Het grote FPV (First person view) draadje.

Aldert,

Lees even terug in dit draadje dan zie je waar je de klodder soldeer moet gooien om dit wegvallen te verhelpen. ( 1 van mijn posts... )
BEV heeft dit probleem dus nog niet verholpen en zal er ook weinig actie op ondernemen ben ik bang voor ( heb zelf als meerdere emailtjes hieraan gegeven.. )

Aldert,

Lees even terug in dit draadje dan zie je waar je de klodder soldeer moet gooien om dit wegvallen te verhelpen. ( 1 van mijn posts... )
BEV heeft dit probleem dus nog niet verholpen en zal er ook weinig actie op ondernemen ben ik bang voor ( heb zelf als meerdere emailtjes hieraan gegeven.. )

BEV is maar een retailer en niet de fabrikant van deze spullen. Naar mijn mening zitten ze nog met wat ouder zooi opgescheept. Diegene die hier liggen hebben de klachten nog niet gehad.. maar laat ik niet te vroeg juichen, dalijk haal ik er ook een tussenuit ;) maar deze hier komen wel direct van de fabrikant!

Deze van jou, Leo, is wel goed, het was dus mijn eigen fout. Gevalletje RTFM ;) .
Alhoewel je de "manual" online moet vinden, en de info online klopt ook nog niet.

Dank aan Taco (knikvleugeltje), die had het snel door. Vanmorgen naar Taco gereden. Eerst de ontvanger op zijn kanaal geschakeld, en warempel, kontakt, zelfs tot buiten de deur. Conclusie op dat moment... het moet de zender zijn.
Toch maar de zender op kanaal 3 zetten... en toen kwam ik erachter dat ik het fout deed. De dipswitchsetting is totaal verschillend van de ontvanger en de zender. Zoals de set aankwam heb ik alles laten staan. Alle dipswitches stonden omhoog. Het heeft me iets misleid aangezien er wel beeld was.
Ik had dus de zender en ontvanger op verschillende kanalen staan. Dom dom dom ;) .

Overigens, als je kijkt naar deze afbeelding op de BEV-rc site (behorende bij de ontvanger), en de sticker op de ontvanger dan komt dat ook niet overeen:
1274355734335_hz-cnmyalibaba-web1_1374.jpg

1274276488401_hz-cnmyalibaba-web1_8756.jpg

Zie:
BEV 5.8G 200mW pulg and play system specially designed for FPV [BEV 5.8G 200mW]- US$84.99 - BIRD'S EYE VIEW

Alles werkt naar behoren, bereik ga ik niet uitproberen, zover vlieg ik niet bij me vandaan ;) .

Nog steeds een vraagje over de OSD? Kan b.v. de Immersion OSD ook tijdens de vlucht de GPS gegevens zichtbaar in beeld houden? Of is er een andere die dit kan?

Bedankt iedereen voor het meedenken,
vriendelijke groeten,
Aldert

Kijk, dat is goed nieuws!
Niet zo gek dat je bereik slecht is als je op een ander kanaal zit... :lol:
Snap ook niet dat ze die dipswitch-settings op de site nog niet aangepast hebben. Ik zat ook al te kijken van "wat is nou de goeie". :confused:

Bij mij bleek er nog een klodder soldeer aan te pas te moeten komen, maar is lastig testen als je niet zeker weet of je kanalen wel goed staan... :rolleyes:

mooi dat het opgelost is, blijft het een interessant setje vinden. Vooral omdat ik laatst op 2.4ghz ben overgestapt qua besturing. (heb nog wel 35mhz deel van mx 12 liggen). Ik ga nog even vrolijk door met sparen en hou dit deel van forum in de gaten en alle nieuwe ontwikkelingen.

mvg.
Andreas

Nog een video gevonden :mrgreen::

vw8uOFJjArg[/media] - Chasing the birds.wmv

Hij heeft al eens op youtube gestaan, alleen heb hem er toen weer afgehaald wegens wat gezeur van bepaalde personen.

( Voordat er een discussie komt: 't is een schol ekster. Die zijn zo eigenwijs als de pest. Ze bevinden zich al jarenlang naast ons veld, dus last zullen ze niet hebben van de jakkerende brandstof kisten die soms rakelings over ze heen vliegen)

Laatst bewerkt door een moderator:
Vliegveldjes zijn ware toevluchtsoorden voor allerlei verschillende vogels die hier rust,
voedsel en ruimte vinden. Deze gebieden hebben doorgaans een open structuur. Vogels schrikken bij het zien van een modelvliegtuig maar ze herkennen hierin niet hun natuurlijke vijand. Modelvliegtuigen werken gewenning in de hand. Vandaar dat we de meeste vogels op vliegveldjes vinden. Laat het dus geen misverstand zijn dat modelvliegtuigen vogels verstoren, ook niet als je een keer een vogel achtervolgt! Mooi is te zien in Remy's filmpje dat de scholekster niet op de vlucht slaat maar al cirkelend boven het zelfde gebied Remy de gek aansteekt.

