@ Micropuller..
Wat ik alleen zo jammer vind hea, Dan word er voor ons voornamelijk jongeren een topic opgestart om hun meningen/ervaringen te kunnen delen.. Waarbij de meeste wel weten dat ze in kleine zin in overtreding zijn. En dat er dan zo`n bijdehand iemand is die.. dit topic komt vervuilen met al zijn goed gepraat om ons nog is een keer op onze fouten te wijzen. Soort van jij houd je aan alle regels, nee jij doet nooit zo wat verkeerds.
Dan heb ik geen zin meer om nog iets te vertellen hierzo want sja, dan krijg je toch wel weer een kut opmerking dat je fout bezig ben -.-"!
Ik kan me even niet herinneren dat dit topic voor een speciaal geselecteerd groepje werd gestart. Volgens mij bevinden we ons op een openbaar forum (een modelbouwforum nog wel), waar jij net zoveel recht hebt om jouw mening te geven, als ik het recht heb om daarop te reageren. Als je liever alleen tegen een publiek van gelijkgestemden je mening wilt verkondigen, kun je beter met je maten onder de Van Brienenoordbrug gaan staan.
Weet je wat het grappige is? Iedereen hier loopt een beetje stoere verhalen op te hangen over hoe onwettig ze wel niet bezig zijn en te doen of ze dat niets kan schelen. Dat dit niet het geval is blijkt wel weer, als iemand ze erop wijst dat ze fout bezig zijn. De meesten worden hier liever niet aan herinnert en beginnen dan meteen te miepen en met valse argumenten te strooien (jullie zijn toch ook jong geweest, jullie doen zeker nooit iets verkeerd?)
Om eerlijk te zijn, jazeker, ik zal best wel eens iets verkeerds hebben gedaan, maar dat was dan toen ik nog niet de leeftijd had om de gevolgen voor mij en voor anderen, goed te kunnen overzien. Nu kan ik dat wel en probeer ik me gewoon aan de regeltjes te houden. Ik heb namelijk geen zin om op de blaren te gaan zitten, mocht het fout gaan.
Het grootste probleem wat ik met een aantal personen hier heb is, dat ze oud en wijs genoeg zijn om te weten dat ze fout bezig zijn, maar er toch mee door gaan, sterker nog, hun gedrag nog een beetje gaan zitten verdedigen en anderen aanmoedigen om hetzelfde te doen ook, maar als het dan mis gaat duiken ze in de slachtofferrol.
Ik heb voor de lol gisteren eens een beetje zitten bladeren in twee grote scooterfora. Wat mij opviel is, dat iedereen daar beweert op halve wegmotoren rond te rijden, maar zodra het fout gaat reden ze allemaal toevallig net tussen de 20 en 30 Km/u, kwamen ze allemaal van rechts, had de scooter net een grote onderhoudsbeurt gehad etc. etc.
Het enige wat ze dan nog interesseert is of, en zo ja, hoe snel de verzekering uit gaat keren en of hun spijkerbroek, sportschoenen en GSM ook worden vergoed. Over de persoon die ze hebben aangereden hoor je ze niet, tenzij ze zich afvragen of het niet mogelijk is om nog meer geld los te peuteren in de vorm van smartegeld, gedorven inkomsten enzovoort.
Helaas schijnt een dergelijke instelling de normaalste zaak van de wereld te zijn binnen bepaalde groepen van scooter/brommerrijders. Normaalgesproken zou ik dergelijke types gewoon negeren, maar de werkelijkheid is helaas dat dit in het dagelijks leven niet kan. Het enige wat mensen als ik dan nog kunnen doen is af en toe wat tegengas geven en proberen om hun eigen kinderen met wat meer verantwoordelijkheidsbesef op te voeden.