Het brommer topic.

Dit is mijn brommer een echte Kreidler RMC-S 1981 Volledig gerestaureerd.
60cc ongeveer 85 km/h nu nog wachten totdat ik 16 ben en dan mijn papiertje halen en rijden.
p6060371_504.jpg
 
nou dan post ik mijn snorfiets ook maar even..deze heb ik een maand geleden gekocht voor een prikje en kon hem daarvoor niet laten staan..

sep03002.jpg
 
kijk! die kreidler is natuurlijk ook mooi
dat is ook wel mijn smaak.
vandaar mijn keuze voor een Zundapp, die word nu compleet gerestaureerd
die tomos is ook een erg leuk dingetje
gr. Jeroen
 
Oke, mijn 4takt neos, is behoorlijk zuinig.
Hij doet 1 op 44,2 !! Maar dit zal straks nog zuiniger worden, ben het namelijk nog (deels) aan het inrijden, en er komt straks een andere vario op, zodat hij iets harder loopt (nu 55km op de gps) en tegelijk dus minder toeren maakt.
We willen naar de 1 op 50!
 
oke, maar zoals zundapp enz, die hebben cillinders voor brommers
van 50/60/70cc.
de politie is ook niet te slim hoor, Mijn broer werd een keer aangehouden met de zundapp, en hij moest dus op de rollenbank, en de politie agent was een zundapp kenner (zei hij) dus... ze zetten hem erop... vergeten ze de 4e versnelling!! dus toen reed ie nog maar 68, met 4e versnelling ±90 km/h, dus heel erg veel mazzel
gr. Jeroen
 
Bij mijn kreidler had ik de choke wat aangepast, bij aanhouden duwde ik die half in en kwam niet vanzelf terug omhoog bij volgas ;)

En dan stond er dus een sputterende Kreidler op de testbank :)
 
het is nog steeds een brommer, alleen deels opgevoerd
Nope. Alles boven de 50cc is geen brommer meer, maar een motorfiets en daar dien je dus ook het bijbehorende rijbewijs voor te hebben om erop te mogen rijden.

Wegenverkeerswet 1994
e. bromfiets:

a. motorrijtuig op 2 wielen, met een door constructie bepaalde maximumsnelheid van niet meer dan 45 km/h, uitgerust met een verbrandingsmotor met een cilinderinhoud van niet meer dan 50 cm3 of een elektromotor met een nominaal continu maximumvermogen van niet meer dan 4 kW, niet zijnde een gehandicaptenvoertuig;
De rest heb ik maar even weggelaten, aangezien dat gaat over 3, cq 4-wielige voertuigen.
 
@psygho, was dat niet erg dom? haha
Nee, Als ze me een bekeuring wllen geven, dan ook een waar ik RECHT op heb...

Moet wel vertellen dat dit vorig jaar was (toen was ik al 32jaar), en reed in een fuik.

Geen bekeuring gehad....

De tofste was (onbedoeld) een motor agent inhalen op een bochtig weggetje......
Ook met me derbi vorrig jaar.

Net toen ik de bocht om kwam zetten met 95km per uur, zag ik dat er een motormuis voor me reed... (was een prachtig landweggetje,veel bochten,)

Tja, en dan maar gewoon doorgaan, hij had me toch al gezien, dus de l*l was ik zowiesoo, dus prachtig ingehaald...
En uiteraard moest ik stoppen....

Op de vraag hoe hard ik reed zeg ik droog,ongeveer 20 km harder dan dat jij net reed. En jij reed al dik te hard (60km weg, maar was erg rustig, en erg mooi weggetje).....
Doe me helm af,Dus ik zeg, hier heb je me rijbewijs, en ik hoor het wel binnen 10 dagen wanneer ik hem terug krijg..... (30 te hard is met brommer al inleveren)

Zegt de agent.... Is dat een brommer dan ??????? (kijkt naar kenteken)
Ik, Yep, helaas wel..... Dus vandaar dat ik je ook mijn rijbewijs geef.
Agent kijkt op papier...
Dus meneer E. XXXXXXXXX Auto, vrachtwagen met aanhanger, en idd geen motor rijbewijs... Zonde kerel, moet je toch echt gaan halen, als je daar de mogelijkheid voor hebt, dit is een pracht weggetje voor de motor,zoals je al hebt vernomen......

Geeft me rijbewijs terug, en gaat er weer vandoor.........:confused:
 
Laatst bewerkt:
HAHA! dat is even mazzel hebben!

DAT zijn nou motoragenten met een hart voor motor rijden (en vaak ook schakelbrommer rijden). Die heb ik in mijn tijd ook maar genoeg gezien toen ik op mijn Aprilia Futura af1 buikschuiver door de buurt reed (snelle 50, andere tandwielen en carb, top van 135 op gps, 4 versnellingen).

Leuk detail was wel, dat mijn brommert voorzien was van verschillende onderdelen van de 125cc versie (voorvoork, achterbrug, remmen, voor EN achterband) zodat ik ook veilig kon remmen, en ook vering had die de snelheid van hobbels bij kon houden ;) en de bijbehorende bandjes.

Een keer een aardig polderweggetje samen met een agent flink hard en sportief genomen, moest hem volgen, en hij zei: rijd maar met me op, is alleen papier controle joh, niets te vrezen. En vervolgens rijden we met 80 (waar je ook 80 mocht) lekker met zijn 2en een aardig eindje door de polder :)

*zucht* die goede ouwe tijd...
nu aan het wachten tot ik eindelijk mijn motor rijbewijs kan halen ;) (financieel gezien dan)
 
Back
Top