Het brommer topic.

Maar hij heeft niet zo'n goede band met scooters als ik..

Over banden gesproken, Welke merken hebben jullie erop liggen en wat vind je ervan?

Ik heb nu Michelin Boppers op mn neos liggen, gaan al meer als 3 jaar (Waarvan 1,5 jaar op 70cc, nu 50cc)mee en kunnen nog tot dit najaar mee! Goede grip en mooi profiel erin!

Heb hiervoor maxxis banden gehad en die slijten een heel stuk sneller als de boppers! met een 70cc is de achterband in een half jaar op! Ook goede grip en een leuk profiel!

Heb ook nog metzeler 7-teen banden gehad maar die zijn echt kut! Te glad en slijten erg snel!

groeten

Laatst bewerkt:
zo te zien mannetje met weinig geld die van zijn ouders zijn scooter/brommer niet mag opvoeren :rolling:.

Mijn brommer is wel degelijk opgevoerd, aangezien het opvoeren van bromfietsen volgens de wet illegaal is zal ik in het openbaar geen details geven.

Dat weet je niet... Maar hij heeft niet zo'n goede band met scooters als ik..

Neen, Ik houd niet zo van rijdende pleepotten, alhoewel met 70cc met een goed afgestelde vario en koppeling is het toch wel geinig... continu volle kracht, maar ik houd het toch liever bij schakelen.

Over banden gesproken, Welke merken hebben jullie erop liggen en wat vind je ervan?

Ik heb nu Michelin Boppers op mn neos liggen, gaan al meer als 3 jaar mee en kunnen nog tot dit najaar mee! Goede grip en mooi profiel erin!

Ik heb michelin pilot sporty's onder mijn brommer, maar ik had toch wel meer van ze verwacht, alhoewel; ze zijn beter dan wat ik ervoor had.

En over dat troll gebeuren: Jullie doen maar. Ik zal me niet verlagen tot jullie niveau.

Ik heb michelin pilot sporty's onder mijn brommer, maar ik had toch wel meer van ze verwacht, alhoewel; ze zijn beter dan wat ik ervoor had.

Verklaar je nader! Wat viel er tegen en wat is er beter aan dan degene die je ervoor had en welke banden waren dat?

Verklaar je nader! Wat viel er tegen en wat is er beter aan dan degene die je ervoor had en welke banden waren dat?

Aangezien iedereen op het internet goede reacties gaven over de Michelin Pilot Sporty had ik hoge verwachtingen qua grip, het is niet slecht, maar ook niet super, het is een goede band.
Ik had continental banden eronder, ik weet niet welk type, maar de Michelin's hebben zonder twijfel meer grip op zowel droog en nat wegdek.

je rijd er wel in het openbaar meer rond dus vrijwel hetzelfde.

Metrakit Thrower met nieuw demperwol, vanaf fabriek zijn ze maar 3/4e gevult, en wat gevult is zit retestrak op mekaar gepropt.
Top performance 50cc zwarte top, standaard cillinder was een 'trage' cillinder, met deze top performance trek ik met gemak de 13K toeren.
Dell'orto(een echte, geen chinees bamboe ding) 17.5mm, standaard luchtfilter, membraanstuffer en spruitstuk uitgeveild.
Top performance ducati CDI/bobine unit, deze is begrensd op 15K toeren.
Standaard tandwielverhouding.

Laatst bewerkt:
iesies verbeterd dus :).
hoe hard gaatie precies?

Standaard uitlaat is bagger, standaard cillinder is bagger.

Ik heb geen idee, ik rijd in z'n 5 met gemak de teller eruit, en de teller gaat tot iets verder dan 80 (85 ong.) en dan heb ik nog een versnelling over.

Ik ga toch niet overal vol gas, af en toe even op een lege weg even het gas opentrekken ;) .

