Het brommer topic.

Grappig om te constateren dat als de forummer zijn leeftijd boven de 30 is, er met wetsartikelen wordt gegooid... :mrgreen:

ding liep toen ongeveer 90 km/h.

Ik reed vroeger ook brommer, een Puch Grand Grix, sterwielen, schijfrem en schakelen natuurlijk, niet schakelen is voor mietjes.... maar dat ding reed 65-70, en weet je wat het rare was, ik haalde er brommers die volgens hun eigenaren 90 liepen mee in!.... ;)
 
hahahaha net aangehouden door de politie XD

was gelukkig alleen een controle op rijbewijs en papieren.
hij loopt nog niet zo lekker en als hij op de rollerbank moest ben ik bang op een vastloper.
 
Grappig om te constateren dat als de forummer zijn leeftijd boven de 30 is, er met wetsartikelen wordt gegooid... :mrgreen:
Nee hoor. Eerder triest om te moeten constateren dat een groot aantal mensen hun eigen ideeen presenteren als de absolute waarheid, zonder hier feitelijk zeker van te zijn en/of deze te kunnen onderbouwen.
Hoe zou het toch kunnen dat er zoveel nutteloze discussies in het brandstofauto-forum staan over het afstellen van een motortje? Simpelweg omdat de 15-jarige die zich heeft aangemeld met de vraag of zijn 3,5cc gloeiplugmotor beter loopt op Shell V-power ipv gewone benzine, een week later afsteltips aan het geven is aan andere beginners.
 
Ik reed vroeger ook brommer, een Puch Grand Grix, sterwielen, schijfrem en schakelen natuurlijk, niet schakelen is voor mietjes.... maar dat ding reed 65-70, en weet je wat het rare was, ik haalde er brommers die volgens hun eigenaren 90 liepen mee in!.... ;)

haha geweldig ja daar ben ik het volledig mee eens, als je dan brommer wilt rijden doe het dan goed en zorg dat je een schakelbrommer koopt.

enne die van mij reed ook echt 90 politie nog xtje achteraan gehad en deze hadden het bevestigd. en wat jij zei had ik ook, kerels die beweerden dat ze 70cc hadden en 110 120 reden trok ik er alleen al finaal uit :-D
 
kameraad van me heeft er zo een gehad en was niet normaal. km/h is trouwens egt goed want hebben ze achterna gezeten met autoteller.

Autotellers wijken ook tot 10% af....

Nee hoor. Eerder triest om te moeten constateren dat een groot aantal mensen hun eigen ideeen presenteren als de absolute waarheid, zonder hier feitelijk zeker van te zijn en/of deze te kunnen onderbouwen.

is ook zo, leuk voorbeeld van dat motor afstellen met de brandstofauto's.... :p
 
Nee, tegenwoordig wijken autotellers zeker geen 10% meer af. Vanaf dat een auto ABS heeft, wordt de snelheid gemeten adhv de ABS wielsensoren, en niet meer met een kabeltje. Dus da's een stuk nauwkeuriger geworden.
 
Heb hier al 5 jaar werkloos een Citta Gilera snorfiets (55Km/u) in de schuur staan :(
Deze zomer maar eens onder het stof vandaan halen :)
 
Nee hoor. Eerder triest om te moeten constateren dat een groot aantal mensen hun eigen ideeen presenteren als de absolute waarheid, zonder hier feitelijk zeker van te zijn en/of deze te kunnen onderbouwen.
Hoe zou het toch kunnen dat er zoveel nutteloze discussies in het brandstofauto-forum staan over het afstellen van een motortje? Simpelweg omdat de 15-jarige die zich heeft aangemeld met de vraag of zijn 3,5cc gloeiplugmotor beter loopt op Shell V-power ipv gewone benzine, een week later afsteltips aan het geven is aan andere beginners.


Niet alleen in het autoforum, maar helaas ook in het vliegforum op vele plaatsen, en dat wordt steeds erger.

