Het brommer topic.

motor was al koud want het was zeker wel een kwartier +- na dat hij gelopen had.
en geluk zeker.
die kennis van me mag helemaal van geluk spreken, de aerox van hem loopt rond de 90 op de gps.

ik werdt op tijd gewaarschuwd door een jongen die me aanhield

Vuile landverrader.

die kennis loopt rond de 90 op de gps.

Wacht maar tot je zelf in een auto rijdt en er bots zo'n te**ng jong tegen je aan, omdat hij niet op tijd kan remmen, en je kan zelf de schade betalen, omdat die ander op de brommer een beschermde soort is.

Terplaatse afschieten zulk ongedierte.

En ga alsjeblieft niet van die zeikpraatjes houden van "jij bent toch zelf ook jong geweest", want dat doen anderen al vaak genoeg.
Bovendien heb ik geen brommer gehad.

Zo dat lucht op.

zozo ,

hij wilde je niet boos maken ?

en verder ,

Ik ben gister geslaagd voor m'n praktijk examen dus mijn puch gaat morgen de weg op !

Laatst bewerkt:
zelf de schade betalen, omdat die ander op de brommer een beschermde soort is.

Onzin, zolang jij je aan de regels houd in je auto en een scooter die knalt met 90 tegen je op (Scooter mag maar 45kmh dus hij is sowieso fout) dan is de kosten voor de schade voor hem... Je hoeft je dus nergens zorgen over te maken, echter begrijp ik wel dat het soms irritant kan zijn hoe sommige scooterrijders zich op de weg gedragen....

@ Hackroader:

Gefeliciteerd man;) Moet je trouwens niet eerst een week wachten totdat je rijbewijs kunt ophalen bij het gemeentehuis? In ieder geval veel plezier ermee!

Vuile landverrader.

Wacht maar tot je zelf in een auto rijdt en er bots zo'n te**ng jong tegen je aan, omdat hij niet op tijd kan remmen, en je kan zelf de schade betalen, omdat die ander op de brommer een beschermde soort is.

Terplaatse afschieten zulk ongedierte.

En ga alsjeblieft niet van die zeikpraatjes houden van "jij bent toch zelf ook jong geweest", want dat doen anderen al vaak genoeg.
Bovendien heb ik geen brommer gehad.

Zo dat lucht op.

ongedierte nogwel ;), hoe harder iets loopt hoe mooier het is alhoewel anderen daar dus anders over denken.

Wat een frustraties overigens :shock:.
dat je zelf nou geen geld had om een brommer te kopen ja daar kan ik niets aan doen maar zeur dan niet tegen mensen die blij zijn dat ze ontkomen zijn aan een stel akelige mannetjes die op jacht zijn naar brommers (die wel 20KM te hard lopen :shock:).

oei oei, ik voel wat :onweer: aankomen.......

Opzich snap ik wel dat veel mensen zich irriteren aan te hard rijdende brommers/scooters omdat veel jongeren nogal agressief rijgedrag vertonen. Dan heb ik het over dingen zoals geen voorrang verlenen, rechts inhalen, door rood rijden etc.
Maar ik vind zolang je als bestuurder van scooter/brommer jezelf kunt aanpassen aan het verkeer, en je aan de (meeste) regels houd en alleen je gas open trekt waar het wél kan, is er niks aan de hand en vind ik het pure onzin als je je daar aan irriteert. Oftewel, de goede lijden onder de slechte en dat is nou eenmaal zo...

oei oei, ik voel wat :onweer: aankomen.......

Dat zou jij wel willen he?

Die lol gun ik je niet.

images

Gefeliciteerd man;) Moet je trouwens niet eerst een week wachten totdat je rijbewijs kunt ophalen bij het gemeentehuis? In ieder geval veel plezier ermee!

thx ! :)

ja eigenlijk wel maar kon het toch niet laten om alvast even te gaan tanken haha aankomende woensdag heb ik waarschijnlijk me rijbewijs en dan donderdag naar school op de brommer.

