Het grote FPV (First person view) draadje.

Dank voor jullie reactie's:)! Heel erg leuk.

Volgende filmpje word FPV watervliegen met de MM. Lekker lang scheuren over het water voordat hij in de lucht is, naar links kijkend om te zien hoe het water op spat.
Daarnaast nog een nette air to air met een andere MM.
Maar da's voor later.

tnx iedereen!

:)!

Hugo de cam settings zijn standaart. De cam doet het prima. Probleem is dat het bewerken en uploaden de kwaliteit wel zo sterk achteruit laten gaan. Da's jammer:(.

I'll keep you updated:).

( video spelfouten eruit gehaald, en een stukje muziek opd e aftiteling aangepast. helaas, niet meer genoeg mb's op vimeo, dus nu op youtube)

Laatst bewerkt:
HaHa FPV'ers Versie 2.0 van FPV DUPLO :-)

Vanmorgen zag het er niet zo best uit ( wat vliegen betreft) dus besloten versie 2 te gaan maken van mijn FPV setje.

De powerplug van de Kodak is een merkwaardig type en had ik niet in huis. Besloot maar een extern kabeltje te maken. Als de batterijen erin zitten kan het klepje gewoon weer dicht , dus bijna origineel. (Ben zo een iemand die niet in een nieuw apparaat gaat zitten zagen :-) lekker veel gewichts besparing door voeding vanaf mijn Lipo.

3322x35.jpg

Bij elkaar komt het er dan zo uit te zien. De camera staat nog los.. moet nog een bevestiging voor bedenken.

ezfltj.jpg

Hoop binnenkort dus met HD video te komen :-)

HaHa FPV'ers Versie 2.0 van FPV DUPLO :-)

Vanmorgen zag het er niet zo best uit ( wat vliegen betreft) dus besloten versie 2 te gaan maken van mijn FPV setje.

De powerplug van de Kodak is een merkwaardig type en had ik niet in huis. Besloot maar een extern kabeltje te maken. Als de batterijen erin zitten kan het klepje gewoon weer dicht , dus bijna origineel. (Ben zo een iemand die niet in een nieuw apparaat gaat zitten zagen :-) lekker veel gewichts besparing door voeding vanaf mijn Lipo.

3322x35.jpg

Bij elkaar komt het er dan zo uit te zien. De camera staat nog los.. moet nog een bevestiging voor bedenken.

ezfltj.jpg

Hoop binnenkort dus met HD video te komen :-)

Ziet er netjes uit Frank!!
Ik heb net op het veld nog even een filmpje gemaakt met de kodak.
Ben hem nu aan het bewerken, zat weer erg hoog.
Was ok enorm lekker vliegweer....

Zo had ik het eerst ook gemaakt, maar heb nu geen draadje, maar twee headers in het batterij compartiment gemaakt. Zo blijft het ook origineel en het je nog meer ruimte over.
Foto komt er aan.
full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag gemaakt met de kodak, nu nog zonder FPV....
Wel in de wolken gevlogen :D

Zo had ik het eerst ook gemaakt, maar heb nu geen draadje, maar twee headers in het batterij compartiment gemaakt. Zo blijft het ook origineel en het je nog meer ruimte over.
Foto komt er aan.

Ziet er ook goed uit ! en is een goed idee inderdaad.

Heb je nog ergens een "nokje" staan zodat plus & min beveiligd is??

Ik zou mijn connector vast kunnen lijmen.. in het batterijvak bovenis is daar nog wel ruimte voor. Dan ben ik inderdaad het draadje kwijt..

Ik heb verder geen nokje, maar de rode stekker, waarop de header is gesoldeerd heeft één bolle kant, zodat ik weet hoe ik deze moet plaatsen. Vandaag de eerste opname en de eerste crash. Mijn BMI ging eerst zacht de grond in door te zacht te gooien en bij de tweede pogin ging hij rechts de boom in met hoge snelheid. Mijn dochter moest nog lachen om juist die ene rij bomen die je onbewust opzoekt. Alle inwendige zaken hebben het overleefd, alleen de fuselage en een tip van de vleugels liggen in puin. Heb dus weer wat te doen.

Ik had al eens een ongelukkige maiden gemaakt en nu had ik alles nagelopen qua afstelling en cg, maar het toestel had nu een zwaardere motor en was nog niet getrimd. Bij de 2e keer teveel gas, geschrokken van de snelheid en te onervaren om de boom te ontwijken. Film heb ik, maar deze wil wel op de kodak afspelen maar niet op de pc. Maar eens kijken of ik dit kan repareren. Alles zit alweer aardig in de epoxy, maar ik mis alleen een wingtip. Even kijken of ik deze nog vind en anders recht ik de vleugels.

De eerste crash: [media=youtube]l6RS4WIgayw[/media]

Marco, dat was ff pech hebben. Volgende keer gaat vast beter. Beetje verder weg van de bomen blijven. Succes met het volgende filmpje en hou alles heel.

MVG. Robert.

Back