Het Fiets Topic

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door Robbie TPC, 10 jun 2010.

  1. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    lol de kans is groot dat ik dan niet meer OP de fiets zit ;-)
     
  2. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Hahahaha ... Dat is hier ook het geval ;)

    Stuur goed vast houden is de enige oplossing , en je evenwicht bewaren zodra het achterwieltje begint te liften :yes:
     
  3. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Over remmen gesproken, vorig jaar moest ik volop in de remmen omdat één of andere troela niet uitkeek met het uitstappen uit haar auto.
    Mijn voorrem deed het goed, ik werd gelanceerd van m'n fiets over de deur van de auto.
    Gelukkig kan ik wel tegen een stootje maar het was wel even schrikken.
     
  4. RCEFlyer

    RCEFlyer In Memoriam

    Lid geworden:
    27 mei 2007
    Berichten:
    3.210
    Locatie:
    Eck en Wiel
  5. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Ik heb mezelf aangeleerd om in dat soort situaties de achterkant opzij te gooien.... Scheelt in remweg en je kan niet over je stuur klappen :rolling:

    Tis ook makkelijker om dan iets op te vangen ;)
     
  6. wapske

    wapske

    Lid geworden:
    5 sep 2008
    Berichten:
    396
    Locatie:
    moergestel


    tja ik weet het, Maar heb het geld er niet voor, tenminste vind het erg duur, en ben zelf ook bang dat je niks met een downhill fiets kan in nederland :) daarom lijkt me een hardtail beter,
     
  7. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    ik hoop dat haar deur er helemaal afgereden werd :D
     
  8. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Euhhmmm ... Tjah ... Tis idd een stuk harder trappen als met een hardtail hier in NL om een beetje snelheid te maken :rolling:

    Maar daar staat wel weer wat tegenover...

    Een fully hoeft niet super duur te wezen trouwens . kijk eens op MP b.v. voor een goed 2dehands frame... Deze heb ik van E-bay gehaald voor nog geen 400...

    Zoiets kan je voor een 1000 ,- opbouwen als je wilt , hangt er een beetje vanaf wat je aan spullen gebruikt. Ik zat al over de 1000 met het frame en de Boxxer team , maar je kan ook met een 2dehands Marzocchi Junior T beginnen ofzo.
     
  9. Flying Bastard

    Flying Bastard

    Lid geworden:
    14 mei 2010
    Berichten:
    546
    Locatie:
    Amsterdam
    Deze is voor de korte afstand:

    [​IMG]

    Met snelle Continental SportContacts bandjes.
    Maar het is en blijft een MTB met korte crank, dus voor de langere afstand dit racemonster:

    [​IMG]

    Voor het betere toerwerk pak ik dan weer deze:
    [​IMG]
     
  10. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    [​IMG]



    op de Mont Ventoux :)
     
    Laatst bewerkt: 29 sep 2010
  11. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Het word weer tijd voor de lampjes, en spatborden :)

    Heb een bagagedrager op de fiets gemonteerd, het is een zadelpendrager die eigenlijk onder het zadel aan de pen bevestigd moet worden.
    Ik heb een aluminium buis tussen het frame geplaatst (met schroeven) waardoor de bagagedrager lager komt te liggen, en tevens fungeert als spatbord.

    [​IMG]

    Moet alleen nog even kijken of ik een geïntrigeerd achterlicht in de bagagedrager kan plaatsen.

    [​IMG]

    De voorlichten werken in ieder geval prima :yes:

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 27 sep 2010
  12. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    De fietshelm is weer ter sprake gekomen Artsen willen fietshelm verplichten - RTL Nieuws.nl :)

    Toevallig zag ik vorige week een fietser in Haarlem die een flinke jaap had boven zijn voorhoofd, hij bloede als een rund. Politie en ambulance (te motor) was al ter plaatse.
    Weet niet precies wat er gebeurt was maar volgens mij was hij niet aangereden, denk dat zijn voorvork het begaf (gezien de positie waarin die stond) waardoor hij voorover viel over zijn fiets.

