Wat een geweldig kutweekend zeg...
Gisteren alle batterijen opgeladen om te gaan vliegen. Mini H de lucht in gelaten, flipt die uit het niks kei hard tegen de grond. Bleek een kapot lager te zijn in 1 van de motoren. Had deze nog maar een vlucht of 20 geleden allemaal vervangen (Tiger motoren van blackout). Goed die rommel heb ik er dus afgegooid, die lagers kosten bijna even veel als een cobra of EMAX motor.. Op de mini H de zwaarste uit de EMAX reeks gemonteerd, de 2204 2300Kv. Opnieuw gaan vliegen, alles ok, ik terug tevreden.
Dan mijn 2de mini uit gehaald (Mini Spider Hex op 2204 1980kv Cobra's). Eerste batterij ging goed, super veel vertrouwen in dat ding. Dan vlieg ik even over een boom heen en blijf daar even hoveren. tilt die plots zonder input heel hard naar voren. Ik geef gas bij en zet hem in self level, alles weer ok. Ik denk ik draai terug en kijk wat er aan de hand is. Flipt hij er ook onder uit -_- van een meter of 20 recht het veld in.. Geen schade buiten props die stuk zijn. Maar 2 van de cobra motoren zaten vol met modder (droog). Deze met perslucht doorgeblazen en dan achteraf met contact spray goed doorgespoeld. Maar helaas, de 2 motoren knarsen en lopen niet vlot meer.... 1 weekend, 6 motoren naar gort en geen enkele daarvan is door pilot-error. Op die moment is er echt alle plezier af hoor -_-
Het ergste is dat ik absoluut geen idee heb wat de hexa bezielde. Kan ik 2 nieuwe motoren op steken (als ik er kan vinden); om dan na 2 vluchten weer het zelfde verhaaltje te krijgen.. Pff, moest je ten minste weten wat er aan de hand was