Het brommer topic.

full

gooi daar 70cc onder en een 18 mm carb onder en je haalt de 130 zekers wel
en het kan nog gekker 22mm carb er op

Voor de Yamaha FS1 was toen ik 16 was niet veel meer voor te vinden dan 60CC en 16MM .............

Daarentegen reed dat met een tandwielverhouding van 16voor en 36 achter wel tegen de 95 echte kilometers :yes:

Niks geen membraaminlaat :nooo: gewoon een roterende schijfinlaat :thumbsup:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom zou je 100 willen met een scooter???
Geeft alleen maar meer slijtage en bekeuringen...

mee eens :)
het is wel eens leuk natuurlijk om lekker snel weg te trekken en hard te rijden maar dat geeft alleen maar meer toeren en dus ook slijtage,

ik heb een tomos snorfiets en had er eerst een 65cc onder maar die heb ik er weer gauw vanonder gehaalt omdat het gewoon niet meer lekker liep, maakte erg veel meer toeren dan origineel en dus ook meer lawaai,en iedereen keek me na.
 
Waarom zou je 100 willen met een scooter???
Geeft alleen maar meer slijtage en bekeuringen...

Onzin!

Ik heb lange tijd met een Malossi 70cc sport gereden om mn neosje, maar 1x aangehouden en verder slijten de remmen misschien ietsjes harder, maar dat komt ook omdat ze harder moeten remmen :mrgreen:
Owja, achterbandjes leven maar een half jaartje :mrgreen:
 
nope als die te hard loopt nemen ze je papieren in moet je aan eind van de dag weer orgineel laten lopen en dan krijg je je papieren weer terug als nog een dikke boete

en als ze je pakken als je 100 rijd dan ben je rijbewijs voor 4 maanden kwijt en ze vernietigen je papieren

:(
 
Als je het leuk vind om je brommer op te voeren moet je dat vooral doen. Het is leuk om er is aan te sluitelen en lekker te touren. Het kan wel een dure hobby zijn i.v.m. rollerbanken etc, maarja modelbouw is ook duur.
 
tandwiel overbrenging?
setup:
polini evo 1 50cc xsh getuned
21mm dello carb
yasuni c16
malossi vertanding(langere dan origineel!)
carter gekotterd
andere variateur(poulies,koppeling,koppelingshuis etc.

dan haal je het net die 130 hoor;)
het gaat hier om een aerox(minarelli horizontaal)
 
Voor de Yamaha FS1 was toen ik 16 was niet veel meer voor te vinden dan 60CC en 16MM .............

Daarentegen reed dat met een tandwielverhouding van 16voor en 36 achter wel tegen de 95 echte kilometers :yes:

Niks geen membraaminlaat :nooo: gewoon een roterende schijfinlaat :thumbsup:

ik heb een menbraam inlaat blok aangepast

ik heb op internet een 70cc gevonde en een carb dat week nie maar 18 bestaat wel

ik heb 13voor 39achter dan trek je ook lekker en heb je nog een beetje top

loopt 60 met een snelle uitlaat

en een standaart 50cc
 
jongeman,
waarom zou jij al met 70cc gaan beginnen als je uberhaupt nog geen rijbewijs hebt en je bent nog maar 13. Ik zou eerst maar is leren rijden met snellere uitlaat(wat jij noemde) beginnen en als het begint te vervelen dan verder kijken. Ook al ben je zo voorzichtig en je rijd alleen in de buurt. Maar stel! Jij rijd op de weg met lage snelheid, opeens schiet een klein kind voor je. En je probeert hem te ontwijken en lukt niet. Je kan dan toch mooi uitleggen wat je deet. Geloof me je zal je hele leven moeten werken om zijn letsel/overlijden moeten betalen. Die ouders zullen het ook niet heel op prijs stellen lijkt me zo.

tim
 
pff ja dan kunnen je ouders het huis wel verkoopen vooral invalide dan moet je rest van zijn leven betalen

ik heb ook ongeluk gehad toen ik 15 was met de brommer pols knie gebroken
dan dat is niet leuk gelukkig was er niemand anders bij betrokken maar was ook geen openbaren weg
en dus betaalde de verzekering alles :D
maarja nog 4 maandan bij de fisio gelopen om alles weer nogmaal te krijgen
niet prettig

gelukkig ben ik nu 16 en heb me rijbewijs gehaald dus ik kan lekker toeren
 
Ik vind het hier best wel frappant dat al jullie brommerts zo verschrikkelijk veel vermogen hebben ,en zo hard lopen .

