Het brommer topic.

Hey luitjes,
ik heb mijn oude puch maxi nog in mijn berging, nog als nieuw en veel bling bling. Echter toen een paar jaar geleden dat schouwen/kentekengedoe kwam, heb ik hem niet geschouwd omdat ik er eigenlijk nooit op reed, hooguit af en toe ffe startte om te testen of hij het nog deed.

Echter nu zou ik hem wel weer willen laten rijden, kan ik alsnog bij de fietsenmaker langs om hem te laten schouwen, of moet ik dan naar de RDW.

Heb niet zo'n zin om naar de RDW te gaan, vrees dat ik dan veel kosten moet maken (heb immers een kort achterspatbord, andere uitlaat, hier en daar wat speling en geen achterlicht op de juiste plek).

191494060_5_8J3v.jpeg

191492837_5_Hsk6.jpeg

het zijn een beetje wazige foto's omdat het foto's van foto's zijn..
groeten Wesley
oh en ps. hij is motorisch standaard, gewoon 50cc, (had ooit polini 69cc maar toen ik ging studeren leek mij dat niet verstandig ivm rollerbanken etc).

Laatst bewerkt:
leuke puch!!
schouwen gaat niet meer
je moet voor een keuring naar de rdw, kosten ongeveer 175 euro. das alleen de keuring, om hem goed gekeurd te krijgen moet hij goed remmen, verlichting moet het doen en hij moet aan alle wettelijke eisen van vandaag de dag voldoen, dus ook de snelheid moet 45 km per uur zijn (5km speling naar boven)

leuke puch!!
schouwen gaat niet meer
je moet voor een keuring naar de rdw, kosten ongeveer 175 euro. das alleen de keuring, om hem goed gekeurd te krijgen moet hij goed remmen, verlichting moet het doen en hij moet aan alle wettelijke eisen van vandaag de dag voldoen, dus ook de snelheid moet 45 km per uur zijn (5km speling naar boven)

oke dat vreesde ik al, snelheid is op zich wel in orde, iets van 50 km hooguit, maar alle wettelijke eisen. pfff denk dat er dan niks van mijn brommer overblijft..

denk dat hij dan toch nog maar een tijdje in de berging blijft, projectje voor later

idd, dat kost je nog een flinke duit.
beter koop je voor dat geld een nieuwe brommer.
zal heus nog wel iemand zijn die dit brommertje wil kopen voor int weiland ofzo.

als je mss van plan was om hem te verkopen.

me rs je begint al aardig op te schieten :D wielen rem klauwen en frame gecoat en frame zit al in elkaar

hier foto's

Uploaded with ImageShack.us

begint er al aardig op te lijken toch?

af1 enkel achterbrug is ook gecoat maar ligt nog op me werk
en 125cc voorvork je komt er ook nog op ;D
en honda rs 125 kontje maar ik moet nog even het sub frame op maat maken

:D

Laatst bewerkt:
Hey luitjes,
ik heb mijn oude puch maxi nog in mijn berging, nog als nieuw en veel bling bling. Echter toen een paar jaar geleden dat schouwen/kentekengedoe kwam, heb ik hem niet geschouwd omdat ik er eigenlijk nooit op reed, hooguit af en toe ffe startte om te testen of hij het nog deed.

Echter nu zou ik hem wel weer willen laten rijden, kan ik alsnog bij de fietsenmaker langs om hem te laten schouwen, of moet ik dan naar de RDW.

Heb niet zo'n zin om naar de RDW te gaan, vrees dat ik dan veel kosten moet maken (heb immers een kort achterspatbord, andere uitlaat, hier en daar wat speling en geen achterlicht op de juiste plek).

191494060_5_8J3v.jpeg

191492837_5_Hsk6.jpeg

het zijn een beetje wazige foto's omdat het foto's van foto's zijn..
groeten Wesley
oh en ps. hij is motorisch standaard, gewoon 50cc, (had ooit polini 69cc maar toen ik ging studeren leek mij dat niet verstandig ivm rollerbanken etc).

je had hem toen in die tijd wel beter kunnen laten sachouwen,dat koste toen niet zo veel en ze keken niet naar een achterspatbord. ik had voor die tijd ook een paar brommers en weg gedaan.maar als ik het had geweten dan had ik ze gehouden en laten schouwen. een framepje met kenteken is al zo'n 150 euro waard. maar alsnog laten keuren bij de rdw kost ook 150 euro, je mag op de rollerbank 55 km per uur max. gaan en je brommer mag niet meer dan 97Db aan geluid maken, als je geluk hebt dan kom je er zo door als je daaraan voldoet. wel even een reflector van achter erop zetten.maar spiegels en knipperlichten hoeven er niet op te zitten,

Hihih zelfs met de kou van afgelopen winter , deed me brommertje nog vrolijk 1:50,9 :) (neos 4t)
Toch wel een leuk voordeel, ipv 1:8,7 van me derbi senda SM Xtreme...

zo ik dacht, ga mee eens inschrijven voor het examen van aankomende maandag maar is weer volgeboekt :mad::mad::mad:.

tip: zodra je een examen datum ziet die je uitkomt GELIJK reseveren want anders is hij de volgende dag vol!

Een 17-jarige bromfietser uit Zwartemeer moest woensdagmorgen zijn bromfietscertificaat inleveren. Op de Phileas Foggstraat in Emmen klokte de politie zijn snelheid op 67 kilometer per uur. Na correctie bleef er 64 kilometer over en dat was ongeveer 34 kilometer per uur te veel van het goede. De jongeman werd aan de kant gezet, moest zijn rijbewijs inleveren en mocht geen meter meer rijden.

Bron:Brommerforum.nl - Nieuws - Veel te snel: brommerrijbewijs inleveren

Zie ook de weg waar het was: Phileas Foggstraa - Google Maps

hmm, ja dat is best vreemd.
in blik op de weg was er 1 die rond de 70 reed en er met een boete vanaf kwam.

het verschilt heel erg met wat voor agent je te meken heb, regio enz.

met rollerbanken is dat precies ook zo.

Sinds gister had ik ook een scooter, Een Honda sfx, klasse a.
Sinds gister ook verzekerd, alleen nog geen groene kaart ontvangen.

Dus wordt vandaag aangehouden voor rijden zonder helm,
Wordt er om mijn groene kaart gevraagd, kon ik die natuurlijk niet voorleggen,

Resultaat, Scooter in beslag genomen!!

Meneer agent wilde niet even de moeite doen om naar mijn verzekeringsmaatschappij te bellen, Zodat die een verzekeringsbewijsje konden faxxen.

Leuk hoor, scooterrijden ;)

en de praktijk dus nu ook!!

Gefeliciteerd :proost:

Sinds gister had ik ook een scooter, Een Honda sfx, klasse a.
Sinds gister ook verzekerd, alleen nog geen groene kaart ontvangen.

Dus wordt vandaag aangehouden voor rijden zonder helm,
Wordt er om mijn groene kaart gevraagd, kon ik die natuurlijk niet voorleggen,

Resultaat, Scooter in beslag genomen!!

Meneer agent wilde niet even de moeite doen om naar mijn verzekeringsmaatschappij te bellen, Zodat die een verzekeringsbewijsje konden faxxen.

Leuk hoor, scooterrijden ;)

Volgende keer toch maar even helmpie op doen hé ;) .

@alexandertje
daar is niks raars aan , blijkbaar heeft die bromfietser een blauw kenteken aangezien hij 34 km te hard reed en ''maar'' 64 ging en 64-34 = 30 zo hard mag je met een blauw kenteken rijden.

Back