Het grote FPV (First person view) draadje.

Sander,

ik merk enorme frustratie in je berichtje.
Ik heb nochthans het gevoel dat ik al enorm veel heb opgezocht en nagevraagd en heb met veel mensen gesproken vooraleer over te gaan tot eender welke aankoop. En iedereen heeft zijn eigen idee. Ik heb je zelfs ooit een mailtje gestuurd om me meer info te geven over een door JOUW ideale voorgeschreven set, maar jammer genoeg had je daar geen tijd voor. Als dat wel zo was geweest, had ik misschien wel het door jou voorgeschreven setje gekocht. ;-)

Voor mij was het in de eerste plaats van belang dat ik er direct mee kan starten. Misschien is het een miskoop, maar dan zal ik het door schade en schande moeten meemaken en dan later een oplossing vinden.

Laat me me ondertussen excuseren i.v.m. het door mij gekochte toestel. Het is niet de Graupner Junior, maar wel de Graupner Electro Rookie.

_flugmodelle_rc_segler_mit_elektroantrieb.jpg

Gisteren was ik bij W&W en heb aan Willi de kwestie uitgelegd. Hij stond volledig achter de Easystar, maar had het gevoel dat ik meer plezier zou gaan hebben aan dit Graupner toestel. Er is qua ruimte in het toestel evenveel of zelfs meer plaats dan in de EasyStar en de motor is ook achteraan, zoals bij de Easystar. Nogmaals mijn excuses wat betreft het vermelden van het verkeerde toestel.

Ik hoop alleszins in de toekomst eens naar één of andere FPV meeting te komen. Dan kunnen we zeker eens bijpraten en misschien wel tot Het van Het pakket komen voor in de toekomst... :-)

P.S. Bouwen zal nog eventjes duren, want we moeten voor een clubwedstrijd eerst nog een Halloween toestel in elkaar boksen... :-)

Groetjes,

Davy

Sander,

ik merk enorme frustratie in je berichtje.
Ik heb nochthans het gevoel dat ik al enorm veel heb opgezocht en nagevraagd en heb met veel mensen gesproken vooraleer over te gaan tot eender welke aankoop. En iedereen heeft zijn eigen idee. Ik heb je zelfs ooit een mailtje gestuurd om me meer info te geven over een door JOUW ideale voorgeschreven set, maar jammer genoeg had je daar geen tijd voor. Als dat wel zo was geweest, had ik misschien wel het door jou voorgeschreven setje gekocht. ;-)

Nee, is geen frustratie, maar ik probeer mensen goed op weg te helpen met configuraties die zich keer op keer bewezen hebben. Op email reageer ik traag, excuses daarvoor, maar da's simpelweg omdat ik tot zo'n 200 emails per dag krijg, daar is niet tegenop te reageren, ik reageer dus erg selectief.

Laat me me ondertussen excuseren i.v.m. het door mij gekochte toestel. Het is niet de Graupner Junior, maar wel de Graupner Electro Rookie.

_flugmodelle_rc_segler_mit_elektroantrieb.jpg

Gisteren was ik bij W&W en heb aan Willi de kwestie uitgelegd. Hij stond volledig achter de Easystar, maar had het gevoel dat ik meer plezier zou gaan hebben aan dit Graupner toestel. Er is qua ruimte in het toestel evenveel of zelfs meer plaats dan in de EasyStar en de motor is ook achteraan, zoals bij de Easystar. Nogmaals mijn excuses wat betreft het vermelden van het verkeerde toestel.

Prima alternatief voor de EasyStar! Ik heb er zelf ook eentje, hieronder mijn bouwbeschrijving:

Graupner's Rookie S FPV-ed - RC Groups

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Hoi Davy, de kogel is dan toch door de kerk :-) Gefeliciteerd ! Ik denk dat je er wel veel plezier gaat aan beleven. Ik heb dit weekend mijn eerste vluchten met videobril gedaan en dat is toch wel echt verslavend :-) Ik had zowel vrijdag als zaterdag mijn jet bij, maar hij is niet uit de auto gekomen, de twinstar is alles waar ik mee gevlogen heb.

Ben je nu voor 5.8Ghz gegaan of een andere freq ?

Davy ,Sander is wel wat gewent ,die heb je niet snel op de kast .
Zo wel is het snel genoeg uit te praten .

Over de zet die je besteld hebt ,
Ik dacht dat de video zender zowiezo al een sterkere was,ok geen immersion maar toch.
De osd ,ik heb hem niet ,maar het is toch alleen de stroom shunt die je niet hoog moet belasten .?

Davy ,niet kennende maar ik heb een paar posts van hem gelezen denk ik dat hij zelf vast wel goed op zoek is geweest.
Niet dat we het over andere shops hebben gehad ,maar ik neem aan dat hij wel weet dat er meerdere zijn .

En de setups van iedereen staan hier ook wel op het forum natuurlijk.

Mocht het niet zo zijn dan ben ik daarmee in de mist gegaan .
Maar als je een funjet hebt met een echte turbine er in dan neem ik aan dat je wel de boel zelf ook uitzoekt .