Ik rij met een Michelin Pilot Sporty voorband, en een cheap-ass Deestone achterband. Hiervoor heb ik met een Michelin Pilot Sporty achterband, en een Pirelli Evo 21 voorband gereden. Over Michelin en Pirelli ben ik zeer tevreden, slijten niet extreem hard en ook in de regen hebben ze voldoende grip. De Deestone moet je niet teveel van verwachten, ik heb hem erop zitten omdat hij goedkoop is en heel langzaam slijt (Vrij harde band). Als het wegdek droog is heb je met de Deestone voldoende grip om hem plat te gooien, maar bij nat wegdek gewoon rustig rijden anders ga je op je plaat.

@Markjuhh: Boppers zijn inderdaad prima banden, kosten geen reet en je ze hebben zowel op een nat wegdek als een droog wegdek voldoende grip.

Zo net even het hele motorblok onder mn neosje uit geschroefd :mrgreen:

@ banana: Als jij zou moeten kiezen tussen pilot sport en bopper, welke zou het dan worden en waarom? Ben binnenkort aan nieuwe banden toe en pilot sports zijn genomineerd, Wil alleen niet achteruit gaan tov de boppers die ik nu heb!

om nog even terug te komen op die (waardeloze) scootertellers, ik rij altijd naar school samen met twee andere klasgenoten. we rijden op het tempo van de langzaamste, 60 op scooterteller. de ander kan volgas 70 op scooterteller. ook ontgrenst.

laatst werden we aangehouden door de politie. gelijk mooi ff kijken hoe hard ze nou echt gaan dachten wij. die met 60 op teller liep uiteindelijk maar 48 en die andere liep 55. moet je nagaan wat een afwijking.

stijn

(trouwens ik wist niet dat je op roller maximaal 59 mag rijden?? werd me verteld door de politie toen ik erop moest)

Hey

Die rollerbanken klopt tegenwoordig ook niks meer van! Toen ik er met mn neos met malossi 70cc sport op moest kwam hij maar op 70 km/u uit, en de teller ging tot over de 100 (hoeveel weet ik niet, teller zelf geeft maar tot 100 aan)

Groeten

ja klopt, ze geven idd een te lage snelheid aan. mijne ging 69 op roller en loopt op teller 84 en op gps 74

maar dan nog is het verschil van die tellers te groot en te onrealistisch

stijn

Gps 74 - 5 km correctie = 69 km/u... Ligt denk ik toch aan je teller ;)

En het andere motorblok hangt weer onder mn neosje 8)

Een Minarelli Horizontaal luchtgekoeld blok.
Moest wisselen omdat 1 krukaslager stervende is.
Dan is het toch wel makkelijk dat ik 2 blokjes heb :mrgreen:

Hey

Die rollerbanken klopt tegenwoordig ook niks meer van! Toen ik er met mn neos met malossi 70cc sport op moest kwam hij maar op 70 km/u uit, en de teller ging tot over de 100 (hoeveel weet ik niet, teller zelf geeft maar tot 100 aan)

Groeten

ja klopt, ze geven idd een te lage snelheid aan. mijne ging 69 op roller en loopt op teller 84 en op gps 74

maar dan nog is het verschil van die tellers te groot en te onrealistisch

stijn

Nou, mijn brommer gaat toch echt maar tot de 85 op de teller, en ik had op de rollenbank 98 gescoord.
En de rollenbank was net terug van het ijken.

Rollerbankjes kloppen wel;) De tellers op de scooters kloppen alleen niet, daarom moet je het ook gewoon op een andere manier meten.. Bijvoorbeeld met een GPS, of testbank.

Ik had het geluk dat ik een van die mini rollerbanken tegenkwam waar al die problemen mee waren toen :mrgreen:
Volgens mij had ik de choke er ook bij op gezet, maar dat weet ik niet zeker meer, is al te lang geleden!
Was iig blij dat hij toen niet meer aangaf :mrgreen:
Aleen dacht meneer agent er anders over en die schreef nog een boete voor slechte achterrem en kapot remlicht :(

Back