Het brommer topic.

Welke gevolgen dan ? het blijft een bromfiets volgens het kenteken.
Hij voldoet welliswaar niet aan de geldende regels en bij een ongeval kun je daardoor wel flink in de problemen raken.

Welke gevolgen dan ? het blijft een bromfiets volgens het kenteken.
Hij voldoet welliswaar niet aan de geldende regels en bij een ongeval kun je daardoor wel flink in de problemen raken.

Die gevolgen worden ook bedoeld... de verzekering mag in dat geval beslissen om niet uit te keren, en je zult in dat geval alles uit eigen zat MOETEN betalen.....

Tja dan ben je flink de pineut..
Maar als je met een ontgrensde uitlaat rijd, ben je inweze ook al niet meer verzekerd.

valt reuze mee hoor kennis van mij is met 80 tegen een auto aan gereden en hij kreeg alles vergoed van de verzekering
en ze controleren vogens mij ook geneens meer op cc's
wat ik ook niet snap is als je op de roller bank moet en je brommer loopt bijf 70 en je krijgt een boete en je mag zo verder rijden

o is het een brommer :P nee die heeft idd geen vario

Een maat van mij is gevallen door eigen schuld, niet eens schade aan andere goederen of voertuigen. Kreeg wel veel van verzekering terug, maar diezelfde middag stond er wel een rollerbank voor hem klaar. dus hij had er wel wat probleempjes bij. (kenteken kwijt enz)

@Beekman15,
Met 80 ergens tegenaan rijden? dan ben je zo goed als "heen"
Keek hij wel tijdens het ongeluk op zijn tellertje? Ik kan me zo voorstellen dat je daar dan geen tijd meer voor hebt..

Gr. Jeroen

hij had allen ze been gebroken ( hij had motor pak aan dus dat scheelt wel )
hij zij dat met ong 80 gebeurd was zo hard liep die brommer en hij reed vol gas
maarja

dat is mooi balen voor die maat die dat je dan ook nog naar roller moet

ok, heb hier 65cc liggen en een bijpassende kop.
wat pakkingmateriaal en dergelijke.

kostte in totaal een dikke 140 euri.
maar goed ik ga er voor zorgen dat hij alleen een goed koppel krijgt en niet een hele hoge top.
65cc betkent niet opeen 70 rijden maar dat kun jezelf precies voor kiezen door wat te spelen met tandwielen etc.

zo vanmiddag lekker bezig geweest samen met mn broer.
alleen zitten de tapeinden zo vreselijk ontiegelijk vast!!
we hebben er al 3 uit maar de laatste is werkelijk een drama.
op tomosforum stond ergens met een bats er tussen, hebben we geprobeert maar werkt niet.(was achteraf mischien niet zo slim idee).
daarna zij ik wat nou 2 moeren tegen elkaar in en dan draaien?
dat ging perfect tot de laatste we hebben het een x of 5 geprobeert maar geen succes.
heeft iemand nog een ander idee?

ik denk als dit echt never lukt mischien een nieuw blok ofzo?
het kan zijn dat de voet natuurlijk al kapot is geraakt door al dat gerram met mokers,hamers,battsen en etc.
maar volgens mn broer was er weinig kans dat dat kapot zou gaan :rolleyes:.

Mvg wilbert

nog een paar andere ideen gevonden op internet.

1 vijl een moer in het tapeind modat je een ratel, steeksleutel etc. er op kunt zetten.
2 verwarm het tapeind goed, en de cilinder een klijn beetje, dan met griptang er op.
3 pak een steeksleutel buig er een hoek van 90 graden in en dan met de hamer rustig lostikken.

dat ga ik volgende week eerst maar proberen en dan kunnen we weer verder met het monteren van de nieuwe cilinder.

Als eerste flink in de WD40 zetten, vervolgens het moertje opstoken en met een (Goede) griptang indien het moertje dol is los zien te krijgen. Als je moertje nog heel is eerst met de ratel proberen natuurlijk. En een nieuw blok eronder is zeker niet nodig, dan kan je nog beter even de slijptol erop zetten en daarna uit gaan boren, maar weet bijna zeker dat dat niet nodig is.

@beekman ja maar dan moet je wel iets hebben om op te zetten en dat heb ik niet.
ja 2 moeren maar die gaan al los met de ratel.

@ banana

het is een tapeind, geen bout.

Laatst bewerkt:
wij hebben geen lasaparaat, moet ik eerst even iemand vinden.
ga is de voorgaande manieren proberen, de geschikste lijkt me om er een moerkant in te vijlen.

Ooh, ik dacht dat je het moertje er niet afkreeg. Maar voor het tapeind geld eigenlijk hetzelfde, dat idee van micropuller is ook wel een goede.
Maar waarom zou je eigenlijk je tapeind willen vervangen, zo snel gaan deze dingen niet kapot en je hoeft ze echt niet perse te vervangen bij het monteren van een nieuwe cillinder.

jep, hij,s er uit!
1 carter kant is er af en we gaan het blok reviseren want die is niet helemaal jofel meer, zeker nu hij ook iets meer te verduren met 65cc.

Back