Das vast ook leuk voor fpv.[wel wat erg gevaarlijker]

Groeten Wiebe.

Goedendag, gister weer een vlucht gemaakt ging allemaal lekker 2 accu's zonder problemen leeg gevlogen. Maar bij de derde werd het spannend. Na een minuut of 5 komt midden in de vlucht het instellings scherm van de osd cam omhoog en alle settings worden veranderd. Dus brightness en gamma gingen ook omhoog wat tot gevolg had dat het een compleet wit beeld was. Dit terwijl het instellings bordje niet was aangesloten op de camera. Nouja, je kent het verhaal. Bril af maar natuurlijk geen teken van een vliegtuig, na ruim een minuut kijken hoorde ik iets ver weg en ja hoor dat zag ik hem recht naar beneden gaan. Ik snel up, maar het was niet meer dan een stipje dus echt sturen zat er niet meer bij. Na hem nog een paar keer te hebben zien boven komen verdween hij achter een rij bomen.

Die was dus gecrasht, ik verwachte een soort easystar confetti aan te treffen aan de snelheid te zien waarmee hij op het laatst ging. Dus na ongeveer een half uur zoeken gevonden midden in een weiland. Toen ik daar aankwam verbaasde ik me. Nul schade, enige wat was gebeurd was dat de camera een paar meter verder lag door de klap. Dus ik pak het vliegtuig op en loop terug. Opeens hoor ik stappen, dus ik kijk om komt er een stier aan rennen. Dus na een stierengevecht later mijn toestel weer terug met nul schade.

Maar de grote vraag is natuurlijk, hoe is de camera opeens in settings mode gekomen en alles veranderd zonder ook maar enige input?

Iemand dit al meegemaakt.

mvg Hugo Janse

Maar de grote vraag is natuurlijk, hoe is de camera opeens in settings mode gekomen en alles veranderd zonder ook maar enige input?

Iemand dit al meegemaakt.

mvg Hugo Janse

Vocht in de connector, lijkt mij de meest voor de hand liggende oorzaak.

Ps. hoe heeft de stier het ervanaf gebracht?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Vocht in de connector, lijkt mij de meest voor de hand liggende oorzaak.

Ps. hoe heeft de stier het ervanaf gebracht?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Denk het ook, ik heb wel een of 2 druppeltjes gevoeld tijdens het vliegen. Blijkbaar dan toch heel erg pech gehad.
De stier vermaakt het goed, schrok zich helemaal dood toen hij zo dicht bij stond en ik even gas gaf. Niet normaal hoe snel dat beest weg was :P (en ik daarna ook) :p

Denk het ook, ik heb wel een of 2 druppeltjes gevoeld tijdens het vliegen. Blijkbaar dan toch heel erg pech gehad.
De stier vermaakt het goed, schrok zich helemaal dood toen hij zo dicht bij stond en ik even gas gaf. Niet normaal hoe snel dat beest weg was :P (en ik daarna ook) :p

En je camera stond niet meer op recording ? :-)

Streaming till in error recording

leuk verhaal en mazzel dat je hem (ook heel) weer terug gevonden hebt !

Nee, is geen frustratie, maar ik probeer mensen goed op weg te helpen met configuraties die zich keer op keer bewezen hebben. Op email reageer ik traag, excuses daarvoor, maar da's simpelweg omdat ik tot zo'n 200 emails per dag krijg, daar is niet tegenop te reageren, ik reageer dus erg selectief.

Sander, het is je vergeven hoor ! :-) Je moet je niet verantwoorden t.o.v. mij ! Ik zit met hetzelfde probleem met het aantal mails per dag wat mijn job betreft, dus ik begrijp het wel.

Prima alternatief voor de EasyStar! Ik heb er zelf ook eentje, hieronder mijn bouwbeschrijving:

Ben blij dat te horen. Nogmaals excuses voor de fout ! :-)

Davy ,Sander is wel wat gewent ,die heb je niet snel op de kast .
Zo wel is het snel genoeg uit te praten .

Hey Wiebe, ik bekijk dit niet negatief hoor. Elke tip kan goed zijn, maar zoals we zien heeft ieder zijn eigen idee. En dat moet voor een stuk ook zo !

Ik dacht dat de video zender zowiezo al een sterkere was,ok geen immersion maar toch. De osd ,ik heb hem niet ,maar het is toch alleen de stroom shunt die je niet hoog moet belasten .?

Eénmaal ik hem heb, spreken we hier nog wel eens over.

Davy ,niet kennende maar ik heb een paar posts van hem gelezen denk ik dat hij zelf vast wel goed op zoek is geweest.
Niet dat we het over andere shops hebben gehad ,maar ik neem aan dat hij wel weet dat er meerdere zijn .

Yep, klopt. Nogmaals, ik geef toe dat ik qua electronica niet veel ken. En daarom zocht ik een "zo gemakkelijk mogelijke" setup. Als ik nu met deze kit slecht bekom, zal ik misschien als ik het virus te pakken krijg, wel nog wat verder gaan zoeken. Maar op dit moment denk ik dat dit mij het virus zou moeten gaan bezorgen. :-)

Mocht het niet zo zijn dan ben ik daarmee in de mist gegaan .