Ik rij lekker goedkoop naar mijn werk met een Vespa Si, helaas is deze de laatste tijd enkele keren uitgevallen. Mijn reserve Vespa Ciau krijg ik niet meer goed lopend, motor blijft niet netjes lopen, zal binnenkort eens helemaal uit elkaar moeten. Als die dan weer goed loopt gaat de Si in reparatie zodat die ook weer betrouwbaar blijft lopen.
 
Nee, tegenwoordig wijken autotellers zeker geen 10% meer af. Vanaf dat een auto ABS heeft, wordt de snelheid gemeten adhv de ABS wielsensoren, en niet meer met een kabeltje. Dus da's een stuk nauwkeuriger geworden.

Heel veel moderne auto wijken nog steeds minimaal 5km/h af op de teller.
Zet voor de gein maar eens een gps in je auto waarop je de snelheid kunt zien..
 
GPS is wat dat betrefd het zuiverste.

Alleen beetje jammer dat hier dan meteen met regels gegooit worden dat je maar 45km/h mag... Alsof jullie ouderen nooit met de zundapjes bezig zijn geweest?!

Inmiddels weten we dat we te hard rijden... Alleen 45 rijden is ook telkens niks.

ik rij zelf op een Runner 2004 met alles gewoon standaart ontgrenst. @ teller 80. als ik erbij gaat leggen, vanwege stroming met gladjes weer zonder wind 85 km/h op de teller.

Over 2 weken carter polijsten en gianelli silencer deronder.




 
GPS is wat dat betrefd het zuiverste.

Alleen beetje jammer dat hier dan meteen met regels gegooit worden dat je maar 45km/h mag... Alsof jullie ouderen nooit met de zundapjes bezig zijn geweest?!

Inmiddels weten we dat we te hard rijden... Alleen 45 rijden is ook telkens niks.

ik rij zelf op een Runner 2004 met alles gewoon standaart ontgrenst. @ teller 80. als ik erbij gaat leggen, vanwege stroming met gladjes weer zonder wind 85 km/h op de teller.

Over 2 weken carter polijsten en gianelli silencer deronder.

Waarom niet gelijk een 180 blok er onder ? :):)
 
Haha brommers :D

Had eerst een 70cc puchje die ongeveer 110km/h reed uit elkaar gehaald om te spuiten en toen kwam er iets anders op mijn pad,

De suzuki tsx. 3 weken gereden en 70cc met proma uitlaat erop gegooit, ding liep toen ongeveer 90 km/h. niet snel voor 70cc maar op de crosbaan hield ik vele crossers bij en ding had een trekkracht joh!

na 1 jaar sleutelen en ong, 2,5 duizend euro aan reparaties en tuning verder was deze klaar. en egt waar niet te geloven, alles was af ik had hem zoals ik wou op een vrijdag nog helemaal afgesteld. kom ik zaterdag ochtend buiten: weg brommer. NOOIT meer terug gezien.

daarna kwam bij mij de aprilia rs50, liep ook te langzaam vond ik had ik een hebo manston II 70cc onder gezet met een 19mm carb liep ong 110km/h. was nog van plan om een yasuni uitlaat te kopen zodat die 130/135 zou halen maar werd helaas gepakt door de politie. thuis aangekomen moest ik hem van mijn pa verkopen. dan kreeg ik mijn rijbewijs zei die :D

tijdje terug nog een aprilia rs125 gehad maar weer weggedaan en mijn grote droom is nu de aprilia rs250. GEWELDIGE dingetjes :D

momenteel heb ik nog wel een standaard kymco staan !!!! haha

70cc puch haalt geen 110. hooguit in een vrije val...

het frame van een puch begeeft het vanaf 80km echt totaal. Ding is daar niet opgebouwd.

Ik heb zelf een derbi gpr gehad. welke 95 echte km *2 gps systemen* reed.

was gewoon 50cc. en orgineel spul op andere bocht na en wat goed afstelwerk + wat aanpaswerk in de uitlaat. En gps is ook niet 100% zuiver. Heb het gemiddelde genomen van 2 gps systemen.

En voor de good guys die vroeger nooit wat fouts hebben gedaan???

