlijk worden...

Greetz,
Joram

Back