Het Fiets Topic

Jij komt zeker niet veel op oneven terrein...
Je hebt wel een stuk of drie bladen vóór, gebruik je die niet of leg je de ketting met je voet om? (doe ik op de ligfiets met het extra voorblad, mijn bergversnelling)
Mooi zwart is niet lelijk...

Ik kom best veel op oneven gebieden, vooral bij de duinen is het heuvel op heuvel af.
Opzich best goed te doen met de enkele (lichte) versnelling die hij nu heeft, alleen op vlakke stukken moet ik wat sneller trappen om vooruit te komen.

De 3 bladen bij de trappers zijn nog van de tijd dat deze fiets versnellingen had, ik heb ze laten zitten en de ketting over de middelste gegooid. Denk niet dat ik de ketting met m'n voet kan overzetten naar een ander tandwiel, de ketting is te kort om over de grote te doen, over het kleine tandwiel zou waarschijnlijk wel kunnen maar dan hangt de ketting erg slap.

Nadeel van een (mat) zwarte fiets is dat hij moeilijker te zien is, hij reflecteert ook bijna geen licht, ik moet extra goed opletten in het verkeer :yes:

909051864_5_RQZE.jpeg

909051329_5_2wcP.jpeg

Leuk fietsje voor in den helder.. beetjhe door duinen, af en toe eens door centrum :P

Dat is een fraaie fiets Dikkie, alleen de schokdemper voor het achterwiel vind ik minder.
Heb zelf twee fietsen gehad met achtervering en vond het niet prettig rijden, vooral bij het optrekken bij stoplichten kreeg ik de indruk dat ik kracht verloor door die vering.

Afgelopen week heb ik nog een aantal zaken gewijzigd op m'n fiets, een LED achterlicht gekocht en nieuwe verlichting aan de voorkant. Het lampje dat ik had was toch een beetje klein en gaf weinig licht, nu heb ik twee LED zaklampen gekocht die vastgeklikt kunnen worden aan het stuur dmv klemmen. Ziet er cool uit en ze geven meer dan voldoende licht, waarschijnlijk word ik eerdaags aangehouden door de politie omdat ik teveel licht aan de voorkant heb :mrgreen:

Over de politie gesproken, ik zag net op het WK draadje een linkje waarop een foto met politiefietsen te zien zijn, ze zien er niet verkeerd uit.
www.regio15.nl | Weer onrust ondanks winst van Oranje

Tja, hij's zeker fraai, voor goed prijsje van een collega overgenomen.. achtervering vind ik juist wel prettig als ik in de duinen bezig ben. Moeten wel nieuwe tandwielen op, ik kan namelijk geen goede kracht zetten, mijn gewicht (ok, ik ben zwaar, maar toch..) is genoeg om de ketting te doen slippen.

Lampjes.. oja! Maanden geleden al gekocht, nog niets mee gedaan haha. Moet ik er toch eens opzetten.. totnogtoe toch alleen overdag gereden..

Ik heb ook een fiets.
Zo'n Gazelle geval.
Doet het na vier jaar iedere week ± 140 km nog prima.

Wat een topic onderwerp trouwens...

Heb eergisteren mijn fiets in de prak gereden :S heb geen foto's maar mijn velg zat een slag in van 90 graden, rem kapot, frame evt krom. waren ze thuis niet zo blij mee

haha, reden van een viaduct af, zouden eigenlijk recht door gaan, maar vriend van me ging ineens naar rechts :O hij heeft niks ik een total losse fiets

ik mag een nieuwe voorvork kopen, die oude bleek eentje te zijn met elastomeren binnenin, ware het niet dat deze nu compleet verduurd zijn en gee hol meer veren...

Nu komt er een Rock shox Dart 3 op :-)

6096-0001-N0611.jpg

haha, reden van een viaduct af, zouden eigenlijk recht door gaan, maar vriend van me ging ineens naar rechts :O hij heeft niks ik een total losse fiets
Herkenbaar :p
Met zijn tweeën van een dijk afrijden, die recht rijdt stuurt naar links, die link rijdt stuurt naar rechts met als gevolg dat je samen tegen dezelfde boom in het midden tot stilstand komt...

Ik doe het met dit framepje :

pbpic4558903.jpg

Op gebouwd (in zwart/wit) met o.a.
een 2005 Rock shox Boxxer Team
Hayes Stroker Trail's
2,5 inch bandjes

Zal morgen eens een foto maken zoals ie er hier bij staat :mrgreen:

fiets ziet er goed uit ! , ben zelf ook aan het kijken naar een downhill/freeride fiets maar word denk ik toch een hardtail,

Dat is zeker een fraaie fiets :worship:
Zelf nog nooit een fiets gehad met schijfremmen, ze zien er in ieder geval gaaf uit.

@ Wapske:
Voor freeride/downhill gaat er eigenlijk niks boven een fully , hardtail kan wel maar dan moet je techniek wel heeeeel erg goed wezen wil je het overleven zonder blessures ;)

Dit is een heerlijk fietsje ervoor maar verder als wat trappen en sprongetjes kan ik nu niet meer gaan helaas....

@ Robbie :
Ik wil niks anders meer.... Heb een hele tijd hydro velgremmen gereden (HS-11/HS-33 raceline) maar dit is toch echt ff een stuk beter nog....

wat maakt schijfremmen zo super?
ik heb nu Deore XT velgremmen en die gaan al meer als goed genoeg, harder remmen resulteert toch enkel in slippen.
Wel niet te vergelijken met andere soorten velgremmen vind ik, deze zijn echt megakrachtig.

Het grootste voordeel is dat je velgen niet meer slijten en daardoor te flexibel gaan worden ;)
De remkracht is ook beter te regelen , ipv slippen kan je daar heel erg dicht tegen aan gaan zitten en zo het maximale uit de remmen halen. Bij een velgrem heb je dat toch minder , welk systeem je ook kiest...

Jij vind de Deore al krachtig.... Moet je voor de gein eens een keertje de eerder genoemde hydraulische HS11 of HS33 proberen , daar kan geen enkele kabelrem tegenop ....

Back