Het brommer topic.

nou, het is niet mijn smaak, dat plastic trekt me niet zo..
maar goed, je mag ze me wel doen hoor ;P
ik zeg ook niet dat ik elke oldtimer prachtig/mooi vind, maar mijn Zundapp vind ik mooier.. meningen verschillen.

brommertlinksvoor.jpg

gr. Jeroen

Laatst bewerkt:
Sow lang niet geweest hier. ;p Vind scooters toch net iets leuker dan rc.:oops:

Mijn Zip 2takt.

s6303512.jpg

Binnekort verkopen en mischien een RS halen. :) (en voor de winter weer verkopen :hammer:)

Ik had toen ik 16 was, pff alweer 12 jaar geleden een aprilla europa.

Heb gereden met 50cc 4 bak, 60 cc 4 bak en een 110cc 5 bak :rolleyes:.
Of dat nu verstandig was....., maar was een leuke tijd

Zoeen dus: http://video.google.com/videoplay?docid=-5139632737173170669#

Alleen was bij mij het voorspatbord en dat spoilertje ook groen en ik had er een echt brede motor achterband opliggen.
Scooter tijdperk was helemaal in maar ik wou een 110kg zware schakelbak.
Zou er zo weer op willen stappen.

Laatst bewerkt:
Heb zelf nu een speedfight 2, gaat momenteel 60kmh op teller maar binnekort begrenzers eruit en ander uitlaatje eronder en dan maar kijken hoe hij loopt...
Had van de week een Stage6 RacingPro uitlaat weten te kopen voor een mooi prijsje, maar hangt nu onder mijn broer ze speedfight...
Reden daarvoor is dat ik met die uitlaat een beetje de snelheid overtreed, namelijk 95 kmh op teller (Ca. 80 echte kmh)
Dus eerst weer even zoeken naar een ander uitlaatje, dan nog paar nieuwe kappen kopen en natuurlijk een mooi sportstuurtje erop....
Foto's volgen nog;)

Oh, wil ik best wel vertellen hoor!

deze Zundapp heeft mijn ouders 2500€ gekost, (gelukkig mijn ouders ;) )

Daarna heb ik al wat aangepast / verbeterd

* Zo zijn 2 weken geleden mijn Velgen / blokbeugels / voetensteun / uitlaatsteun gepoedercoat (100 €)

* Euro begrenzertje aangesloten (25 €)

* nieuwe Metzeler M22 banden (80 €)

* nieuwe Kokusan ontsteking (180 €)

* wat accessoires zoals: remblokjes, kabeltjes enz. (± 20 €)

* bredere ketting + tandwielen (40 €)

* teller was achteraf 6v, 12v ontsteking (gaat niet lang goed) (90 €)

Dus dit komt makkelijk bij de 3000 €

@Charger,
Nouja, de brommer bleef het uiteraard doen (Zundapp he haha)
maarja, sommige puntjes gaan dan roesten, deze brommer heeft bijna alle bouten en moeren van RVS, dus doe roesten niet, maar bij de standaart wel, en nog wat.
Maarja dit is allemaal alweer weggewerkt. Het is heel zonde om dan te gaan rijden, maar ik had mijn Rijbewijs net, dusjaa.. ik ken me niet zo iemand bedenken die dan niet gaat / wil rijden.

gr. Jeroen

onderste ziet er niet uit! doe dan iets in de richting zwarte kappen en rood/oranje details;)

Heb er ook aan zitten denken, Maar vond hem zo ook wel nice komt miss ook omdat hij nu veel kleiner is als het origineel .

:

stickers komen niet echt uit :)

Laatst bewerkt:
Ik vind een 517 niet zo mooi ;) een 529 is net wat sportiever als een 517, een 529 schijnt ook beter te rijden.
Dit blokje is compleet gereviseerd (Lagers, keringen, krukas, cilinder) kortom, loopt als een zonnetje. half jaar geleden is die hele brommer gedaan, gespoten enz

buiten de 2 die nu klaar zijn ben ik een kreidler RS(motor) aan het opbouwen uit 1972, voorbeeldje:)
img_2961__medium___medium___small__181.jpg

en hier is een betere foto van mijn andere trots, 13 juni in N-H weer een ritje met alleen eitankjes toegestaan:cool::

d47fd20f48121a7ebc4e8.jpg

Back