Ik kom er hier in het noorden hoogstens 1 per maand tegen die denk ik de 80 haalt .
De rest is veel herrie weinig snelheid.
Je kent het wel scooter geeft gas whaaaaa en er gebeurt niks .

Blijft het spul wel een beetje heel dan ,de meenste hier voeren hem weer af na een week.
Zelf rijd ik wel eens op mijn zus haar scooter 150cc 4takt 15pk?
Of op mijn motor maar er zijn niet veel die ik tegen kom die boven de 80 komen .
De scooter haalt top 115km,

De top van mijn puch maxi was eerder een eerlijk 80 70cc bing 19mm.
Er werd wel verteld dat hij wel 120 liep ,onzin maar ja als ik mensen inhaalde moest ik ja wel sneller zijn als 80 .
Want de ingehaalde reed wel 95 hihihi.

Groeten Wiebe.
 
Ik zat eigenlijk ook al te wachten op zo'n reactie, waar ik overigens volledig achter sta.
Een scooter, boven de 80 is knap werk. Boven de 100 is toch echt onder het mom van sterke verhalen ;) .
Ik ken ook nog de Puch van Wiebe, maar die liep eeecht wel 100, ja eeecht wel, eeeerlijk waar ;) ;) !!

Stil draaien, mooi lopen en ook nog eens power, dat is er maar een zeldzame enkeling. En deze enkeling is vaak met beleid hier mee bezig, zodat je hem/haar ook zelden het gas ziet open trekken, en je hoort ze er ook niet over praten.

Ik rij tegenwoordig nog wel eens op een zelfbouw electrisch stepje. Er is vlak bij m'n huis, langs het kanaal, een mooie brede asfaltweg waar geen auto's kunnen komen, hier hangt de lokale scooterjeugd rond.
Super plekje natuurlijk om je stoere tweewieler te showen, en dat doen ze dan ook graag.
Inmiddels draait het stepje op 10S lipo op top ongeveer 60 km/h, maar het is géén probleem om met de plat liggende scooter rijders (de WHAAAAA (vele decibels)) mee te rijden.
Vol respect kijken ze je dan aan als je ook eens hun mooie bolides bekijkt, en de grote verhalen aanhoort, prachtig! Er is al die jaren nog niet zoveel veranderd ;).

Vriendelijke groeten,
Aldert
 
Die tellers van scooters kloppen ook voor geen zak; Peugeot ludix pizza scooter, 50 op teller, 43 echte km, mijn eigen rotapparaat 45 op teller is 41 km.

en als we nu toch even aan het opscheppen zijn; ik heb mijn vario ringetje eruit, en prop uit de uitlaat, nu gaat hij 70 op de teller met flinke wind mee :P .
 
Laatst bewerkt:
ik wil net zeggen, velen deken dat ze makkelijk 80 a 90 rijden omdat hun teller dat aangeeft, je leest van die verhalen en als ze dan op de rollerbank staan halen ze ineens nog maar amper 65, dan is het van, ja ik snap er niks van! dat mijn bekeuring zo laag is,want ik reed toch dik 80 op de weg :confused:
 
jongeman,
waarom zou jij al met 70cc gaan beginnen als je uberhaupt nog geen rijbewijs hebt en je bent nog maar 13. Ik zou eerst maar is leren rijden met snellere uitlaat(wat jij noemde) beginnen en als het begint te vervelen dan verder kijken. Ook al ben je zo voorzichtig en je rijd alleen in de buurt. Maar stel! Jij rijd op de weg met lage snelheid, opeens schiet een klein kind voor je. En je probeert hem te ontwijken en lukt niet. Je kan dan toch mooi uitleggen wat je deet. Geloof me je zal je hele leven moeten werken om zijn letsel/overlijden moeten betalen. Die ouders zullen het ook niet heel op prijs stellen lijkt me zo.

tim

hij is nog standaar zal 50 rijden en op mijn 16e komt er 60 cc op en op mijn 17e een 70 cc ongv ik wil hem mooi 80 85 laten lopen met de 70
en ik zou nooit gaan rijden op de openbare weg als ik geen bewijs heb, op eigen terijn kan het makkelijk mag dacht ik ook
 
Back
Top