Het Fiets Topic

Hahahaha ... Dat is hier ook het geval ;)

Stuur goed vast houden is de enige oplossing , en je evenwicht bewaren zodra het achterwieltje begint te liften :yes:
 
Over remmen gesproken, vorig jaar moest ik volop in de remmen omdat één of andere troela niet uitkeek met het uitstappen uit haar auto.
Mijn voorrem deed het goed, ik werd gelanceerd van m'n fiets over de deur van de auto.
Gelukkig kan ik wel tegen een stootje maar het was wel even schrikken.
 
Over remmen gesproken, vorig jaar moest ik volop in de remmen omdat één of andere troela niet uitkeek met het uitstappen uit haar auto.
Mijn voorrem deed het goed, ik werd gelanceerd van m'n fiets over de deur van de auto.
Gelukkig kan ik wel tegen een stootje maar het was wel even schrikken.

Ik heb mezelf aangeleerd om in dat soort situaties de achterkant opzij te gooien.... Scheelt in remweg en je kan niet over je stuur klappen :rolling:

Tis ook makkelijker om dan iets op te vangen ;)
 
@ Wapske:
Voor freeride/downhill gaat er eigenlijk niks boven een fully , hardtail kan wel maar dan moet je techniek wel heeeeel erg goed wezen wil je het overleven zonder blessures ;)

Dit is een heerlijk fietsje ervoor maar verder als wat trappen en sprongetjes kan ik nu niet meer gaan helaas....

@ Robbie :
Ik wil niks anders meer.... Heb een hele tijd hydro velgremmen gereden (HS-11/HS-33 raceline) maar dit is toch echt ff een stuk beter nog....



tja ik weet het, Maar heb het geld er niet voor, tenminste vind het erg duur, en ben zelf ook bang dat je niks met een downhill fiets kan in nederland :) daarom lijkt me een hardtail beter,
 
Euhhmmm ... Tjah ... Tis idd een stuk harder trappen als met een hardtail hier in NL om een beetje snelheid te maken :rolling:

Maar daar staat wel weer wat tegenover...

Een fully hoeft niet super duur te wezen trouwens . kijk eens op MP b.v. voor een goed 2dehands frame... Deze heb ik van E-bay gehaald voor nog geen 400...

Zoiets kan je voor een 1000 ,- opbouwen als je wilt , hangt er een beetje vanaf wat je aan spullen gebruikt. Ik zat al over de 1000 met het frame en de Boxxer team , maar je kan ook met een 2dehands Marzocchi Junior T beginnen ofzo.
 
Deze is voor de korte afstand:

4840895993_eb81dbfd18_z.jpg


Met snelle Continental SportContacts bandjes.
Maar het is en blijft een MTB met korte crank, dus voor de langere afstand dit racemonster:

4821245315_44afca4a91_z.jpg


Voor het betere toerwerk pak ik dan weer deze:
3841782524_ea00e25e7a_z.jpg
 
Het word weer tijd voor de lampjes, en spatborden :-)

Heb een bagagedrager op de fiets gemonteerd, het is een zadelpendrager die eigenlijk onder het zadel aan de pen bevestigd moet worden.
Ik heb een aluminium buis tussen het frame geplaatst (met schroeven) waardoor de bagagedrager lager komt te liggen, en tevens fungeert als spatbord.

Foto-BKFLQJYH-D.jpg


Moet alleen nog even kijken of ik een geïntrigeerd achterlicht in de bagagedrager kan plaatsen.

Foto-YMSRJQRX-D.jpg


De voorlichten werken in ieder geval prima :yes:

Foto-876VNESP-D.jpg


Foto-A4E4LQMY-D.jpg
 
Laatst bewerkt:
De fietshelm is weer ter sprake gekomen Artsen willen fietshelm verplichten - RTL Nieuws.nl :-)

Toevallig zag ik vorige week een fietser in Haarlem die een flinke jaap had boven zijn voorhoofd, hij bloede als een rund. Politie en ambulance (te motor) was al ter plaatse.
Weet niet precies wat er gebeurt was maar volgens mij was hij niet aangereden, denk dat zijn voorvork het begaf (gezien de positie waarin die stond) waardoor hij voorover viel over zijn fiets.