@Hackroader

Oke dan, veel plezier ermee en kijk goed uit;)
Zeker in de winter moet je goed opletten, maar dat gaat vast goed komen.
Ik moest ook praktijk examen doen, en ik moet zeggen ik heb er meer van geleerd dan ik had verwacht...

Haha , ja zeker in de winter zal ik goed moeten uitkijken of gewoon fietsen...

nja nu is het nog geen winter (qua sneeuw dan..) dus er gaan wat liters doorheen de komende weken haha :p

Ik leerde idd ook meer van het examen dan ik had gedacht en het was ook lastiger dan ik had gedacht !

Ik vond het ook lastiger dan verwacht, maar achteraf moet ik echt zeggen dat ik blij bent dat ik het gedaan heb. Ik merk dat ik toch een hele andere rijstijl heb dan de meeste van mijn vrienden en ben ook vrijwel de enige die nog nooit een ongeluk heb gehad. Misschien is het wel pure luck, of ik heb gewoon geleerd om jezelf als bestuurder in te leven in andere bestuurders. Ik weet het niet, ben toch blij dat ik het gedaan heb omdat ik mezelf wel veilig voel op de weg ook al rij ik soms wat harder dan toegestaan. Wat voor puch heb je trouwens, gewoon een maxi? Leuke dingen zijn dat hoor, heb zo'n 2 jaar geleden vaak aan die dingen gesleuteld:P

Ben toch wel blij met de neos 4t, Zelfs met dit koude weer, en constant volgas, zit ik nog op een verbruik van 1 op 41,6. (top zit op 70km GPs met wind tegen en 80 gps wind mee)
Normaal tegen de 75. Mooie snelheid, en ben altijd rustig in de stad, dus nooit problemen..

Laats wel controle, reed ik tochwel 75, (b weg) en komt en een politie motor naast me, of ik even wil stoppen...

Dus doe alles uit,en me helm af, en kijkt me aan, en vraagt om me rijbewijs (heb bijna alle rijbewijzen, inclusief groot en bus) Bekijkt de brommer, en vraagt hoe hard ik reed...
Ik zeg zo, als jouw klokje het goed doet, had je geweten dat ik ongeveer tussen de 74 en de 76 km/ per uur deed...

Dus ja invordering is als het goed is NET NIET aan de orde, maar zal wel een duurtje worden zo gok ik ???? Ach ja zeg ik tegen hem, das risico van het vak he?, in de bebouwde kom , ben ik altijd wel rustig,en let wel degelijk op, waneer ik even wat harder kan.... Maar goed het is niet anders... Hopenlijk overkomt me het niet te vaak, anders word het een duur grapje...

Kijkt me aan, complimenteerd me met mijn rijgedrag, en bleek hij al dik 10 kilometer "achter" me te zitten... Geeft me mijn pasje terug, en klapt zijn helm dicht, en rijd ervan door, en toeterd nog even bij het weggaan....

NICE!

ach, als je echt netjes rijd, en niemand in gevaar brengt, dan hebben agenten soms echt wel begrip.

Vaak omdat ze zelf ook jong zijn geweest :P hahahah
heb het zelf ook vaak genoeg meegemaakt vroegah :)

met koud weer heb ik het idee dat mijn brommer beter rijdt.
broer merkt het ook zij hij, iemand hier ook?

Jepp, mijn scooter rijd ook veel beter met koud weer. Vooral als de lucht lekker koel en een beetje vochtig is (Mist). Topsnelheid blijft echter wel hetzelfde, maar hij trekt wel duidelijker sneller op.

Hey

Ik merk het hier ook :)
Hoe kouder de lucht hoe meer zuurstof er in de lucht zit.
En hoe meer zuurstof je je cilinder in geperst krijgt hoe beter je motortje loopt!

Groeten

da's echt niet per defenitie waar hoor! met meer zuurstof gaat hij armer lopen omdat de verhouding veranderd wat uiteindelijk tot lelijke schade kan leiden.

gr. stijn

Mee eens!

Maar het verschil in buitentemperatuur zal nooit zulke grote verschillen maken dat je je motor de soep in draait!

Groeten

Back