Het brommer topic.

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door pip, 16 apr 2009.

  1. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Grappig om te constateren dat als de forummer zijn leeftijd boven de 30 is, er met wetsartikelen wordt gegooid... :D

    Ik reed vroeger ook brommer, een Puch Grand Grix, sterwielen, schijfrem en schakelen natuurlijk, niet schakelen is voor mietjes.... maar dat ding reed 65-70, en weet je wat het rare was, ik haalde er brommers die volgens hun eigenaren 90 liepen mee in!.... ;)
     
  2. pip

    pip

    Lid geworden:
    5 okt 2005
    Berichten:
    939
    Locatie:
    Den Haag
    hahahaha net aangehouden door de politie XD

    was gelukkig alleen een controle op rijbewijs en papieren.
    hij loopt nog niet zo lekker en als hij op de rollerbank moest ben ik bang op een vastloper.
     
  3. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Nee hoor. Eerder triest om te moeten constateren dat een groot aantal mensen hun eigen ideeen presenteren als de absolute waarheid, zonder hier feitelijk zeker van te zijn en/of deze te kunnen onderbouwen.
    Hoe zou het toch kunnen dat er zoveel nutteloze discussies in het brandstofauto-forum staan over het afstellen van een motortje? Simpelweg omdat de 15-jarige die zich heeft aangemeld met de vraag of zijn 3,5cc gloeiplugmotor beter loopt op Shell V-power ipv gewone benzine, een week later afsteltips aan het geven is aan andere beginners.
     
  4. Michael16tsx

    Michael16tsx

    Lid geworden:
    12 mrt 2009
    Berichten:
    2.815
    haha geweldig ja daar ben ik het volledig mee eens, als je dan brommer wilt rijden doe het dan goed en zorg dat je een schakelbrommer koopt.

    enne die van mij reed ook echt 90 politie nog xtje achteraan gehad en deze hadden het bevestigd. en wat jij zei had ik ook, kerels die beweerden dat ze 70cc hadden en 110 120 reden trok ik er alleen al finaal uit :-D
     
  5. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Autotellers wijken ook tot 10% af....

    is ook zo, leuk voorbeeld van dat motor afstellen met de brandstofauto's.... :p
     
  6. Zjeraar

    Zjeraar

    Lid geworden:
    20 jan 2007
    Berichten:
    1.126
    Locatie:
    Gent
    Nee, tegenwoordig wijken autotellers zeker geen 10% meer af. Vanaf dat een auto ABS heeft, wordt de snelheid gemeten adhv de ABS wielsensoren, en niet meer met een kabeltje. Dus da's een stuk nauwkeuriger geworden.
     
  7. Gammapooka

    Gammapooka

    Lid geworden:
    25 nov 2004
    Berichten:
    1.787
    Locatie:
    Hoorn
    Heb hier al 5 jaar werkloos een Citta Gilera snorfiets (55Km/u) in de schuur staan :(
    Deze zomer maar eens onder het stof vandaan halen :)
     
  8. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest


    Niet alleen in het autoforum, maar helaas ook in het vliegforum op vele plaatsen, en dat wordt steeds erger.

    Ik rij lekker goedkoop naar mijn werk met een Vespa Si, helaas is deze de laatste tijd enkele keren uitgevallen. Mijn reserve Vespa Ciau krijg ik niet meer goed lopend, motor blijft niet netjes lopen, zal binnenkort eens helemaal uit elkaar moeten. Als die dan weer goed loopt gaat de Si in reparatie zodat die ook weer betrouwbaar blijft lopen.
     
  9. ian

    ian

    Lid geworden:
    18 jun 2007
    Berichten:
    431
    Locatie:
    Maarssen
    Heel veel moderne auto wijken nog steeds minimaal 5km/h af op de teller.
    Zet voor de gein maar eens een gps in je auto waarop je de snelheid kunt zien..
     
  10. armando

    armando

    Lid geworden:
    24 feb 2006
    Berichten:
    1.206
    Locatie:
    rotterdam
    GPS is wat dat betrefd het zuiverste.

    Alleen beetje jammer dat hier dan meteen met regels gegooit worden dat je maar 45km/h mag... Alsof jullie ouderen nooit met de zundapjes bezig zijn geweest?!

    Inmiddels weten we dat we te hard rijden... Alleen 45 rijden is ook telkens niks.

    ik rij zelf op een Runner 2004 met alles gewoon standaart ontgrenst. @ teller 80. als ik erbij gaat leggen, vanwege stroming met gladjes weer zonder wind 85 km/h op de teller.

    Over 2 weken carter polijsten en gianelli silencer deronder.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  11. Maurits

    Maurits

    Lid geworden:
    16 jan 2006
    Berichten:
    953
    [​IMG]

    [​IMG]

    Aprilia SR Factory uit 2007.
     