Moraal van het verhaal, zorg dat je fiets goed onderhouden is, dat voorkomt in ieder geval dat je tweewieler tijdens het fietsen niet uit elkaar valt waardoor je lelijk terecht kan komen.
 
Weer aan het rommelen geweest met de fiets, de wielen vervangen was hard nodig.

Foto-CDBZRBG8-D.jpg


Idem dito voor het zadel, zit erg lekker zo'n gel zadel maar als ie stuk gaat moet hij ASAP vervangen worden. (ivm de vieze smurrie aan m'n broek :-))

Foto-DUKRQCYV-D.jpg


Ook nieuwe verlichting gehaald,

Foto-6FJY4F7L-D.jpg


Leuke van deze zaklampen is dat er een laser in zit, zal er wel cool uitzien als het mistig is (totdat ik aangehouden word :mrgreen:)

Foto-NKUJI7PM-D.jpg


Gelijk maar even de Zippo in de vernis gezet zodat hij niet meer verder roest,

Foto-3CECZDMH-D.jpg


Bagagedrager iets aangepast, traanplaat erop gepopt en aan de zijkanten een soort gaas geplaatst met Tie-wraps.

Foto-S6NRQT7Y-D.jpg


Nieuwe ketting erop gedaan en het tandwiel op het achterwiel is iets kleiner zodat hij wat zwaarder trapt.

Foto-AWXAGM6S-D.jpg


Verlopig is ie weer goed voor de lente en de zomer,

Foto-VDURVVRC-D.jpg


Foto-WPB8PFCS-D.jpg
 
Dat ziet er weer netjes uit Robbie..
Mooi hoor die lampjes met laser erin.. IDD wel benieuwd wat dat gaat doen met een beetje mist..
 
Dank je wel Jim :worship:

Was nog vergeten te melden dat ik een opbergvakje had gemaakt, van alu en traanplaat.
En daar zit in:

1 Glowstick
1 Isoleer deken
1 witte LED zaklampje
Plakspullen
Seconde lijm
Wegwerphandschoentjes
Pleisters, verband, ontsmettingsmiddel en Paracetamol, misschien doe ik er eerdaags ook nog Jodiumtabletten in :-)

Foto-8FTMPB4D-D.jpg
 
Een echte agent zal het niet in zijn hoofd halen om mij aan te houden (en beboeten op basis van een vaag artikeltje), omdat ik twee koplampen heb die het verkeer zouden kunnen hinderen. Een beetje agent gaat een slechte dag krijgen als hij/zij mij aanhoud om die reden…
Auto’s hebben ook dubbele koplampen net als vliegtuigen, boten, sommige motorfietsen en bakfietsen.

Het zou terecht zijn als ik aangehouden word met de lasers aan, niet zo zeer omdat ze het verkeer zouden hinderen, maar omdat ze rood zijn. Toen ik een jaar of 16 was werd ik door de politie aangehouden omdat ik een (rode) Knight Rider scanner onder m’n koplamp van mijn brommer had zitten.
Ze vonden het erg leuk maar verzochten vriendelijk om hem uit te zetten, probleem is namelijk dat dat licht aangezien kan worden als een achterlicht of remlicht. Kortom, rood licht voorop voertuigen op de openbare weg is verboden, ik heb toen trouwens geen boete gehad :-D

Overdag zijn de lasers amper te zien, de koplampen staan iets naar beneden zodat de lasers na 6 meter op de grond schijnen, dat is ook de beste stand voor de LED verlichting zodat het felle licht niet hinderlijk is voor tegenliggers.

Plaatje van de lasers gericht op een boomstam, afstand ongeveer 1,5 meter.

Foto-E8Z7JBBK-D.jpg
 
Back
Top