Het grote FPV (First person view) draadje.

Laseren, zou jij et durven, met een klem op je oogbal waar ze eerst nog eens een verdovings spuit in rossen?
Ikke niet. :eek:

Lenzen heb ik geprobeerd tot mijn ogen rood zagen,
die dingen bleven gewoon niet plakken.

Dus de oplossing moet dus komen van de videobril.

Daarom ben ik toch aan het overwegen maar NTSC te nemen, en zon headplay.
Die schijnt het blijkbaar goed te doen op NTSC, maar volgens mij is NTSC lagere resolutie?

Oke ik zit met een dilemma:
Ik ben verliefd geworden op de eagletree pro OSD
Echter wil ik ook een beetje gaan stoeien met Ardupilot, het blijkt echter niet makkelijk(/ voor iemand met beperkte elektronica kennis bijna onmogelijk) om de sensoren van de eagletree te delen met de ardupilot.

Met de remzibi osd in samenwerking met ardupilot is het bijna plug&play.
Helaas vind ik de OSD lelijk en onlogisch. De configuratie software schijnt wel erg goed te zijn.

Iemand ervaring met de remzibi?, iemand die wat screenshots wil maken van de instel mogelijkheden etc?
Wat zouden jullie doen?

Waarom is de remzibiOSD onlogisch?
Download gewoon et programmatje, kun je lekker een beetje modderen en zien hoe et eruit ziet. ;)

Hoeft geen OSD voor aangesloten te zijn,
want je upload je hele boeltje later pas als bin bestandje naar het apparaatje.

Juist Sven, dat heb je goed.

manual, die layout is terug te vinden in mijn vorige geuploade filmpje.
Daar zie je hoe het eruit ziet.

Eagletree en Dragon OSD moet je van af blijven. Schijnen gigantisch veel invloed te hebben op je overige apparatuur. Je kunt er helemaal hoor en dol van worden als je reikweidte niet is wat je verwachtte. Zo kun je je OSD in ieder geval uit sluiten.
Toch jammer, gezien het enorme programma.

Inderdaad, de Remzibi kun je helemaal aanpassen naar je eigen smaak.

Laatst bewerkt:
Nu we et erover hebben, Remy, enig idee waar je sensortjes voor de remzibi kunt scharrelen?
Een leuke variometer kan bijvoorbeeld best lollig zijn in een zwever.
Een ampere sensor lijkt me ook wel leuk om mee te rommelen.
RSSI natuurlijk ook maar dat schijnt nogal pittig te zijn.
Een airspeed metertje is ook fijn zodat je niet zomaar stall trekt.
Je hebt dan ook nog een G meter maar daar heb je niet zo heel veel aan denk ik.

Nu we et erover hebben, Remy, enig idee waar je sensortjes voor de remzibi kunt scharrelen?
Een leuke variometer kan bijvoorbeeld best lollig zijn in een zwever.
Een ampere sensor lijkt me ook wel leuk om mee te rommelen.
RSSI natuurlijk ook maar dat schijnt nogal pittig te zijn.
Een airspeed metertje is ook fijn zodat je niet zomaar stall trekt.
Je hebt dan ook nog een G meter maar daar heb je niet zo heel veel aan denk ik.
Hmm ik heb net eens zitten zoeken maar kom ook niet echt heel veel tegen.
Aangezien ik de ardupilot ga gebruiken heb ik meteen al een shitload aan sensoren tot mijn beschikking...
Misschien een ideetje, het bordje kost maar $25....

DIY Drones
SparkFun Electronics - ArduPilot - Arduino Compatible UAV Controller w/ ATMega328
store.diydrones.com

Iedereen trouwens weer bedankt voor de reacties, eagletree denk ik niet meer aan ;)

Laseren, zou jij et durven, met een klem op je oogbal waar ze eerst nog eens een verdovings spuit in rossen?
Ikke niet. :eek:
:lol: Ze rossen geen spuit in je oog hoor, alleen een paar druppels erop.
Ik heb het vorig jaar gedaan en viel me 100% mee. Alleen niet bij jopie goedkopie doen uiteraard.

Zeg Remy, wat is de setup van jou nieuw te bouwen EZ? Ik ben nog op zoek naar een RR (radio ready) versie, maar die lijken momenteel niet leverbaar.

