Het brommer topic.

zo, tijd om mn vespa wat op te voeren!

Vanochtend even langs de brommerzaak gereden:

IMAG0006.jpg



- 70CC met zuigertje
- Snelle uitlaat (proma cc)
- Grotere carb.
- Revisieset en pakkingen
- Malossie luchtfilter

Blok moet weer helemaal open omdat het carter bewerkt moet worden en het spruitstuk uitgeboord moet worden. Bijna latijd sneuvelen daarbij je krukas lagers omdat je het blok warmstookt om het carter los te krijgen. Het gevolg is dan weer dat de olie/vet uit de lagers ook verdwijnt en ze dus stuk zullen lopen bij het starten.
dus het is altijd beter om gelijk nieuwe krukas lagers ook te monteren.

met deze setup moet de 75 km/u te halen zijn.

Grt wilbert
 
Mooi spul, iemand enig idee wat ik met die puch van mij moet doen? Ik wil er mee door het land maar dan valt ie weg dan komt ie niet meer op gang. Iemand enig idee wat ik er aan kan doen om snel laten rijden maar toch voor weinig ?
Mvgr Mathijs.
 
ja, een andere cillinder om mee te beginnen. Laat het toeval zijn dat ik hier nog een 70cc cillindertje voor een puch/tomos heb liggen alleen heeft deze een afgebroken bout in zn uitlaat schroefdraad. Tis wel nog een redelijk nieuwe (1500 km gelopen). De bout steekt nog uit dus als je een beetje handig ben pulk je hem er zo uit. Moet je wel een nieuw zuigertje erbij kopen bij de bromboer (€10). En een andere pijp erop en je kunt brullen.

hoor wel als je wat nodig hebt,

Grt wilbert
 
70cc cillindertje voor een puch/tomos heb liggen

Wat is het nou, puch of tomos?

@ mathijs;
Puch maxi?
Hoe zien je contactpunten eruit? ontsteking op tijd staan?
Wat heb je nu voor set up op je puch?
Hoe hard wil je?

Cilinder wisselen is niet moeilijk, maar je moet wel op een paar dingen letten zoals zorgen dat er GEEN vuil of zand in je blok komt, pakkingen altijd vervangen, en vooral je cilinderkop niet muurvast zetten, 10kg/cm2 is genoeg!
Zuigerveren kunnen lastig zijn, maar met wat geduld moet ook dat geen probleem zijn!

Groeten
 
Nou, vandaag het blokkje uit elkaar gehaald. Ik ben begonnen met het uitboren en uitvijlen van het inlaatspruitstuk. Dit verbeterd de flow aanzienlijk, aangezien het standaard niet meer als een klein gaatje is.

Morgen de inlaat netjes afwerken en polijsten en gaan we verder met het tunen van de carters om de poorten netjes overeen te laten komen.

IMAG0015.jpg


IMAG0016.jpg
 
Zo, Vandaag spoelpoorten doorgetrokken.

Helaas ben ik door het carter heen gegaan maar dit weer stevig gerepareerd.

hier net begonnen en door het carter gegaan:

IMAG0017.jpg


En hier in het vliegwiel ''huis'' en vanaf de andere kant het weer dichtgesmeert met vloeibaar metaal. Dit maandag weer netjes afwerken en dan kunnen de lagers er weer op en het blok weer in elkaar.

IMAG0021.jpg



Mvg wilbert
 
Ik weet het. Ik heb ook de lijm (2 componenten bizon metaallijm) die menesen op het vespa forum ook gebruiken. Jongens rijden er al 2 jaar zonder problemen mee rond.
 
Heeft er hier misschien ervaring met een leuke 70cc cilinder voor een AM6 blok?
 
Sorry, goed spul kost nou eenmaal best veel!
Maaar, eenmaal op je brommer geschroefd zul je er wel blij mee zijn ;)
 
airsalls zijn prima cillinders hoor! Had deze ook op mijn tomos en die deed het prima.

Voor de rest staat de vespa helemaal klaar om zn nieuwe cillinder ingereden te krijgen. Morgen rustig aan maar daar aan beginnen.
 
Back
Top