MVG. Robert.

Ik heb hier in de zomer vaak kievieten achter m'n vliegtuig aan.
Het geluid uit de video van Remy dus ;) .

Laatst bewerkt:
Vliegveldjes zijn ware toevluchtsoorden voor allerlei verschillende vogels die hier rust,
voedsel en ruimte vinden. Deze gebieden hebben doorgaans een open structuur. Vogels schrikken bij het zien van een modelvliegtuig maar ze herkennen hierin niet hun natuurlijke vijand. Modelvliegtuigen werken gewenning in de hand. Vandaar dat we de meeste vogels op vliegveldjes vinden. Laat het dus geen misverstand zijn dat modelvliegtuigen vogels verstoren, ook niet als je een keer een vogel achtervolgt! Mooi is te zien in Remy's filmpje dat de scholekster niet op de vlucht slaat maar al cirkelend boven het zelfde gebied Remy de gek aansteekt.

MVG. Robert.
Dit klopt helemaal, in Engeland is een vliegclub die, dankzij de plaatselijke vogelliefhebbers, moest verhuizen.
Hun reactie: "Die vogels storen wij niet, die vinden het gemaaide gras heel leuk"
Maar ja, dat mocht niet baten, dus zijn die naar een betere lokatie verhuist.

Wat blijkt, vogels zijn gewoon meeverhuist en de club weigert om terug te gaan...

.............dankzij de plaatselijke vogelliefhebbers............
Maar ja, dat mocht niet baten, dus zijn die naar een betere lokatie verhuist.

Wat blijkt, vogels zijn gewoon meeverhuist en de club weigert om terug te gaan...
De vogels waren dus niet gevlogen;);)

Die groene rakkers hebben heel wat in de macht helaas. En dan zijn ook de vliegclubs het haasje. Kost erg veel geld zo op deze manier.

Taco.

De vogels waren dus niet gevlogen;);)

Die groene rakkers hebben heel wat in de macht helaas. En dan zijn ook de vliegclubs het haasje. Kost erg veel geld zo op deze manier.

Taco.
In dit geval, de vogels vonden het heel makkelijk om de wormen te vinden op het gemaaide grasveld.
Club verhuist, oude veld wordt niet meer gemaaid, vogels verhuizen naar nieuwe locatie.

Leuk detail: De club heeft nu een betere lokatie dan waar ze eerst zaten en hebben nu ook gedocumenteerd dat de vogels ZELF bij de club willen zitten... (De plek had daarvoor eigenlijk geen vogels)

Laatst bewerkt:
Zonde is dat de club hier een plaat voor de kop had, en dacht: 'het maakt allemaal niet uit wat jij vind, dit is dierenbeulerij" nougoed..verder niet in discussie gegaan, spullen gepakt, en lekker elders gevlogen.

Zonde is dat de club hier een plaat voor de kop had, en dacht: 'het maakt allemaal niet uit wat jij vind, dit is dierenbeulerij" nougoed..verder niet in discussie gegaan, spullen gepakt, en lekker elders gevlogen.
Tja, vind dat je aardig ver weg bleef en als die vogel het niet leuk vond dan was die wel weggevlogen.

Zie vaak genoeg dat vogels zelf in de buurt van vliegtuigen gaan vliegen ook een keer een filmpje gezien van een vogel die probeert een vliegtuig aan te vallen....

Vaak genoeg komen roofvogels buurten. Daar kan je handig gebruik van maken omdat ze gewoonlijk in de thermiek zweven. Ze wijzen de thermiek voor je aan. Met een zwever moet je zien er dicht bij te komen. Voor een roofvogel vormt een zwever geen bedreiging en kijkt er niet naar zoals hier in dit filmpje van mijn neef Eric. Als dit gefilmd zou zijn vanaf zijn kist dan had je net zulke opnames gehad als die van Remy. Clubleden die dit dierenbeulerij noemen zeggen dit uit onkunde en jaloezie. Vandaar dat je mij nooit meer op een club tegen komt.

MVG Robert.

Ik heb ook regelmatig gezweefd, met buizerds in de buurt.

Prachtig om te zien.

Heb je wel eens ooievaars in de thermiek gezien? Heel apart.

Taco.

Zo kan het ook, vogels achter vliegtuigen aan:

Iemand enig idee waarom een vogel zo agressief doet?

Back