Het brommer topic.

Even een vraagje. Als je een Malossi 17,5 mm carberateur op een ontgrensde scooter met Piaggio blok monteert, moet je dan de rollen en veren anders afstellen ?

als je er optimaal gebruik van wilt maken is dat wel handig ja... het extra beetje vermogen moet wel goed gedoseerd worden.

Andere carb is niet dermate "spannend" dat ik daar al aan zou beginnen:) (drukveer al helemaal niet)

Het steld inderdaad niet veel voor..

Je wint er wel trekkracht mee, en uiteraart wat er hierboven al word vermeld moet je der opnieuw afstellen.. Wees niet altijd tevreden met wat je er al uit heb gehaald. Probeer altijd 1tje lichten of 1tje zwaarder voor een nog betere afstelling.

Wat ik ook alleen maar wil is een snellere optrek. Een 17,5 mm carberateur en een laagtoerige 70cc zou het moeten doen. Ik wil rond de 60km/u rijden zodat ik goed door het verkeer kan doorkomen en geen hoge boete heb bij een rollerbank. Maar wil wel heel snel weg zijn bij de stoplichten. :-P

als je de varioring dr uit haalt, rijd je ook al 60/65.. dus om daar nou een 70 cc voor te monteren.. lijkt me zonde van je geld.
trouwens, ik had gehoord dat als je gepakt wordt met een blok groter dan 49,9 (50 voor t gemak;)) dat je dan problemen hebt wanneer je gepakt wordt.

Gtz

kweet niet hoe je 60 met 70cc wou halen maar dan ga je toch al snel richting de 80-90 met std ontgrenste uitlaad, anders loopt het helemaal niet.
IK zou als ik jou was gewoon een sito + halen die lopen wel leuk en verder niet al te hard.

Frankyman

als je de varioring dr uit haalt, rijd je ook al 60/65.. dus om daar nou een 70 cc voor te monteren.. lijkt me zonde van je geld.
trouwens, ik had gehoord dat als je gepakt wordt met een blok groter dan 49,9 (50 voor t gemak;)) dat je dan problemen hebt wanneer je gepakt wordt.

Gtz

meid dat meen je niet?:sleepy:

het gaat erom dat als je met 50 snel/ 70 cc (70 cc langzaam) Dat je niet meer verzekerd ben. Word je de 1ste keer met 80 a 85 km/h echte kilometers... Dan word als eerst je kentekenpapieren ingenomen waardoor je je scooter terug moet voeren naar de legale 45km/h binnen 3 weken?. Dan moet je naar het bureau toe om dat te bewijzen... Vervolgends krijg je je papieren terug. Mocht het je de 2de keer weer overkomen dat je vet te hard rij dan word je gehele scooter in beslag genomen dan gaat de justitie erover, die beslist dan weer of je hem terugkrijgt of dat hij als testschijf op een ijzerepaal word gebruikt ?

Laagtoerige 70cc bedoel ik hè. ;-) Laat maar dan trouwens. Een Malossi 17,5mm carburateur met een Malossi luchtfilter zal dan wel genoeg zijn voor een hogere optreksnelheid. :)

Wat ik ook alleen maar wil is een snellere optrek. Een 17,5 mm carberateur en een laagtoerige 70cc zou het moeten doen. Ik wil rond de 60km/u rijden zodat ik goed door het verkeer kan doorkomen en geen hoge boete heb bij een rollerbank. Maar wil wel heel snel weg zijn bij de stoplichten. :-P

Jij heb nog een hoop te leren.. een heleboel:rolleyes:
Haal je vario er alleen maaruit en je heb je gewenste snelheid. Geen gezeik verder met de politie/je ouders..

Laagtoerige 70cc bedoel ik hè. ;-) Laat maar dan trouwens. Een Malossi 17,5mm carburateur met een Malossi luchtfilter zal dan wel genoeg zijn voor een hogere optreksnelheid. :)

een luchtfilter doet dus echt niks een std setup:O maakt alleen meer herrie en is dus opvallender.

Ik weet niet waar je dalijk opgaat rijden, maar der zijn al een paar scooter`s uitgevoerd met een 17,5 carb. Echter wel begrenst...

En het is of of en niet en en.

dus of snel optrekken en hoge snelheid
of langzaam optrekken en lage snelheid.

Onbegrenst rij ik ook 85@ teller met nu op het moment dan 50 cc standaart en sito plus..

@Frank,

hmm 75 op teller zeg maar. 3de keer achtereen volgend dat kan ook.
maar dan ben je volgendsmij niet je kentekenbewijs kwijt, dat gaat pas bij 75 a 80 ???

Verbeter me als ik fout ben:oops:

:edit:

Laatst bewerkt:
die 70cc klopt inderdaad, hoorde het ook al maar was te laat met verbeteren ;).

geld die 2 keer alleen als je "vet te hard" gaat? want ik geloof als je 3 x over de 65 gaat oid. dat je hem dan sowiso kwijt ben. of klets ik nou weer uit mn nek ?

Jij heb nog een hoop te leren.. een heleboel:rolleyes:
Haal je vario er alleen maaruit en je heb je gewenste snelheid. Geen gezeik verder met de politie/je ouders..

Ik bedoel: Ik wil veel sneller optrekken dan een standaard blok! Dus daarom mischien een laagtoerige 70cc en een ander carburateur...;) Maar ik wil juist geen hoge topsnelheid door de rollerbank.

Ja dat gaat je niet lukken.. dan moet je toch echt een begrenzer nemen (als hij der niet uitklapt dan)

edit. @ vorige post

@ömer078: welke scooter gaat t eigenlijk over? ben wel benieuwd ;)..

ik zal hier ff 2 foto's posten van mijn toekomstige brommert :). Vrijdag ga ik hem halen.

DSCF4360-kopie.jpg

DSCF4359-kopie.jpg

Groeten,

Ruben

Laatst bewerkt:
Back