  12. Gammapooka

    Gammapooka

    Lid geworden:
    25 nov 2004
    Berichten:
    1.787
    Locatie:
    Hoorn
    Waarom niet gelijk een 180 blok er onder ? :):)
     
  13. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    70cc puch haalt geen 110. hooguit in een vrije val...

    het frame van een puch begeeft het vanaf 80km echt totaal. Ding is daar niet opgebouwd.

    Ik heb zelf een derbi gpr gehad. welke 95 echte km *2 gps systemen* reed.

    was gewoon 50cc. en orgineel spul op andere bocht na en wat goed afstelwerk + wat aanpaswerk in de uitlaat. En gps is ook niet 100% zuiver. Heb het gemiddelde genomen van 2 gps systemen.

    En voor de good guys die vroeger nooit wat fouts hebben gedaan???

    Dit was voor 80% pure noodzaak om in de polder te overleven.. Ik reed ten alle tijden mee met het verkeer. dus hou gewoon de snelheid van de autos aan.

    echter is de brommer total loss gegaan door een ongeluk *niet mijn schuld en nee ik reed ook niet te hard op dat moment.. heb max 30 kunnen rijden*
     
  14. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Ooit begonnen op een Yamaha FS1 (of eigenlijk een 1J5 voor de kenners).
    zo-een dus, al is dit niet de mijne
    [​IMG]

    Via een Yamaha DT125E, Kawa Z200, Honda XL500S, Suzuki RG250Gamma, Yamaha SRX600, Yamaha RD350LC-F, Honda VFR400R, Honda NTV650, Yamaha SZR660, Honda 650 Hawk GT, nog een VFR400R uiteindelijk op een Honda XRV750 Africa Twin beland.

    Die VFR'en heb ik de beste herinneringen aan.....
    Heel wat circuitdagen mee gereden.
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  15. Jahre Viking

    Jahre Viking Guest

    Ach, ik heb voor de liefhebber die zijn bromster of scootster wil opvoeruh nog wel een aardig blokje liggen. Yamaha TR-1, 2cil 4takt van 1000cc, 52pk bij 5000 rpm, 2 kleps luchtkoeler. Weegt dik 100 kilo maar dat mag de pret niet drukken.
     
  16. verbeke

    verbeke

    Lid geworden:
    23 feb 2008
    Berichten:
    67
    Locatie:
    ingelmunster,belgie
    ik heb sindskort ook een brommer:beter gezegd een pitbike

    specs:
    -125cc
    -viertakt
    -ik dacht een 18mm carbu
    -nog volledig origineel maar andere kappen zijn onderweg
    -misschien in de toekomst nog een vanhasselt uitlaat(+ 2-3 pk)
    -als dit blok kapot is komt er een 150 of 160 cc blokje onder

    hier de foto's

    [​IMG]

    [​IMG]



    fotos zijn nog van 2dehands later komen er wel foto's van mij
     
    Laatst bewerkt: 17 apr 2009
  17. armando

    armando

    Lid geworden:
    24 feb 2006
    Berichten:
    1.206
    Locatie:
    rotterdam
    ik zie helaas geen foto`s,

    maar je bent 15 en dan een 125 cc al ?

    Gek land dat belgie :D
     
  18. Michael16tsx

    Michael16tsx

    Lid geworden:
    12 mrt 2009
    Berichten:
    2.815
    hij haalde het zeker wel, niet precies 110 maar ongeveer. heb er met mijn auto achterna gezeten. en mijn auto heb ik op meerdere gps systemen gechekt en heeft een afwijking van 2 a 3 km/h. laatst ook geflitst toen er 136 km/h op de teller stond (digitale teller) en politie had geflitst op 135 km/h.

    en qua frame zat wel goed puch was ong 70cm hoog versterkte achterbrug en versteviging tussen tank en zadel gemaakt.

    zadel zat er btw niet meer op maar was gewoon een alu plaatje op het bagage rekje. verder 70 cc met polini uitlaat en elektronische ontsteking (accu en bobine)
     
  19. verbeke

    verbeke

    Lid geworden:
    23 feb 2008
    Berichten:
    67
    Locatie:
    ingelmunster,belgie
    ja ik heb al een 125cc maar hij is niet straatlegaal he.
    ik cross ermee op prive terrein en soms stiekem eens op de weg.

    ik zal nu kijken voor de foto's

    oja voor degene die het willen weten: hij gaat ongeveer 90

    edit: de foto's zijn veranderd hopelijk kan je ze nu zien
     
    Laatst bewerkt: 17 apr 2009
  20. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Tuurlijk hebben wij toen ook te hard gereden.

    En ja voor een gedeelte heb je gelijk, ik voel me met die 45 tussen de auto's ook niet altijd veilig. Ze zouden die snelheid makkelijk kunnen opvoeren naar de 50-60 KMH daar waar we met de bromfiets tussen de auto's mee moeten. Moeten we echter weer op het fietspad dan weer met een lagere snelheid zodat het verschil tussen de bromfiets en de fiets niet al te groot is.
     

Deel Deze Pagina