Dit was voor 80% pure noodzaak om in de polder te overleven.. Ik reed ten alle tijden mee met het verkeer. dus hou gewoon de snelheid van de autos aan.

echter is de brommer total loss gegaan door een ongeluk *niet mijn schuld en nee ik reed ook niet te hard op dat moment.. heb max 30 kunnen rijden*
 
Ooit begonnen op een Yamaha FS1 (of eigenlijk een 1J5 voor de kenners).
zo-een dus, al is dit niet de mijne
foto%20%201j5%2076%20af-2.jpg


Via een Yamaha DT125E, Kawa Z200, Honda XL500S, Suzuki RG250Gamma, Yamaha SRX600, Yamaha RD350LC-F, Honda VFR400R, Honda NTV650, Yamaha SZR660, Honda 650 Hawk GT, nog een VFR400R uiteindelijk op een Honda XRV750 Africa Twin beland.

Die VFR'en heb ik de beste herinneringen aan.....
Heel wat circuitdagen mee gereden.
CMT2260.JPG


070325.jpg
 
Waarom niet gelijk een 180 blok er onder ? :):)

Ach, ik heb voor de liefhebber die zijn bromster of scootster wil opvoeruh nog wel een aardig blokje liggen. Yamaha TR-1, 2cil 4takt van 1000cc, 52pk bij 5000 rpm, 2 kleps luchtkoeler. Weegt dik 100 kilo maar dat mag de pret niet drukken.
 
ik heb sindskort ook een brommer:beter gezegd een pitbike

specs:
-125cc
-viertakt
-ik dacht een 18mm carbu
-nog volledig origineel maar andere kappen zijn onderweg
-misschien in de toekomst nog een vanhasselt uitlaat(+ 2-3 pk)
-als dit blok kapot is komt er een 150 of 160 cc blokje onder

hier de foto's

t0szgp.jpg


2mq15yg.jpg




fotos zijn nog van 2dehands later komen er wel foto's van mij
 
Laatst bewerkt:
70cc puch haalt geen 110. hooguit in een vrije val...

het frame van een puch begeeft het vanaf 80km echt totaal. Ding is daar niet opgebouwd.

hij haalde het zeker wel, niet precies 110 maar ongeveer. heb er met mijn auto achterna gezeten. en mijn auto heb ik op meerdere gps systemen gechekt en heeft een afwijking van 2 a 3 km/h. laatst ook geflitst toen er 136 km/h op de teller stond (digitale teller) en politie had geflitst op 135 km/h.

en qua frame zat wel goed puch was ong 70cm hoog versterkte achterbrug en versteviging tussen tank en zadel gemaakt.

zadel zat er btw niet meer op maar was gewoon een alu plaatje op het bagage rekje. verder 70 cc met polini uitlaat en elektronische ontsteking (accu en bobine)
 
ik zie helaas geen foto`s,

maar je bent 15 en dan een 125 cc al ?

Gek land dat belgie :D

ja ik heb al een 125cc maar hij is niet straatlegaal he.
ik cross ermee op prive terrein en soms stiekem eens op de weg.

ik zal nu kijken voor de foto's

oja voor degene die het willen weten: hij gaat ongeveer 90

edit: de foto's zijn veranderd hopelijk kan je ze nu zien
 
Laatst bewerkt:
GPS is wat dat betrefd het zuiverste.

Alleen beetje jammer dat hier dan meteen met regels gegooit worden dat je maar 45km/h mag... Alsof jullie ouderen nooit met de zundapjes bezig zijn geweest?!

Inmiddels weten we dat we te hard rijden... Alleen 45 rijden is ook telkens niks.

Tuurlijk hebben wij toen ook te hard gereden.

En ja voor een gedeelte heb je gelijk, ik voel me met die 45 tussen de auto's ook niet altijd veilig. Ze zouden die snelheid makkelijk kunnen opvoeren naar de 50-60 KMH daar waar we met de bromfiets tussen de auto's mee moeten. Moeten we echter weer op het fietspad dan weer met een lagere snelheid zodat het verschil tussen de bromfiets en de fiets niet al te groot is.
 
Back
Top