    Moraal van het verhaal, zorg dat je fiets goed onderhouden is, dat voorkomt in ieder geval dat je tweewieler tijdens het fietsen niet uit elkaar valt waardoor je lelijk terecht kan komen.
     
  13. belaey

    belaey

    Lid geworden:
    10 nov 2005
    Berichten:
    322
    Locatie:
    bellem ( belgie )
    Even wat fotos posten van mijn trial bikes.



    [​IMG]
    [​IMG]

    Ben zelf al 15 jaar actief in de sport en heb al wat titels behaald ermee.

    Onze website : www.belaey-trials.be
     
  14. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Nette fietsen Wesley.. Heb je ook wat actiefoto's?
     
  15. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Weer aan het rommelen geweest met de fiets, de wielen vervangen was hard nodig.

    [​IMG]

    Idem dito voor het zadel, zit erg lekker zo'n gel zadel maar als ie stuk gaat moet hij ASAP vervangen worden. (ivm de vieze smurrie aan m'n broek :))

    [​IMG]

    Ook nieuwe verlichting gehaald,

    [​IMG]

    Leuke van deze zaklampen is dat er een laser in zit, zal er wel cool uitzien als het mistig is (totdat ik aangehouden word :D)

    [​IMG]

    Gelijk maar even de Zippo in de vernis gezet zodat hij niet meer verder roest,

    [​IMG]

    Bagagedrager iets aangepast, traanplaat erop gepopt en aan de zijkanten een soort gaas geplaatst met Tie-wraps.

    [​IMG]

    Nieuwe ketting erop gedaan en het tandwiel op het achterwiel is iets kleiner zodat hij wat zwaarder trapt.

    [​IMG]

    Verlopig is ie weer goed voor de lente en de zomer,

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  16. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Dat ziet er weer netjes uit Robbie..
    Mooi hoor die lampjes met laser erin.. IDD wel benieuwd wat dat gaat doen met een beetje mist..
     
  17. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Dank je wel Jim :worship:

    Was nog vergeten te melden dat ik een opbergvakje had gemaakt, van alu en traanplaat.
    En daar zit in:

    1 Glowstick
    1 Isoleer deken
    1 witte LED zaklampje
    Plakspullen
    Seconde lijm
    Wegwerphandschoentjes
    Pleisters, verband, ontsmettingsmiddel en Paracetamol, misschien doe ik er eerdaags ook nog Jodiumtabletten in :)

    [​IMG]
     
  18. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Laser is niet verboden, maar een beetje agent past daar wel een mouw aan m.b.v. kapstokartikel 5 van de WVW. Dubbele verlichting mag niet, dus als agent slechte dag heeft ...
     
  19. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Een echte agent zal het niet in zijn hoofd halen om mij aan te houden (en beboeten op basis van een vaag artikeltje), omdat ik twee koplampen heb die het verkeer zouden kunnen hinderen. Een beetje agent gaat een slechte dag krijgen als hij/zij mij aanhoud om die reden…
    Auto’s hebben ook dubbele koplampen net als vliegtuigen, boten, sommige motorfietsen en bakfietsen.

    Het zou terecht zijn als ik aangehouden word met de lasers aan, niet zo zeer omdat ze het verkeer zouden hinderen, maar omdat ze rood zijn. Toen ik een jaar of 16 was werd ik door de politie aangehouden omdat ik een (rode) Knight Rider scanner onder m’n koplamp van mijn brommer had zitten.
    Ze vonden het erg leuk maar verzochten vriendelijk om hem uit te zetten, probleem is namelijk dat dat licht aangezien kan worden als een achterlicht of remlicht. Kortom, rood licht voorop voertuigen op de openbare weg is verboden, ik heb toen trouwens geen boete gehad :-D

    Overdag zijn de lasers amper te zien, de koplampen staan iets naar beneden zodat de lasers na 6 meter op de grond schijnen, dat is ook de beste stand voor de LED verlichting zodat het felle licht niet hinderlijk is voor tegenliggers.

    Plaatje van de lasers gericht op een boomstam, afstand ongeveer 1,5 meter.

    [​IMG]
     
  20. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    waarom die zippo vraag ik mij dan af?
     

Deel Deze Pagina