Het grote FPV (First person view) draadje.

Dat is het topic waar ik die VSN500 tegen kwam. ;)
Daarom heb ik hem aangedragen hier als goedkoop alternatief.

Jup! Die bedoelde ik!

Sander is er volgens mij erg over te spreken. Dan zal het ook wel goed zijn, aangezien hij al heel wat cemera's gestest heeft.

Goed, vandaag ondanks de sneeuw toch even gaan vliegen. Helaas met mijn stomme kop de osd vergeten te resetten, dus van die gegevens klopt niet veel. Goed, een 2 minuten durend filmpje zodat je een idee krijgt. Hij handelt licht uitzonderlijk goed. Helaas is opnieuw, het filmpje achteruit gegaan wegens het uploaden.
[media=youtube]x60pvNdbkoc[/media]
Tevens de HD beelden bekeken, en moet zeggen dat het er toch wel fantastisch uit ziet. Het is eigenlijk niet te vergelijken met welke niet hd-camera dan ook. Goed, De HD video even op dezelfde manier geknipt, dus mooi vergelijkingsmateriaal.
Sta er echt van te kijken, en denk dat hij toch wel goed uit de test is gekomen. Ik ben er erg blij mee............

Laatst bewerkt door een moderator:
Het HD filmpje is aan het uploaden. Ik zet hem zo in mijn bovenste post neer.
Nu even wat anders.
Ik heb hier nog een Gyro ( Robot, het een een x-hobbies gryo. Deze van een forumlid over genomen) welke ik op mijn vleugel wil zetten.
Deze op het rechter rolroer. Ik hoop dus dat hij hier wat stabieler mee vliegt als ik dat wil. Ik kan de gain van uit, tot volledig, instellen met de zender. Nu weet ik niet of dat één roer de vlieg eigenschappen nadelig zal beinvloeden.

Wat denken jullie?

Hmm een gyro op 1 aileron, nog nooit over nagedacht eigenlijk, ben ook best wel benieuwd!

Zelf heb ik zin in een copilot 2.
Duur zijn ze iig niet a 60 dollar, maar zou zon ding je vliegtuig rustig recht houden?
De Copilot 1 was namenlijk nogal wiebelig en dat schiet ook niet op.

heb nog is wat na gevraagt over een copilot 2.

koop maar een gyro,,als je geld kwijt wil,,was het antwoord

dus gaat er eens een gyro komen

een x-hobbies gyro,,kan ik nergens vinden op internet??????????????

Maar een gyro doet er toch geen drol aan als je model weg rold,
tenzij je een peperdure headinghold gyro neemt?
En dan is het met 1 aileron nogmaar de vraag of het gebakje geen gekke dingen doet.

als je een Y kabel tussen ailerons zet kan je met een 1 kanaals gyro
toch 2 ailerons aan sturen,,doet de gyro meer!!!!!!!!!!!!!!

maar als je vliegtuig alle kanten op rolt is er meer aan de hand!!!!!!!!!!!!!!!!!!

als vliegtuig goed is afgesteld,,zwaarte punt goed,,, is alle extra,s ballast!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dat lukt toch niet Robot. De rolroeren zijn gemixt. Er kan dus geen y-splitter gebruikt worden. Ik zou niet weten hoe ik dan nog up moet geven..

Het vliegtuig rolt niet alle kanten op hoor, zie bovenstaande video maar. Een gyro doet voor mijn gevoel best veel tijdens de vlucht, en zou dus misschien wel leul zijn op een vleugel.

Weet je, ik ga het gewoon eens proberen. De gain kan ik aanpassen, dus er hoeven geen crashes van te komen.
Morgen even testen dan maar.

Btw, hd video geupload.

Mischien 2 van die GWS PG2 gyrotjes van 8 euro per stuk, 1 op iedere aileron? :p
Als je de behuizing eraf sloopt is et amper 2 gram per stuk en zogroot als een postzegel.

Dat lukt toch niet Robot. De rolroeren zijn gemixt. Er kan dus geen y-splitter gebruikt worden. Ik zou niet weten hoe ik dan nog up moet geven..

je heb gelijk

maar ging van een easyglider,of easy star uit

goedkopen gyro [1 kanaal] met y kabel,, op je rolroeren

hmm..vreemd, ik heb nergens last van moet ik eerlijk zeggen. Ze zullen wel de knalhete californische zon bedoelen in hoog zomer.
Volgens mij kan daar geen enkel apparaatje tegen.

hmm..vreemd, ik heb nergens last van moet ik eerlijk zeggen. Ze zullen wel de knalhete californische zon bedoelen in hoog zomer.
Volgens mij kan daar geen enkel apparaatje tegen.
Zouden ze bedoelen dat je dr niet pal mee in de zon moet gaan staan?
Of niet met je cam in de zon kijken?
Of uitkijken dat de zon niet door de lensjes naarbinnen schijnt?
Kan vanalles zijn eigenlijk. ;)

Ja dat et spul werkt zie ik ook wel,
ik vind het alleen zo raar dat ze zulke koop afschrikkende praatjes ophangen bij die shops. :p

toevallig heb ik dat setje ooit eens gekocht.
Dat is dus 3 keer niets. De kwaliteit van het beeld valt mee, alleen de reikweidte valt erg tegen. Mocht je alsnog geinteresseerd zijn dan zoek ik even een fox videotje van een rcgroups gebruiker.

Back