Hoi Robot,

Ik heb even gezocht op rcgroups, maar kan zo snel geen negatieve berichten vinden.
Om een of andere reden hadden ze in het begin nog weleens last van de software, en hitte problemen. Er staat me ook nog bij dat de prijs belachelijk was voor het geen je kreeg.
Ik doe hier soms vrij gewaagde uitspraken, op basis van het geen ik mij nog kan herinneren. Logish dat mensen hier meer over willen weten,
Echter heb ik dan mijzelf, want zou niet meer weten waar ik het gelezen heb.
Goed, ik lees nu veel positieve berichten over de Dragon OSD, dus hij zal inmiddels wel verder ontwikkeld zijn.
Ik las het in 2007..

Klaassie, mijn setup is niks bijzonders hoor. Digitale gws servotjes voor de rolroeren, hitec HS81 voor richting en hoogteroer. Verder een roxxy 2805 25A regelaar, en R149DP PCM ontvanger. 2200mah 3s turnigy's. Ik vloog vaak met een inrunner 2200kv. Was redelijk effeciënt, en power zat. Nu ga ik eens een 1400kv outrunner proberen die ik nog heb liggen.

Hoi Sven,

Nope. Ik weet dat je volgens mij meerde current sensors kon gebruiken. Deze gewoon op de adc output. Na pagina 35 heb ik de tread van Remzibi niet meer bij gehouden. Inmiddels zijn er meer dan 80 pagina's bij gekomen+ daarbovenop een Ardu pilot, maar was toen nog druk bezig om alles voor elkaar te krijgen.
De RSSI heb ik m.b.v de site van happykillmore gedaan. Hoe het verder zit met uitbreidingen weet ik niet.
Ik wacht op die tracker, dat is alles :mrgreen:
Vandaag trouwens die splitter gemonteerd. Ik moet zeggen dat ik nu al wel degelijk verschil merk.
De letters van de OSD stonden tijdens het splitten niet "stil" Je zag het nauwlijks, maar het was te zien. Nu lijkt het beeld rockvast. ( of hoe zeg je dat?)

Laatst bewerkt:
;).

Morgen komt de EZ binnen. Daarna wat filmpjes. Ik was hier laatst in Berg en dal.. Ongelooflijk hoe mooi dat was. Veel heuvels, bos, dorpjes.. enz..Binnenkort meer :mrgreen:

hoi remy

er is een nieuwe dragon osd in de maak

de oude osd was, [ is ] duur,,maar zo uit mijn hoofd,zat er ook auto piloot in
je kist komt echt terug naar het 0 punt ,,waar je staat met je zender

de nieuwe Dragon OSD moet alle bestaande osd ,s verslaan,??? verbeteren??????

zit nu op msn met de maker/ ontwerper van de Dragon OSD

hij is effe druk,maar maakt even een lijsje met wat we kunnen verwachten

tot later rob

Verslaat ie ook de prijzen?
Als ie weer zo debiel duur is (+300 dollar) zal er niet zo heel veel interest in zijn denk ik. ;)

zal hem vragen hoe veel hij er voor gaat vragen

op rc-group gelezen dat het rond de 120 dollar ,gaat worden

hehe..

Ik ben benieuwd:)..Alhoewel, ik heb al een OSD.. moeilijk moeilijk. Tis ook allemaal zo verleidelijk. De techniek van het FPV vliegen gaat in zulke gigantische stappen vooruit.
Goed, morgen komt de EZ binnen.
Ben van plan om nu wat meer "reisjes" te maken naar mooie plekken waar ik mooie beelden kan schieten.. Natuurlijk post ik ze op vimeo.

Nu even wat anders:

Ik krijg de laatste tijd ontzettend veel pbtjes van mensen die niet goed weten hoe ze moeten beginnen. Lees dus voordat je pb't eerst even goed het internet door. Verder is er op rcgroups.com een hele topic geweid aan FPV vliegen, dus staat hier eigenlijk al alles wat je moet weten.
Verder even kijken op rcexplorer.se Dit is een erg leuke site, waar alles op staat wat je moet weten.
Ook zijn er hier in dit draadje mensen die je vast graag willen helpen. Stel hier je vragen, zo kunnen andere mensen weer van de antwoorden leren.

Laatst bewerkt:
Back