Het crash topic (aka the Wall of Shame)

Voor uw aller vermaak:
Crash op het einde.
 

Bijlagen

  • IMG_2758.JPG
    IMG_2758.JPG
    141,9 KB · Weergaven: 179
Daar kwam wel een dosis geluk bij kijken ja. Was uiteraard helemaal niet de bedoeling. Ik wilde rustig landen maar door de stevige tegenwind en het schakelen van acro naar horizon ging er iets mis. Zoals te zien in het filmpje trekt hij volledig scheef weg.
 
Vrijdag heb ik mijn Phantom vakkundig een boom ingevlogen. Een hele hoge boom, ik dacht dat ik hem voor goed kwijt was.

Het is niet te geloven. Eerst heeft een boomverzorger een poging gewaagt maar het is niet gelukt want de boom was aan de bovenkant te dun. Vandaag zou een tweede boomverzorger een poging gaan wagen maar vlak voor hij dat zou dan kreeg ik een mail. 2 mensen die langsliepen toen ik naar de boom keek vroegen om mijn gegevens. Vandaag hadden ze hem gevonden naast de boom! Ik heb hem opgehaald en de enige kosten die ik had was van een doos Merci wat ze zeker verdiend hadden.

De accu' s zijn stuk omdat z helemaal zijn leeg gelopen. De prop guards hebben de val gebroken en verder werkt de quad nog helemaal perfect!

IMG_20150517_163800.jpg


IMG_20150518_202908.jpg
 
Dat zijn de helden op aarde.
Degenen die niet zo'n duur ding mee naar huis nemen, maar weer netjes teruggeven!

Staat t op camera?
 
Wat een geweldig kutweekend zeg...

Gisteren alle batterijen opgeladen om te gaan vliegen. Mini H de lucht in gelaten, flipt die uit het niks kei hard tegen de grond. Bleek een kapot lager te zijn in 1 van de motoren. Had deze nog maar een vlucht of 20 geleden allemaal vervangen (Tiger motoren van blackout). Goed die rommel heb ik er dus afgegooid, die lagers kosten bijna even veel als een cobra of EMAX motor.. Op de mini H de zwaarste uit de EMAX reeks gemonteerd, de 2204 2300Kv. Opnieuw gaan vliegen, alles ok, ik terug tevreden.

Dan mijn 2de mini uit gehaald (Mini Spider Hex op 2204 1980kv Cobra's). Eerste batterij ging goed, super veel vertrouwen in dat ding. Dan vlieg ik even over een boom heen en blijf daar even hoveren. tilt die plots zonder input heel hard naar voren. Ik geef gas bij en zet hem in self level, alles weer ok. Ik denk ik draai terug en kijk wat er aan de hand is. Flipt hij er ook onder uit -_- van een meter of 20 recht het veld in.. Geen schade buiten props die stuk zijn. Maar 2 van de cobra motoren zaten vol met modder (droog). Deze met perslucht doorgeblazen en dan achteraf met contact spray goed doorgespoeld. Maar helaas, de 2 motoren knarsen en lopen niet vlot meer.... 1 weekend, 6 motoren naar gort en geen enkele daarvan is door pilot-error. Op die moment is er echt alle plezier af hoor -_-

Het ergste is dat ik absoluut geen idee heb wat de hexa bezielde. Kan ik 2 nieuwe motoren op steken (als ik er kan vinden); om dan na 2 vluchten weer het zelfde verhaaltje te krijgen.. Pff, moest je ten minste weten wat er aan de hand was
 
Yep, het LIJKT mee te vallen .
Moest daarna weg dus nog niet écht kunnen bekijken, maar tenzij de gimbal
het loodje heeft gelegd zal het allemaal wel meevallen.

Was trouwens gewoon een gevalletje vinger storing, kon de phantom niks aan doen :)
 

Haha, echt vol met z'n smoel dr in :) nice shot!

Voor uw aller vermaak:
Crash op het einde.

Holy shit balls, erg vette opname! Dat was op veel manieren een close-call

1e vlucht, kon gelijk weer naar huis omdat een kabeltje van mn ontvanger kapot was.


Altijd balen zoiets, zuur! Hopelijk snel weer in de lucht en de volgende keer zoiets op z'n minst bij de laatste vlucht ;)
 
Back
Top