En wat dan nog ? Dan hebben we tenminste geprobeerd en hebben we beide bijgeleerd. Niet dan ? :-)

Maar als je een funjet hebt met een echte turbine er in dan neem ik aan dat je wel de boel zelf ook uitzoekt .Das vast ook leuk voor fpv.[wel wat erg gevaarlijker]

:-) Echt wel te gevaarlijk. Het toestel gaat dik tegen de 300 per uur denk ik !

Groetjes,

Davy

Hoi Davy, de kogel is dan toch door de kerk :-) Gefeliciteerd ! Ik denk dat je er wel veel plezier gaat aan beleven. Ik heb dit weekend mijn eerste vluchten met videobril gedaan en dat is toch wel echt verslavend :-) Ik had zowel vrijdag als zaterdag mijn jet bij, maar hij is niet uit de auto gekomen, de twinstar is alles waar ik mee gevlogen heb.Ben je nu voor 5.8Ghz gegaan of een andere freq ?

LACHEUUUH ! Cool...
Ja, we gaan elkaar hier nog wel eens over moeten ontmoeten he ! Dan kunnen we samen FPV'en... :-)

Ik ben trouwens voor de 2,4 Ghz set gegaan en zal het toestel gewoon vliegen met mijn "oude" 40 Mhz zender ...

Groetjes,

Davy

Ik ben trouwens voor de 2,4 Ghz set gegaan en zal het toestel gewoon vliegen met mijn "oude" 40 Mhz zender ...

Dat is mooi gevaarlijk.... zeker omdat de 40mhz "officieel" voor het vliegen wordt gebruikt. Je zal er maar net met je auto in de buurt rijden... wagen aan gort, of erger nog; jij kan splinters rapen in de wei. Reken maar dat er vele malen meer auto's rijden met 40mhz dan dat er vliegtuigen met 35mhz in de buurt vliegen. Ik zou het met een dergelijk kostbare 'lading' nooooooooit wagen...

Rogier,

waarschijnlijk komt het omdat de meeste mensen op dit forum van "Nederlandse" afkomst zijn, maar deze opmerking komt de laatste tijd meer naar boven.

In Belgie is het officieel toegelaten om op de 40 Mhz te vliegen ! Wij hebben een deel van de band specifiek voor de modelbouw.

Ik vlieg nu al 30 jaar met eenzelfde frequentie en heb slechts 2 keer storing gehad. En dat zowel in Belgie, Nederland, Duitsland,...

Dus geen angst, komt allemaal in orde !

Groetjes,

Davy

Ah ok! Ik wist niet dat je uit Belgie kwam. In NL is het volgens mij niet officieel hoor, maar is dacht ik meer iets van een gentlemen agreement. Als je goede ervaringen hebt, heb ik niks gezegd. Wilde je alleen maar waarschuwen voor eventuele problemen!

Hallo,

Weer een nieuwe FPV' er erbij!
Na veel forums doorgelezen ben ik voor een Fatshark rvc922 aviation edition op de 2.4 GHz gegaan. Ik vlieg reeds op 35 MHz. Als platform wil ik mijn 2 meter electro zwever gebruiken (oude Carl goldberg sophisticated lady met electromotor) of toch maar een nieuwe easy star. Ik twijfel nog.

Zojuist mijn nieuwe Fatshark rvc922 aviation edition eens uitgepakt en aangesloten op de canon FS100 cam, deze werkt goed. Meteen een FPV camera besteld en wel deze:

540TVL SONY CCD Chipset Color Board Video Camera for Security - SecurityCamera2000.com.
Iik heb 2 vraagjes:

1) Heeft iemand een idee waar ik een geschikte microfoon kan kopen?
2) die camera is een chipset, wat voor krimpkous moet ik daar overheen doen om de chip te beschermen en waar kan ik die kopen?

groet,
Jeroen

Joop ,een foto doet wonderen ,of gaat de lipocase makkelijk open .
Ik heb het nog niet geprobeerd open te maken .

Vraagje tussendoor:

Er zit een printplaatje gesoldeerd op de twee lipocellen van het batterijpakket van de fatshark videobril.
Waar is dat voor?
En kan ik het orginele pakket zomaar vervangen door een willekeurig 2S lipopakket?

Bedankt alvast, Joop

Zou ik niet doen joop. Dat printje zir er voor een speciale en een reserve of vervangende kun je gewoon bestellen.
Heb het al eens gehad dat er een stuk was en Fatshark vertelde mij zelf dat je er absoluut geen 2S direct aan moet hangen. Dus..... gewoon niet doen en een reserve is niet zo duur.

Dat printje zit op zo goed als alle lipos volgens mij?
Die zorgt ervoor dat de aluminium tabs niet te gemakkelijk afscheuren.
Of zit er bij die van fatshark nog et een en ander aan electronica op?

Back